Nån som fortfarande kör, är det kallt?

körde idag. det var riktigt skönt när jag åkte hemifrån vid 4.30 imorse och fortfarande lika skönt när jag kom hem vid ca 17.30.

ej kört hela dagen....

Är det kallt?

Eller inte!

I alla fall om du frågar mig!
Jag kör alltid och slänger på dubb om det behövs men jag kör inte om det är slask och snömodd men ren is brukar sällan vara problem, det finns det dubb till.
Frusit beror mest på kläder men desto mer åren gått, desto bättre grejor har det dykt upp så nu bryr jag mig inte så mycket längre, jag kör i stort sett alltid.

Den stora frågan är egentligen, varför kör inte du?

Vad är problemet med att INTE köra just nu? med rätt kläder. Är det ju inte i närheten av kallt?

Jag var ute på torr asfalt idag i två timmar och kommer hem, tar av mig kläderna och vad skådar mitt södra brunöga på axlarna? SVETT!!!

Jag hade mitt ställ, kallingar, längdskidbyxor och T-shirt och tempen visade 5+

Och?

Lite småhalt i Tjockhult imorse. Såg en Bumse i Täby annars var jag rätt ensam...

Minus 5 och is på vägen gjorde att jag bangade i morse. Men det var bara i närområdet, hade kunnat åka. Får se hur det är i morgon.

Dags att tramsa hemåt.
+5.3 här på knivsuuuder.
Buff on! :tummenupp

:hej

/e

11 grader här idag, men hojen står 50 mil härifrån... :( Dåligt planerat.

Då var det färdigkört för min del för i år, fästet till växelpinnen gick av igår så fick varva hem på ettan genom Malmö :rock :hihi

Men då har man check på vinterprojekt iaf, och så vet jag att kinakopior av PP tunings raceväxelsats var en dålig ide :rodnar

Provkörde i Haninge, köpte, försäkrade och körde idag "hem" min nya bushoj (OK då en 2008) till vänner i Fisksätra. Där står den nu i garaget med deras bil uppkörd mot garageporten.
Kallt? Har ingen aning. Så mycket adrenalin i kroppen.
Får ju inte spinna loss och lägga den diReKt.
Bara tat lungt.

Provkörde i Haninge, köpte, försäkrade och körde idag "hem" min nya bushoj (OK då en 2008) till vänner i Fisksätra. Där står den nu i garaget med deras bil uppkörd mot garageporten.
Kallt? Har ingen aning. Så mycket adrenalin i kroppen.
Får ju inte spinna loss och lägga den diReKt.
Bara tat lungt.

Och du berättar inte ens vad det är för hoj? :7peta:smasha

Får väl flika in att det har sina fördelar att bo i Skåne, är det kallt hemma kan man ju alltid dra ännu längre söderut!

Man får plats med 5 flak öl plus annat snask på en stor moppe! :fyllisar

image.jpg

Bra körning i dag. 28 mil i Sörmland blev det, med Gourmet-lunch i Sparreholm.

mc nov 2013 - 1.jpg

Last edited:
Vaxholm med båt i bakgrunden:) Blev en go' 12-milatur med nästan vår i luften och 10+.
IMAG0299.jpg

Är inte kallt men mörkt, 9 mil idag.

Börjar bli skitigt att pendla genom Stockholm nu i veckan... Såg hojen i solen och jäkla vad skitig den var, skor och mina regnbyxor är i för sig också jäkligt skitiga nu efter allt regn samt att saltet har börjat strös på.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back