Katana och GSX 1100-tråden

Dags för Stockholm cruisingen, skulle skramla ihop 10-20 katanor o glida.. ner till hornsbergsstrand på torget o ställa upp dom .. Käka på katana restaurangen :-)
 
Startmotorn verkar ha gjort sitt...

Går den att renovera själv eller ska man börja leta efter en ny?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Såhär ser kolet ut i min startmotor. Kan det vara anledningen till att startmotorn är död?
Svårt att byta?

image.jpg
 
Jag köpte en skrothög, Katana 82a för två år sedan.
Den enda som var värt något var papperna på hojen.
 

Bifogat

  • 2919930428.jpg
    2919930428.jpg
    84.4 KB · Visningar: 148
  • DSCN3838.JPG
    DSCN3838.JPG
    116.1 KB · Visningar: 134
Last edited:
Är det någon som ska in till Stockholm i kväll?
Det är tydligen stockholmcruising i kväll. Mycket fint att titta på.
 
Kjula 3/8 2013

Tre GSX på Kjula. Jag, Burnadanne och Jörgen.
Körde som bäst 8,74/258 denna helg men gjorde fiasko i elemineringen:confused:
35 grader på "plattan", skönt med skinnställ:D

Man_dizel var på plats och inspekterade, tyvärr hann vi inte prata så mycket.

IMG_6071_edit.jpgIMG_5728_edit.jpgIMG_5551_edit.jpg

/Ingvar
 
Last edited:
Måste testa eventuella orsaker till min motors hackande vid hård acceleration.

Är det någon som har en uppsättning (gärna bevisat fungerande) spolar med tändkablar och hattar att låna för en provtur ??

En Dyna2000 modul är också intressant att låna för att säkerställa att det inte är den som spökar...
 
Last edited:
Måste testa eventuella orsaker till min motors hackande vid hård acceleration.

Är det någon som har en uppsättning (gärna bevisat fungerande) spolar med tändkablar och hattar att låna för en provtur ??

En Dyna2000 modul är också intressant att låna för att säkerställa att det inte är den som spökar...

Tyvärr lite långt till Timrå.:huvet Annars har jag original,gråa Dyna och gröna Dyna spolar.
 
Nu vet jag verkligen inte om jag är på rätt tråd, eller? har en GSX 1100F 90a som köptes för ett par veckor sedan. gick kanon fint första 4 milen, hojen fick vila två veckor medan farsan låg på lassarettet, efter det tog jag en tur igen och den dog vid varje växling. Ren gjorde tanken ikväll och rensa tankfiltret, samt bytte luftfilter till ett eftermarknads filter. hojen startade snällt men efter ett par minuter börja ett vinande ljud komma, lät lite lågt som ett larm. :confused: Nu undrar jag om ni känner igen det eller om det är det nya luftfiltret som gör det? Saknar min Gamla GSX men den nya är så lättkörd för en gammal Gubbe :hej hoppas på lite hjälp
 
Nu vet jag verkligen inte om jag är på rätt tråd, eller? har en GSX 1100F 90a som köptes för ett par veckor sedan. gick kanon fint första 4 milen, hojen fick vila två veckor medan farsan låg på lassarettet, efter det tog jag en tur igen och den dog vid varje växling. Ren gjorde tanken ikväll och rensa tankfiltret, samt bytte luftfilter till ett eftermarknads filter. hojen startade snällt men efter ett par minuter börja ett vinande ljud komma, lät lite lågt som ett larm. :confused: Nu undrar jag om ni känner igen det eller om det är det nya luftfiltret som gör det? Saknar min Gamla GSX men den nya är så lättkörd för en gammal Gubbe :hej hoppas på lite hjälp

Hej. Har du kollat oljanivån? Snurrar motorn bra med startmotorn? Kanske dags att tappa ut oljan och se efter metallbitar. Hade en bil med ingen olja i och detta var tendenserna vid en eventuell skärning. Min motor skar och gick ett kort tid innan den blev varm och varm inuti.
 
Är det någon som vet hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen på gsx1100 -82 med original gaffel,Ska byta packboxarna är det något speciellt att tänka på vid isärtagning läste att man kan göra ett mothåll för muttern i benet men vilken storlek är det?
 
Last edited:
(Nu vet jag verkligen inte om jag är på rätt tråd, eller? har en GSX 1100F 90a som köptes för ett par veckor sedan. gick kanon fint första 4 milen, hojen fick vila två veckor medan farsan låg på lassarettet, efter det tog jag en tur igen och den dog vid varje växling. Ren gjorde tanken ikväll och rensa tankfiltret, samt bytte luftfilter till ett eftermarknads filter. hojen startade snällt men efter ett par minuter börja ett vinande ljud komma, lät lite lågt som ett larm. Nu undrar jag om ni känner igen det eller om det är det nya luftfiltret som gör det? Saknar min Gamla GSX men den nya är så lättkörd för en gammal Gubbe hoppas på lite hjälp)

[Hej. Har du kollat oljanivån? Snurrar motorn bra med startmotorn? Kanske dags att tappa ut oljan och se efter metallbitar. Hade en bil med ingen olja i och detta var tendenserna vid en eventuell skärning. Min motor skar och gick ett kort tid innan den blev varm och varm inuti.]

Oljan och filtret har gått i max 10 mil mängden är ok Hojen rullat 3200 mil. Luft filtret som satt i var 100 mil gammalt och som jag bytte samtidigt som jag rengjorde tanken. satte i ett eftermarknadsfilter som var klart billigare än originalet. Hojen startar mycket lättare och snurrar perfekt igång med start motorn. innan jag rengjorde tanken och filtret lät det inget vinande ljud om hojen.
 
Är det någon som vet hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen på gsx1100 -82 med original gaffel,Ska byta packboxarna är det något speciellt att tänka på vid isärtagning läste att man kan göra ett mothåll för muttern i benet men vilken storlek är det?

Jag fixa i våras på min 81 med 82 gafflar, jag behövde inga mothåll men det skulle vara 232 ml enligt min manual, och istället för att byta fjädrar tog jag en 20W gaffel olja i stället. för och efter dämpning ställde jag in på 3 i alla lägen, men glöm inte att byta o-ringarna på antidive det krävs fyra totalt, är ett standar mått du kan få tag på dom i vilken järnaffär som helst eller bra OK tapp. Jag hade passande i JULAS o-rings sats. Lycka till.
 
Bytte också packboxar på min 82:a i våras. Använde ett kvastskaft som jag täljde till lite som mothåll. Provade utan mothåll först men det gick inte, trots mutterdragare.
 
Gjorde ett verktyg för att kunna hålla emot med om det skulle behövas, någon som vet vilket hack clipset på nålen sitter på original på original förgasarna på en gsx1100 -82 nu sitter clipset i spåret näst högst upp är det är det standard?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top