Motorlampan

seizer

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i//såld ktm exc 400
Hej. Motorlampan på min Triumph lyser. Vet att batteriet börjar bli sämre. Laddar ur sig ganska fort.
Har kollat olja,kylvätska och kontakter mm. Och hojen går som den ska.
Törs jag åka med hojen säsongen ut?

Jag får ingen felkod när jag sätter på tändningen. Alla lampor lyser men slocknar sen. Förutom motorlampan då.

Om det var en tillfällig glitch så kommer lampan att släckas efter tre separata varmkörningar.

Batteriet laddar ur sig och motorlampan lyser. Gissar på dåligt batteri och/eller laddning så du får felindikering när batterispänningen dippar för mycket.

Bara som en fotnot, vissa Triumph-modeller måste även genomgå tre värmecyklar (kall-varm-kall-varm-kall-varm) innan felkod/motorlampa släcks.

Hej. Motorlampan på min Triumph lyser. Vet att batteriet börjar bli sämre. Laddar ur sig ganska fort.
Har kollat olja,kylvätska och kontakter mm. Och hojen går som den ska.
Törs jag åka med hojen säsongen ut?

Börjar du få dåligt batteri så byt innan du får lära dig vad en Sprag clutch är för något.:tungan

Vet inte vad för Daytona du har och ECM, om det är MC 2000 så ska du ha batterispänning på pin 69.
MC 1000 är det pin 2/E1.

MC 2000 är äldre, upp till 99 tror jag, och har en anslutning. MC 1000 har två. Är det en nyare, 2001 och senare vet jag inte... :)

Men om batteriet är dåligt så borde du också ha högre tomgång när du startar eftersom datorn känner av låg spänning och ser till att ladda...

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!