Bild HONDA RCV1000 MotoGP Replica = Sant

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Såg detta på bensinmacken i tidningen Motorrad :tummenupp
Vad tycker ni? Är helt kär! :kär



honda-rcv-1000-motogp-replica-may-come-in-2015-100000-price-tag_2.png




Honda RCV 1000 MotoGP Replica

Ever since Honda President Takanobu Ito stated that development of a new RC213V inspired supersports was on- the motorcycle has largely remained a mystery. Except a few patent drawings surfacing on the web, Honda has been completely mum over the bike.

Online Italian Magazine insella.it in their article that appears to be an insider info, reports of the Honda RCV 1000 MotoGP Replica to be unveiled at EICMA 2013. In fact it is even stated that Honda collectors have been invited to Japan for a private unveiling of the motorcycle well before the curtains are raised at EICMA.

Honda RCV 1000 MotoGP Replica engine
Honda-RCV-1000-MotoGP-Replica-engine.jpg


As could be understood from the patent drawings (via Motorcyclists.com) and the engine configuration that powers HRC’s MotoGP motorcycle- RCV 1000 would most probably retain a V4 configuration slated to be belting out over 200 bhp while being equipped with state-of-the-art electronics package, again on lines of Honda’s MotoGP venture.

Honda RCV 1000 MotoGP Replica
Honda-RCV-1000-MotoGP-Replica-1024x638.jpg


Insella also reports that the image (that rather looks like a rendering) has been published by Honda itself attributing the drawing to one of its designers. In an attempt to make it look more like the Honda RC213V currently ridden by Pedrosa and Marquez at the MotoGP world championships, a set of two mini LED lights on the Honda RCV 1000 have been shrunk and housed into the air vents.

Replication of high end MotoGP technologies on a street legal motorcycle isn’t going to be cheap. The prices for the Honda RCV 1000 MotoGP Replica motorcycle is rumoured to be in the region of € 100,000 (close to a whopping INR 85 lacs on conversion) dwarfing the US$ 72,500 priced Ducati Desmosedici RR. So it can be well assumed that the RCV 1000 would be gracing a collector’s garage than rubbing shoes on tarmac.

And though the bike is said to make an appearance at EICMA 2013, the final product won’t be ready before 2015. But we’d still wait to see Honda disclose its cards at Milan.

:yoparty
http://www.motoroids.com/news/honda-rcv-1000-motogp-replica-unveiling-reported-eicma-2013/
 
Jag vill inte vara negativ eller så men EICMA där den skulle premiärvisas enl ryktet var förra veckan...
 
Finns det någon anledning till att Honda gör Firebladen till rad-4:a istället för v4:a? Är det senare alternativet mkt dyrare eller är det något annat?

Vore kul med något "nytt" på motorsidan på gathojarna.
 
Jag vill inte vara negativ eller så men EICMA där den skulle premiärvisas enl ryktet var förra veckan...

Less (more?) luckily, those of waiting for said road-going version of the bike to appear at next month’s EICMA show will have to wait a little bit longer, it seems. Reports out of Italy are that the 2014 RCV 1000 replica will NOT be making an appearance at the massive motorcycle show. More delays for the Honda RCV 1000 could see the introduction date pushed back into 2014, meaning the bike may carry a 2015 MY designation if and when we get the thing stateside.

While you’re waiting for the RCV 1000, though, you can terrorize your neighborhood and plan your rides using the 100-ish MPG Honda Grom, which is already in US showrooms. For its part, the Grom promises to be almost as much fun as the RCV, except at double the MPG and 1/4 the speed.

:gnissla
 
Finns det någon anledning till att Honda gör Firebladen till rad-4:a istället för v4:a? Är det senare alternativet mkt dyrare eller är det något annat?

Vore kul med något "nytt" på motorsidan på gathojarna.

Vid massproduktion så tittar man så klart på produktionskostnaden. En V-motor har fler delar (dubbelt så många kammar t.ex.) och kräver fler monteringsstationer. Jag tror det är främsta skälet till varför de inte gör V4:an. RC30 och RC45 var väldigt dyra och ändå inte starkast.

Däremot finns t.ex. VFR. Men där handlar det nog om märkesidentitet, något som kan vara värt några extra kronor.
 
Jag hoppas det kommer ut, med den avgasrörsdragningen kanske det går att få ner dB utan effektförlust så den klarar svenska dB krav :):tuttar:tuttar
 
Dock kommer den nog inte bli så vanlig på våra svenska banor om den ligger runt miljonen att köpa :)

Du blir nog förvånad över hur många miljoncyklar det faktiskt åker på banorna.. .allt ifrån 125 racer som kostar nånstans mellan 500-1MKr till "standard" 1000cc som är vääääl påkostade:fyllisar

folk med WSBK spisar i hojarna är väl kanske inte vanligt men inte ovanligt...

Man plockar ut en ny 1000cc för 200kkr, river ner den i molekyler, gör om gör rätt, byter allt man får och lite till, slutnotorna är minst sagt höga...
 
Last edited:
Du blir nog förvånad över hur många miljoncyklar det faktiskt åker på banorna.. .allt ifrån 125 racer som kostar nånstans mellan 500-1MKr till "standard" 1000cc som är vääääl påkostade:fyllisar

folk med WSBK spisar i hojarna är väl kanske inte vanligt men inte ovanligt...

Man plockar ut en ny 1000cc för 200kkr, river ner den i molekyler, gör om gör rätt, byter allt man får och lite till, slutnotorna är minst sagt höga...


:)
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top