Innerrör till ljuddämpare!

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
Som rubriken låter så är jag ute efter innerrör till ljuddämparen. Någon som vet var man kan köpa detta? Hade varit bra om det är i Göteborgsområdet men inte ett måste ;)

Jag mätte upp det gamla (som har pajat) och ytterdiametern va 59mm... så ganska stort.
Såg att dom hade på Lelles men dom va för smala...

Last edited:
Tackar för tipsen :) Amerikansk dämpare vettu... dom ska ju alltid ha speciella mått ;)

Det är en eftermarknadsdämpare av märket Barker. Det höll inte måttet för min Twin ;)

Det är väl bara ett rör med hål i? Kan du inte knåpa ihop något själv om det är bökigt att hitta märkesanpassat?

Tackar för tipsen :) Amerikansk dämpare vettu... dom ska ju alltid ha speciella mått ;)

Avgasrör följer oftast tumstandarden här i Sverige med. Jag skulle gissa att det perforerade röret är rullat in house hos ljuddämpartillverkaren. Gjort för att passa utanpå ett 2 1/4" rör.

Kom just på att det finns en firma (i Stockholm vill jag minnas) som sysslar med rostfria arbeten som tillverkar perforerade rör på beställning, kan bara inte hitta just nu tyvärr, kanske någon annan som vet?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025