Hastighetsmätaren dog!

r.k.a

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Hoj
1993, Honda CBR600 F2
Var ute o körde idag. . Tyckte hojen var ojämn på varv under 4000 något ryckig på låga varv. Sen tyckte jag att sitsen kändes varm o helt plötsligt slutade hastighetsmätaren fungera ca5 min senare hände inget när jag drog på gas strax efteråt kände jag att något var fel.körde in till kanten o motorn dog. Fick igång hojen men tyckte att den hade en märklig gång
Blir tokig... va e de för fel på hojen! Help
Honda CBR600f2 1993

Funkar inte annan elektronik heller?
Låter som statorn, eller batteriet har gjort sitt

Hade lika på min gamla cbr. dvs hojen hackade och instrumentering kolappasade för att sedan vakna ibland. det var en väldigt brunnen statorlindning. och det är dyrt om du lämnar in och billigare om du köper ifrån ebay och fixar själv.

Funkar inte annan elektronik heller?
Låter som statorn, eller batteriet har gjort sitt
Glömde säga att elektroniken fungerar! Jag nollställde trippmätaren på hojen kan de vara anledningen till att hastighetsmätaren slutat fungera?

Hade lika på min gamla cbr. dvs hojen hackade och instrumentering kolappasade för att sedan vakna ibland. det var en väldigt brunnen statorlindning. och det är dyrt om du lämnar in och billigare om du köper ifrån ebay och fixar själv.
Hur gjorde du? Bytte du själv eller lämnade du in hojen?

Hur gjorde du? Bytte du själv eller lämnade du in hojen?

Jag lämnade in den på Örby MC här i stockholm och kalaset landade på ~7200:- hade jag gjort jobbet själv vilket jag skulle ha gjort idag så hade det kostat en eftermarknads-stator för runt 1500:- och ny olja.. Men jag hade ingen aning om att det var statorn som var paj, jag bytte regulatorn som också är ett vanligt fel men när den fortfarande gick som en påse skit och inte laddade batteriet gav jag upp.

Jag lämnade in den på Örby MC här i stockholm och kalaset landade på ~7200:- hade jag gjort jobbet själv vilket jag skulle ha gjort idag så hade det kostat en eftermarknads-stator för runt 1500:- och ny olja.. Men jag hade ingen aning om att det var statorn som var paj, jag bytte regulatorn som också är ett vanligt fel men när den fortfarande gick som en påse skit och inte laddade batteriet gav jag upp.

Köper en hoj för 15000:- o sen få reda på att statorn kanske e paj inget roligt alls:mad: hur gick hojen efter bytet?
VAr det så att ingen elektronik fungerade på din cbr? På min hoj e de bara hastighetsmätaren som lagt av rent elektroniskt. Belysningen till mätaren fungerar fortfarande på min...

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!