Köpa enduro vilken?

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Tjena!

Det är så att jag går i tankarna att kompletera min sport touring med en enduro, så man kan köra hoj året runt, Har väll ca 10-15 tusen att lägga på hojen. efter lite forskning så lutar det åt en 2 taktare nåntans mitten 90 tal till slutet 90 tal, har kikat på suzuki rmx o yamaha wr.. undrar om jag missat någon modell?
Kan ganska lite om enduro så jag är välldigt tacksam för den hjälp jag kan få.

Tack på förhad, Mvh: Daniel

För dom pengarna; Första bästa hoj som inte ser ut att komma direkt från inspenlnigen av nån gammal madmax rulle..:tummenupp

Skämt åsido så beror det ju vad du ska ha den till, "enduro" kan betyda ganska mycket här på SH.. Ska du åka skog på riktigt så är en WR ett helt ok val, yamma är kända för att bygga stryktåliga hojar. Men men lägg lite tid på att hitta en som inte är fullständigt sönderkörd annars lär det bli en väldans massa mer skruva än åka..

Ska du o andra sidan bara tuffa runt på lite grus/traktor vägar så kanske en sånhär kan va något?

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_XR_400_48723603.htm?ca=16&w=3

Inte det vassaste på två hjul men snudd på outslitlig.

V:tummenuppar lite otydlig där kanske, tanken är väll först o börja köra runt o skogarna runt gbg på egen hand, men på sikt börja köra enduro på blixåsbanan, mina tankar går runt 2takt då dom är billigare och väger oftast mindre, annars e ju xr en skottsäker maskin har man ju förståt :tummenupp vet du något om ktm 200 exc?

För 15 papp får man ganska mycket endurohoj. Om du ska köra riktigt enduro och inte fisa grusväg så köp en valfri två eller fyrtakt av riktig modell typ exc 250 eller exc-f 250. Du bör få en välskött 03-05 för de pengarna. Glöm tjocka grusåkarhondor och andra trötta blysänke om du vill köra i ett riktigt spår.

Exc 200 är för övrigt en strålande maskin. Köp om du hittar ett ex du känner känns rätt.

Jo det lutar åt rmx 250 99a eller ktm 200 exc verkar som ganska likvärdiga hojar, jaja får la se vad det slutar med, lägger upp bild när affären är klar.

Jo förresten angående ktm exc är det något man bör veta, typ 01 kom det ny ram nya dämpare osv osv nån årsmodell man bör undvika?

jag har en ktm 300 exc 01 till salu för 13 mejla vid intresse

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...