MotoGP 2013: Gran Premio Iveco de Aragón

Lutningsvinkel minst 60 grader :)ImageUploadedByTapatalk1380206046.181232.jpg
 
Min spontana reaktion är att det inte ser speciellt märkvärdigt ut.

Skulle kanske se ännu värre ut om det var fotat rakt framifrån. Råder delade meningar om det är 60, 62 eller 64 grader dock :)
 

Bifogat

  • 1174987_593199380736741_594730908_n.jpg
    1174987_593199380736741_594730908_n.jpg
    125.8 KB · Visningar: 138
Med lite fågelperspektiv så...

943352_593199197403426_87998683_n.jpg
 
Sen bör ju fjädringen vara ca halvt ihoptryckt som den är när man kör hojen..
 
Jag börjar bli peppad för lite bra racing i helgen! 2 veckor är en lång väntan på att få sen om MM kan fortsätta köra totalt kompromisslöst och tvinga resten av fältet till MAX. Kommer VR lyckas hitta sina inställningar tillslut? Kan Pedrosa vakna ur sin dåliga trend, få lite uppsving med självförtroende och ta en förstaplats!? Kommer Lorres uppvisningskörning ta honom till toppen även denna gång? Undrar när Cal kommer in i sitt "stim" igen. Blir det någon fart på bojsänkena denna säsong? Kommer Bautista torpeda eller segra=) :tummenupp
 
Jorge'bike was set up to demonstrate the 64 degrees of lean he achieves.

99lorenzo__s1d3210_0_original.jpg
 
Lite mer nyanserat om bränsleförbrukningen, från David Emmett på www.motomatters.com

Crutchlow was at pains to point out that Lorenzo's advantage was as much about the reigning champion's ability as it was about his weight or height. It was about his smoothness with the throttle as well as his weight. Lorenzo's team manager Wilco Zeelenberg concurred. A lot of Lorenzo's advantage over the other Yamaha riders was in the way he rolled the throttle off smoothly, and rolled it off again, Zeelenberg explained. Cal Crutchlow freely admitted to chopping the throttle too much, and having spent the last three years in MotoGP trying to unlearn that habit, and while Rossi was much better than Crutchlow, even Rossi was not as smooth on the throttle as Lorenzo, Crutchlow said.

But it was also about their position on the bike, Zeelenberg said. If you see Crutchlow and, to a lesser extent, Rossi on the bike, they spent more time out of the bubble than Lorenzo did. All of those body parts protruding outside of the fairing meant extra drag, and that was what was so costly in terms of fuel consumption. Motorcycles - even the most efficient of them - are an aerodynamic disaster, and so any further disruption makes things exponentially worse. The only consolation for the Yamaha riders at Aragon is that the Spanish circuit is not quite as hard on fuel as Misano was.
 
Jag börjar bli peppad för lite bra racing i helgen! 2 veckor är en lång väntan på att få sen om MM kan fortsätta köra totalt kompromisslöst och tvinga resten av fältet till MAX. Kommer VR lyckas hitta sina inställningar tillslut? Kan Pedrosa vakna ur sin dåliga trend, få lite uppsving med självförtroende och ta en förstaplats!? Kommer Lorres uppvisningskörning ta honom till toppen även denna gång? Undrar när Cal kommer in i sitt "stim" igen. Blir det någon fart på bojsänkena denna säsong? Kommer Bautista torpeda eller segra=) :tummenupp
Bautista torpederar Marquez i första böjen! :hihi Om MM ska hindras ta poäng så att mästerskapet blir lite spännande igen är det ju något sånt som krävs. XD Bautista är mannen!
:crash
 
Jag är den trista typen som hoppas alla håller sig på hjulen och att det blir ett riktigt bra race :banana
 
Jag tror att lorre spinner vidare på sin taktik dvs full sula direkt från första startled i hopp om att skapa en lucka på 2-3 sekunder till mm och hoppas att det håller hela vägen! Så mitt tips inför söndagen:

Lorre
Mm
Dp
Och som vanligt vr på en fjärdeplats
 
"For me, it is clear that right now Dani is the number one in the team. He is the one who has to win the title and I am the rookie" - Marc Marquez.

haha så sant. Perfekt tid att lägga den kommentaren, killen är ett geni.

Muhahaha kvalificerad skitsnack! Killen är där för att vinna helt klart och så länge MM är frisk och kör i samma stall som DP kommer DP aldrig att vinna motogp. Tyvärr tror jag hans skett har seglat.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top