Novis fråga angående reservdelar och hjälp att hitta delar

ultimadriver2

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2013
Hoj
yamaha ybr 125-06.suzuki drz 400 sm-08.ktm 250 88 med 160cc fiddymotor. gilera h@k 01
Hej detta är första inlägget på sporthoj.

Min fråga är var får man tag på delar till motorcyklar brukar ni åka till lokala handlarn eller beställer ni från hemsidor?

skulle uppskattas om nån skulle kunna länka grejerna som jag absolut inte kan hitta på i Sverige (hemsidor) :4skrika
dessa delar är
suzuki drz 400 delar

SUZUKI NUT (09140-18006) (framdrevsmutter).

(58621-29F00) GUIDE, FR BRAKE HOSE(plastringen som håller i bromsslangen på nedre styrkronan).

(09167-22012) ENG SPROCKET WA (framdrevsmutter lås bricka).

Sen även lameller till en yamaha ybr 125 som jag har problem att ens hitta utomlands. :gråta

eller skall jag bara åka till den lokala handlaren se om dom kan ta hem delarna för jag har inte testad detta då mitt för tillfället enda fordon som går framåt skär nog när som helst och har inga bromsar så jag är inte pigg på och ta den på nå turer. :död

mvh Tom

får ursäkta eventuella stavfel och misshandlingen av det svenska språket men jag är trött för tillfället och har problem med att skriva överlag

ja drzan är en 08 och yamahan är en 06a och nej jag har ej testat och ringt dit då jag inte har pengar på luren,

men finns delarna jag fråga efter på en svensk internetbutik

jag var och beställde delarna hos lokala handlaren tog 1 vecka för dom att få hem dom så det löste sig för mig.

Sverige är lite eftersatt när det kommer till att beställa originaldelar till japanska motorcyklar från svenska handlare. För det mesta handlar det bara om piratdelar av vanliga slitdelar (oljefilter, bromsbelägg, drivpaket etc), vissa utvalda godbitar eller att man måste ringa eller maila en beställning. Kompletta sprängskisser på hemsidan där man kan beställa vad man vill vet jag inte om det finns ett enda ställe som erbjuder.

Kring en vecka för en lokal handlare att få hem delar är nog ganska så standard i stora delar av Sverige.

Lelles tycker jag har varit bra när jag har behövs udda delar till gamla Suzukis i alla fall. Sprängskisser och allt. Priserna är som vanligt mindre bra men sortimentet är helt ok.

Lelles tycker jag har varit bra när jag har behövs udda delar till gamla Suzukis i alla fall. Sprängskisser och allt. Priserna är som vanligt mindre bra men sortimentet är helt ok.
Dock verkar det bara vara hojar som sålts i USA som de har med där. Alltså de på
http://www.partssweden.se/suzuki
T.ex. så verkar GSX1400, Bandit 650 och några fler saknas. Jag kollade även någon så enkel del som ett bromshandtag till en hoj (halvny hoj, och en del som varje Suzukihandlare i Sverige skulle kunna beställa hem utan problem), som hade utgått och istället hänvisade de till ett annat artikelnummer, som inte hittades. Och som sagt var så var det inte särskilt billigt (vissa saker tror jag kanske var något billigare än hos svenska handlare, andra inte). Om jag hade en hoj som finns med i de där listorna skulle jag lika gärna kolla vad delarna kostar om man själv beställer de från USA eller något, för jag skulle tro det även med tull och moms blir billigare än genom Lelles.

Undertecknad är nog den siste att vilja skicka folk utomlands, men för just Suzukis DR-modeller finns de EN hängiven handlare, som är både trevlig, snabbskickande, kunnigt påläst och villig att dela med sig: Stefan Hessler. http://www.dr-big-shop.de/index.html
Talar bra engelska och jobbar uteslutande Suzuki DR.

Vill du handla svenskt så är det MC-Shopen i Karlstad som gäller. Vårdar sitt reservdelslager till både nya och äldre Suzuki-hojar. http://www.mc-shopen.se/

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!