Komma tillbaks på två hjul, stunthoj

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Orion fiddy 07
Hej! kille på 22 år.

Funderar på ta mc kort och köpa en hojj, enda väg-hojjen ja kört är en VRF 750 när ja var 17 år haha gick nått fruktansvärt vid höga varv men iallfall, på moppe tiden stuntade ja en hel del och tycker om de så är sugen bygga en stunt hojj cbr 600/ 636 ninja blire isåfall men är det nått andrahands värde i stunt hojjarna?

samt är motard roligare? har tävlat i motorcross i 5 år så vet hur en motard är/beter sig men inte så mycket hur en nerdrevad stunthojj är att köra kan nån förklara?

tanken är att köpa nån i vinter och fixa om till våren.

tack!

Tja!
Menar du andrahands värde som:
1: Att bygga en stunthoj - köra - sen sälja? Du kommer garanterat lägga ut mera än du får när du säljer den.
2: Köpa en färdig hoj? Brukar ligga lägre i pris än "originalhojar", tappar väl pris i samma takt som dom andra.

Kört motard 3 säsonger, skitkul. Kört stunthoj sen juni, skitkul. Parkeringsstunt är enligt mig roligare med min cbr, men motarden va lättare att busa med i stan. Roligare att stunta sporthoj än motard.

Nerdrevad sporthoj kan vara en aning hetsig :näsblod i början, sen vänjer man sig :tummenupp Orkar inte förklara mer ingående, är fredag för tusan :D

Tja!
Menar du andrahands värde som:
1: Att bygga en stunthoj - köra - sen sälja? Du kommer garanterat lägga ut mera än du får när du säljer den.
2: Köpa en färdig hoj? Brukar ligga lägre i pris än "originalhojar", tappar väl pris i samma takt som dom andra.

Kört motard 3 säsonger, skitkul. Kört stunthoj sen juni, skitkul. Parkeringsstunt är enligt mig roligare med min cbr, men motarden va lättare att busa med i stan. Roligare att stunta sporthoj än motard.

Nerdrevad sporthoj kan vara en aning hetsig :näsblod i början, sen vänjer man sig :tummenupp Orkar inte förklara mer ingående, är fredag för tusan :D

tackar! ja förstår då blire stunthoj!:D cbren är det typ "gasres"? eller måste man koppla up den om man är i stan o busar?

och finns ju 929 cbr osv är det för mycket power? väger bara 65kg så behöver nog inte för mycket pulver, borde 600 räcka?

är väl ganska skönt att hålla nere vikten på hojen me, oavsett maxkraft måste man ju utvecka en känsla för när man skall använda den, 600 kan vara "För mycket power" också, i fel händer. :)

jag är ingen stuntare, men JAG skulle undvika att börja min karriär som stuntare på en 929:a, börja med en någorlunda lätt 600, dreva får du ju göra ändå. :)

tackar! ja förstår då blire stunthoj!:D cbren är det typ "gasres"? eller måste man koppla up den om man är i stan o busar?

och finns ju 929 cbr osv är det för mycket power? väger bara 65kg så behöver nog inte för mycket pulver, borde 600 räcka?

Man stuntar med 600cc, inte med 929 och inte med 1000 heller...
alla hojjar har gasres, efter 90-talet i alla fall.
En nerdrevad stunthoj har gasres, inte därför man drevar ner en stunthoj dock.
Utan man kopplar upp, drevning är så att du kan göra ringar etc på tomgången... på bakhjulet...

929 är en av de populäraste stunthojarna - klart man stuntar med den!

är väl ganska skönt att hålla nere vikten på hojen me, oavsett maxkraft måste man ju utvecka en känsla för när man skall använda den, 600 kan vara "För mycket power" också, i fel händer. :)

aa okej borde räcka då:)

jag är ingen stuntare, men JAG skulle undvika att börja min karriär som stuntare på en 929:a, börja med en någorlunda lätt 600, dreva får du ju göra ändå. :)

Man stuntar med 600cc, inte med 929 och inte med 1000 heller...
alla hojjar har gasres, efter 90-talet i alla fall.
En nerdrevad stunthoj har gasres, inte därför man drevar ner en stunthoj dock.
Utan man kopplar upp, drevning är så att du kan göra ringar etc på tomgången... på bakhjulet...

aha förstår! den VRF750 ja körde skulle nog inte gått få upp utan koppling den väger nog dock närmare 210kg, ska leta en 600

929 är en av de populäraste stunthojarna - klart man stuntar med den!
Var en av dom populära hojarna stämmer bättre :D

aha förstår! den VRF750 ja körde skulle nog inte gått få upp utan koppling den väger nog dock närmare 210kg, ska leta en 600
Alla kopplar upp sina stunthojar, de ger bättre kontroll. 600 är lagomt att börja med, hojen Biddarn tipsa om verkar bra!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show