Ktm 660

Måste bara passa på att fråga en snabb grej. I vilken hastighet ligger ni när ni drar upp hojen på bakhjulet i 3an? Har varit ute nu och försökt men hojen lyfter bara nån centimeter. Har nog inte rätta tekniken än :P

Har mer me utväxling å teknik å göra.... Du gasar å släpper på gasen å sen fullt igen samtidigt som du rycker i styret....
 
Har mer me utväxling å teknik å göra.... Du gasar å släpper på gasen å sen fullt igen samtidigt som du rycker i styret....

Glömde skriva att jag kör med original drevningen. Hittade lite info och de flesta låg runt 70-80 i 3an. Men ger man full gas första gången när man "gungar" den?
 
Ska panga på en tjockisfjäder på hojen ikväll. Är det nåt speciellt man borde tänka på?

Passa på att byta dustseals och packboxar kanske?

Behöver man "fjäderihopdragarverktyg"?
 
Bak är det smidigt med fjäderkomprimerare fram är det easy. Byt olja i gaffeln när du ändå är igång. Kom ihåg att skruva på mer retursämpning.
 
Ska panga på en tjockisfjäder på hojen ikväll. Är det nåt speciellt man borde tänka på?

Passa på att byta dustseals och packboxar kanske?

Behöver man "fjäderihopdragarverktyg"?

Vart köper man hårdare framfjäder?
Byter du även bak?
Jag tycker min är relativt hård bak trots mina 100kg.
 
Tack för det Boris!

Slavens racing in da united hamsters of america. WP tillverkar inga fjädrar som är hårda nog tyvärr.

Stämmer!

Jag har bara tjockisfjäder bak. En kompis köpte fjädern men nu är det dags för mig att tjockisfjädra.
Kostade en dryg tusing inkl. frakt tror jag.
 
Köpte bakskärm och båda sidokåporna på lelles,1116 kr,ett bakljus från en aprilia sx moppe från butik hemma,300kr,sen tillkommer ju resan från Åland inclusive mat å dryck:D.Tog en par timmar,mesta tiden till att kapa till en gammal 04 skärm så ja kunde använda gamla sadeln.
 
Tjabba!

Ska inom en snar framtid byta olja och filter i hojen. Tänkte bara dubbelkolla så jag beställer rätt grejer.

http://www.ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=742&c=C04586381
Det är nummer 20 och 60 jag ska beställa va?
Är det värt att ta eftermarknadsfiltrena (Billigare) eller ska man köra på standardgrejerna?

Det är inget annat jag behöver beställa va? Olja har jag redan!
 
Bytt packningen till slavcylindern. Men det läcker fortfarande. Kan man byta packningen mot packningsmassa i stället? Någon som vet eller har haft liknade läckage?

läckte för mej med när jag byte min så jag kör nu med både packningen och lite packmassa på och det fungerar än.
Bara så till så du inte kladdar allt för mycket inåt
 
Tja!

Hojen vill inte starta och jag har nästan en obefintlig gnista på tändstiftet. Skulle vara tacksam för lite tips på vad det kan vara! Har provat tre olika tändstift med samma resultat.
Gnistan syntes inte först, men när jag släckte ner så syntes en liiiten blå gnista. Svårt att tänka mig att den ska vara så svag?
Ligger borta på jobb nu men jag kom att tänka på att det kanske är dålig jord vid tändspolen? (Har haft bort kabelstam och spole fram till styret)
 
Är det HIFLOFILTRO som på bilden så är det helt ok KTM originalfilter är numera made in Thailand så jag köper Mahle made in Germany för ungefär samma pengar. De heter OC224 och OX115 om jag minns rätt. (detta är dock för cyklar med olja i ramen)
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top