Spela knutte

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tjena! Jag ska spela knutte i ett studentikost sammanhang. Skulle vilja ha tips på jargong att köra med och fraser att säga. Ska alltså spela kriminell knutte. Vore även fint med tips på kläder och utstyrsel, skinnväst är givet!

Tjena! Jag ska spela knutte i ett studentikost sammanhang. Skulle vilja ha tips på jargong att köra med och fraser att säga. Ska alltså spela kriminell knutte. Vore även fint med tips på kläder och utstyrsel, skinnväst är givet!

Kolla på ett avsnitt av Sons of anarchy. :)

Glöm inte t-shirten med vargtryck! :7peta

3004410-origpic-171649.jpg

Tomteskägg och tatueringar förstärker look'en.

Bandana och någon form av solbrillor känns väl rätt givet :crash

Biker är en person tillhörig motorcykelburen subkultur från åtminstone 1970-talet. En biker är företrädesvis en person som äger och kör en chopper eller en bobber, till skillnad från en person som kör en caféracer som istället kan kallas till exempel knutte eller rocker. Skinnknutte var en ung mc-åkare på 40- och 50-talet iförd midjekort jacka med 2 eller 4 blixtlås, kraftiga vadderingar på axlar och armbågar. Ofta även skinnbyxor i breechesmodell och med lika kraftiga vadderingar över knäna. Ett njurbälte i läder och en Vega-mössa gjorde bilden fullständig.

Korsa Jerry Williams med valfri rappare så får du väl fraser och uttryck att välja på..

En typisk modern knutte.. :gråta

Reflexväst, kaffetermos, öppningsbar hjälm (korvätarmodell), svart gore-texjacka med reflexgula detaljer, med tillhörande byxor, samt magväska eller ryggsäck.
Glöm inte att stövlar och handskar också ska vara gore-tex :4skrika

Vill du vara en kriminell sådan?
Yttra dig i så fall med viss osäkerhet i rösten; "Jag körde 56 på 50-väg" :fakta

Reflexväst, kaffetermos, öppningsbar hjälm (korvätarmodell), svart gore-texjacka med reflexgula detaljer, med tillhörande byxor, samt magväska eller ryggsäck.

Yttra dig i så fall med viss osäkerhet i rösten; "Jag körde 56 på 50-väg" :fakta

Andra lämpliga fraser kan vara ett osammanhängande mummel om "alukoffer" och "bratwurst".

Kul svar :arsele Men om vi lämnar definitionsfrågan en stund, för jag tror inte att någon av de som ska utsättas för mig har någon koll på det området överhuvudtaget. Jag ska alltså spela något sons of anarchy liknande, inte SMC-medlem med en 1150GS. Köra HD, skinnväst, boots, badass liksom.

Du kan va den här annars:
T_Hamren_Flygandebesiktning.JPG

Gråhårig med hårpiska, Fransjacka. Svart skinnbyxor med läderremmar på sidorna, Tatueringar typ varg och indianer, En dito mullig tjej med drömfångare som örhängen och sen är ni lite för fulla, särskillt tjejen.

Och sen kan du allt om motorcyklar.

Lite som de här hjältarna som fiskar upp en sån där mullig tjej som råkade kör över kajen.
fransjackorna.jpg

Du skall givetvis spela en av dagens supermotardknuttar: du har skinnställ på dig med den obligatoriska dödskallekollegtröjan över, du har crosshjälm med ett par crossglasögon i blått, gult eller rött. Sedan har du en häftig gångstil, tuggar tuggummi, skrattar gärna åt dina egna skämt och pratar allmänt otrevligt och pratar mycket om hur dumma polisen är mot dig och dina polare samtidigt som att så fort någon pratar med dig slänger du fram iPhonen och börjar surfa :tummenupp

Du snodde min.
Kriminell replik kan också vara "hihihi, de tog inte betalt för bullen!"

Det är i alla fall ingen ide att du lägger energi på att spela den typiske spårthåj punkt com besökaren. Ett utdöende släkte och dessutom blir det alldeles för dyrt. Du måste först köpa värsta sortens tjugotusenkronors skinnställ som du sedan täcker över med en något mindre aerodynamisk kållitsch-tröjja, ibland försedd med potatisreklam, ibland försedd med en (i ditt tycke) kaxig logga som visar omvärlden vilken bad ass outlaw du är. Om du ändå väljer detta alternativ, glöm inte att mumla något om att boende längs Bogesundsvägen är idioter, att du hade ett himla schysst skrap i fotokurvan och att du whiiila hela vägen till Rotebro. Ingen behöver veta att du köpt dina välskrapade knäpuckar begagnade på ebay.

Åfan ! Jag trodde de va tvärs om ! Jag åkte 125a i slutet av 70 talet och kände mig som en Rebell ! En riktig skinn Knutte med kort skinnpaj med minst 4 blixtlåsfickor , midjebälte å axelklaffar ! :rock

Jag trodde att bikers var nånting som kom med plastracer bikarna ! :va

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...