MotoGP 2013: GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini @Misano

Honda testar iaf sin 2014-model

BUTGxKoIYAARGBX.jpg:large


marquez1.jpg


Test-Marquez-1-con-la-Honda-2014.html



Ducati testar med sin GP14 med.

motogp-2013-test-misano-4.jpg


motogp-2013-test-misano-5.jpg

Tack! :)
 
Ang vad som testas!!

Honda, Yamaha and Ducati were also evaluating parts for next season - Honda and Yamaha bringing prototype 2014 motorcycles for their factory riders.

Rdp bränner loss hela 88 varv med gixxern och en bästa sluttid 1.35.097 på en 13:e plats!
 
Last edited:
Finns det nåt svar på min fråga, eller vill folk bara klippa och klistra för skojs skull?
Jag älskar att klippa och klistra! :D

Final times:
Pos No Rider Bike Fastest lap Diff Diff prev.
1 93 Marc Marquez Honda 1:33.264
2 99 Jorge Lorenzo Yamaha 1:33.502 0.238 0.238
3 46 Valentino Rossi Yamaha 1:33.660 0.396 0.158
4 35 Cal Crutchlow Yamaha 1:33.780 0.516 0.120
5 19 Alvaro Bautista Honda 1:33.877 0.613 0.097
6 26 Dani Pedrosa Honda 1:33.892 0.628 0.015
7 6 Stefan Bradl Honda 1:34.015 0.751 0.123
8 4 Andrea Dovizioso Ducati 1:34.118 0.854 0.103
9 69 Nicky Hayden Ducati 1:34.252 0.988 0.134
10 29 Andrea Iannone Ducati 1:34.378 1.114 0.126
11 38 Bradley Smith Yamaha 1:34.414 1.150 0.036
12 51 Michele Pirro Ducati 1:34.652 1.388 0.238
13 14 Randy de Puniet Suzuki 1:35.097 1.833 0.445
14 7 Hiroshi Aoyama FTR Kawasaki 1:35.501 2.237 0.404
15 9 Danilo Petrucci Suter BMW 1:35.671 2.407 0.170
16 68 Yonny Hernandez Ducati 1:36.277 3.013 0.606
17 8 Hector Barbera FTR Kawasaki 1:36.348 3.084 0.071
18 5 Colin Edwards FTR Kawasaki 1:36.402 3.138 0.054
19 71 Claudio Corti FTR Kawasaki 1:36.540 3.276 0.138
20 70 Michael Laverty Aprilia ART 1:37.699 4.435 1.159
21 90 Michele Magnoni Suter BMW 1:39.107 5.843 1.408


Marquez satte sin bästa tid med 2014-modellen.
Flera team testade det nya hårda bakdäcket från Bridgestone och det ska tydligen ha varit bättre än det gamla.
 
Och där fick inte rossi vara med och testa, bara för att nån sett att han var för lång.
Nästa vecka ska en ny förare testa för att ersätta rossi
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    8.8 KB · Visningar: 427
Verkar inte som att den nya växellådan gav några större förbättringar vid inbromsningar.

Rossi explained once again that he is still struggling with the same problem, being able to brake the way he wants to and then get the bike turned. Braking stability is probably the Yamaha's biggest weakness at the moment, but Lorenzo's style disguises it best, braking early and smoothly, then releasing the brake early to carry as much corner speed as possible. But the fact that Lorenzo is complaining of the same issue as Rossi, who likes to brake late, deep, and then pivot the bike on the front wheel, shows that it is Yamaha's highest priority right now.
 
Mugello var ingen DNF.

Är du allvarlig?
Vem har pratat om DNF? Du skrev ju själv "Känna sig lite mindre odödlig och lagom omskakad."
Och under Mugello-helgen hade han just en sjujävla krasch som borde ha fått vem som helst att "Känna sig lite mindre odödlig och lagom omskakad."
Men det är just det han inte blir.
 
Ang vad som testas!!

Honda, Yamaha and Ducati were also evaluating parts for next season - Honda and Yamaha bringing prototype 2014 motorcycles for their factory riders.

Rdp bränner loss hela 88 varv med gixxern med en bästa sluttid 1.35.097 och en 13:e plats!

Suck varför valde dom Rdp egentligen? Visst Sukkan e säkert långt ifrån färdig men kunde dom inte fått tag i nån liiiite bättre än rdp? Typ Colin Edwards! :yoparty
 
Suck varför valde dom Rdp egentligen?
Är RdP så dålig? Att det inte blivit större framgångar beror väl mest på att han harvat runt på mindre bra hojar.

Framgångsrika RR-karriärer handlar mycket om slumpens skördar, positivt att:
-vara född av föräldrar med RR-bakgrund och inte helt utfattiga
-vara född av föräldrar med RR-intresse och rejäl förmögenhet
-vara född i land med RR-kultur, gott om banor och lämpligt klimat
-tidigt hamna på rätt hojmärke, det som för tillfället vinner
-naturligen eller genom förställning uppfattas som rolig, trevlig, intressant etc.
-undgå skador innan toppen nås

Talang ska också till men jag är helt övertygad om många minst lika bra som dagens toppskikt faller bort innan de får chans att visa vad de kan.
 
Suck varför valde dom Rdp egentligen? Visst Sukkan e säkert långt ifrån färdig men kunde dom inte fått tag i nån liiiite bättre än rdp? Typ Colin Edwards! :yoparty

Jag är förbryllad över att RdP har kört så mycket sämre i år jämfört med i fjol då han och Espargaro körde väldigt jämnt och oftast låg och fightades om 1-2 platsen inom CRT-serien, men i år har RdP legat långt ner i resultatlistorna.

Vet någon om Espargaro får vassare material, tex motor? Det var någon tävling som Esp hade betydligt högre topphastighet än RdP. Högre än vad som känns möjligt genom enbart högre utgångshastighet ut ur kurvorna.
 
Är du allvarlig?
Vem har pratat om DNF?
Jag.
I inlägget som du svarade på.
I första meningen.

Jo, nog är det dags för MM att vurpa och nolla. Visst är han en lysande förare, men skulle det inte gynna våra intressen bäst om han totalkvaddade sin Honda i nästa race och stukade ena benet (lite)? Känna sig lite mindre odödlig och lagom omskakad.
 
Testet gav nog inget nytt och revolutionerande att använda, åtminstone inte redan i år!

Rossi: "We made a lot of comparisons between the two but at the end more or less the performance is very similar."

Pedrosa: "We've tried out a lot of things today, with a view to solving the rear grip issue that we've been having. Generally speaking, that was the focus for today and some things we experimented with worked well - and others not so well"
 
Last edited:
Jag är förbryllad över att RdP har kört så mycket sämre i år jämfört med i fjol då han och Espargaro körde väldigt jämnt och oftast låg och fightades om 1-2 platsen inom CRT-serien, men i år har RdP legat långt ner i resultatlistorna.

Vet någon om Espargaro får vassare material, tex motor? Det var någon tävling som Esp hade betydligt högre topphastighet än RdP. Högre än vad som känns möjligt genom enbart högre utgångshastighet ut ur kurvorna.

Har oxå reagerat på att det skiljer mer på förarna i teamet i år jämfört med förra året.
RdP hänger inte alls med lika bra. Har RdP tappat efter att han gift sig eller är det Espargaró som höjt sig ytterligare en nivå?
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top