Katana och GSX 1100-tråden

Clipset ska sitta i mitten som orginal.

Ok misstänkte det flyttade ett hack så nu sitter det på mitten får flytta ett hack till imorn,bytte huvudmunstycke till 135 idag och gjorde rent förgasarna och ställde blandskruvarna 3 varv och bort med locket på luftburken med
4-1 system som du tipsa om tidigare blev en klar skillnad mot innan:tummenupp
 
Hm får vänja mig vid ljudet det vinande ljudet, har lyssnat mycket på andra GSX 1100 F hojar å dom låter lika dant. Men nu skall min gamla säljas eller komma på något roligt projekt. :D
 
Någon som har muttrar/locken upptill på gaffelrören att sälja drog sönder mutterskallen på den ena gammal alu med sprickor i:(
 
Har problem med att RS36:orna läcker soppa. Kan det komma ur hålet där acc pumpen går i? Har skruvat isär kopparna och gjort rent och kollat flottörerna etc. Läste också att det kunde vara "läppar" på nålventilerna som skulle kunna vara slitna. Sitter de i så fall nära spetsen eller längre ner (eller upp beroende på hur man ser det)?
 
Har flyttat nålen ett hack upp från mitten på originalförgasarna borttaget lock på luftburken tre varv öppet på blandskruvarna 4-1 system bytt till 135 huvudmunstycke,går bra på låga varv men tvekar mellan 5000 och 6000 varv sen drar den igen vad kan det vara för fel?
 
Felet är att det är originalförgasare av cv-typ. Trottellyft uppnås mha undertryck/ vakum. Med öppet avgas och luftburk så har du tappat mycket av det nämnda. En anledning till att DynoJet fick sälja sina kit där det moddades med svagare fjädrar, uppborrade vakumhål i trotteln osv.
Du har förmodligen en liten backpuls i 5-6000rpm området som gör att vidare trottellyft "hickar" till. Bl a en orsak till att man vill ha RS-gasare.
 
Felet är att det är originalförgasare av cv-typ. Trottellyft uppnås mha undertryck/ vakum. Med öppet avgas och luftburk så har du tappat mycket av det nämnda. En anledning till att DynoJet fick sälja sina kit där det moddades med svagare fjädrar, uppborrade vakumhål i trotteln osv.
Du har förmodligen en liten backpuls i 5-6000rpm området som gör att vidare trottellyft "hickar" till. Bl a en orsak till att man vill ha RS-gasare.

Ok får bli vinterinvestering rs36or.
 
Tre GSX på Kjula. Jag, Burnadanne och Jörgen.
Körde som bäst 8,74/258 denna helg men gjorde fiasko i elemineringen:confused:
35 grader på "plattan", skönt med skinnställ:D

Man_dizel var på plats och inspekterade, tyvärr hann vi inte prata så mycket.

View attachment 389678View attachment 389679View attachment 389680

/Ingvar

Nu är "vi tre" anmälda till Pistonhead Open 4 på Kjula den 31/08-1/9, blir det fler GSX'er?
Det går att anmäla sig tom den 28/8.

/Ingvar
 
Har problem med att RS36:orna läcker soppa. Kan det komma ur hålet där acc pumpen går i? Har skruvat isär kopparna och gjort rent och kollat flottörerna etc. Läste också att det kunde vara "läppar" på nålventilerna som skulle kunna vara slitna. Sitter de i så fall nära spetsen eller längre ner (eller upp beroende på hur man ser det)?

Det var packningarna till kopparna som var dåliga, om nu någon annan heller inte lyckas med klassikerna.
 
Ser ut att bli en kanon onsdag i morgon 21/8 åker självklart in till Donken vid 2130 tiden hoppas Ni är på...
Är det några som är intresserade att FOTA Er Katanor så kan jag tänka mig att åka in tidigare och svänga förbi restaurang Katana. Kanske även en sväng ut på Biskopsudden å ta en glass eller något annat kul... :hihi
 
Ser ut att bli en kanon onsdag i morgon 21/8 åker självklart in till Donken vid 2130 tiden hoppas Ni är på...
Är det några som är intresserade att FOTA Er Katanor så kan jag tänka mig att åka in tidigare och svänga förbi restaurang Katana. Kanske även en sväng ut på Biskopsudden å ta en glass eller något annat kul... :hihi

Tjena vi träffas vid Shell tensta 18:00 vi blir 3 katanor o en modern hoj :) 0704062091
 
Är det någon här som har haft en 1100 F, 90a? har lite frågor om el rutan till den vad som brukar vara det vanligaste felet? innan jag skruvar isär. Har nu också rullat hojen ca 20 mil den går lite bluddrigt på låga varv samt att tomgången är svår att ställa in, lika kinkig som min gamla GSX 1100 81 och drar jag jämnt i rullen så kommer den lite efter i axet men drar jag hastigt kommer den som en skållad råtta.. Går dj. bra på höga varv men inte låga.. Den har stått still i 7 år... är det bara tuta köra å det försvinner av sig själver eller :D Någon som vet???? :)
 
Donken 21/8

18.00 Då har ju folk knappt hemma.. :(
Jag Kommer att hålla en runt stan tur (något kul ska man göra om man är med i MCE). Vi startar från Shell Jakan vid 1930 åker till Donken där återstartar vi vid 2015 å kör vi ett varv runt stan. Lämpligen hänger Ni på där så kör vi ett foto stopp vid KATANA restaurangen innan vi återvänder till Donken..

Hoppas att Katana 83, Macal, Leffe, Mettin mfl är på åxå... plus alla goa snubbar som jag känner oavsett hoj!! :)
 
Synd att man inte bor I Stockholm verkar vara mer goa Hojar där...:tummenupp

Förgasar problemet löst, Stort Tack MC Shopen. även om det är dyrare där, så är den information man får Guld värd.

Nu är det bara SPS rutan kvar att fixa
 
Last edited:
Sthlm 21/8

Kul att träffa lite nya katanatokar i afton :tummenupp

Bidrar med en bild från kvällens fotosession.

katanaafton.JPG
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top