Strypa Gsx750es -83 billigt, utan mckompaniet eller bänk. Möjligt?

Marcozzt

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX750ES -83
Hej! Jag ska iväg o köpa en större hoj nästa vecka. Eftersom jag har A2-kortet måste den dock strypas ned till max 35 kw. Det jag undrar över är ifall det går att regbesiktiga en hoj utan att ha bänkpapper eller mckompaniets strypningskit. Om jag skriver ut något intygsliknande, kan då en bilmekaniker skriva under och firmastämpla att den är strypt?

Och om inte det går, är det någon som råkar ha ett av mckompaniets intyg inskannad och vore så snäll att maila den till mig?:angel:Bugar

Mvh Marcus

Utan bänkpapper, hur ska du veta effekten??? :va
Intyget från MC-kompaniet måste vara i orginal.

Tänkte ifall ett stort företags intyg räckte för att de ska kunna regga den. Är de noga med att det är original papper? Det går inte att få tag i intyg från något annat ställe då? Känns surt att betala 1500 för strypning när man kan göra det själv gratis..

En del av dom 1500 är ju att du får ett papper på en certifierad strypningssats som ger den utlovade effekten. Dom har ju betalat en hel del för att få alla sina strypningssatser certifierade och godkända. Alternativet är ju att fippla dit något själv och köra den i en bänk, men då krävs det ju att bänken är kalibrerad och godkänd.

Att tro att någon skulle köpa en sats och ge dig intyget gratis är nog lite optimistiskt.

2 gånger har jag regbesiktat för strypning, ingen gång har dom kollat hojen.
Och jag TROR att det räcker att du själv intygar att jobbet är gjort, men ring
bilprovningen och fråga vad som gäller.

Jo, det räcker med att du intygar att strypningen sitter på plats. MEN du måste ha ett certfikat på strypningen eller ett godkänt bromsbänksintyg.

@FJ1200 Frågan var inte ifall någon firma gör det, utan ifall det skulle fungera :)
@Hoztic Jo kanske lite optimistisk, men ibland har man tur!

Har ringt besiktningen nu men kunde inte få något svar nu, dock skulle de ringa på måndag så förhoppningsvis får jag veta då!

Ingen firma gör det så det fungerar inte. Köp en certifierad strypning för 1500 och montera och var glad.
(Om du nu kan hitta en strypning till en så gammal hoj)

vad ska du med sånt gammelt mög till om man får fråga? nån kärlek till 80-tals hojar? finns ju betydligt roligare saker att köra på a2 iaf

vad ska du med sånt gammelt mög till om man får fråga? nån kärlek till 80-tals hojar? finns ju betydligt roligare saker att köra på a2 iaf

Japp har en liten kärlek till både bilar och hojar från 70-80-tal. Sedan att priset är rätt och att försäkringen snorbillig är stora plus för en fattig student:fyllisar

Har ringt till bilprovningen, och som jag förstod kunde man bygga en egen strypning. Man måste dock skriva eget intyg på vad det är för strypning och sedan bänka hojen. Om hojen är helfordonsgodkänd måste man dock ha strypkit.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!