TL-tråden - v2 !

Raderad medlem 61114

Guest
Ok, då har jag hittat termostathuset iaf ;) Skulle nån vilja vara grymt sjysst och ta bilder på alla dessa delar på sin hoj, nån som moddat alltså?

Lyckades hitta det mesta på tl planet nu. Men en sak förstår jag inte, tempgivaren som nu sitter på kylen, kopplar man bara loss kabeln och låter den gamla givaren sitta kvar?
 
Last edited by a moderator:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Givaren ska flyttas till huset och dess plats på kylaren måste pluggas.. Eller sitta kvar om du har en till givare till huset. Så måste det ju bli annars går den nog lite varm istället? ;)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Skulle kränga tillbaks original mätare på hojen för att få reda på hur långt den har gått, självklart så passade inte kontakten (slog på någon millimeter, jävla skit)...
Var hittar man en ny och hur i hela fridens namn ska jag reda ut att byta den?
Jag kan på sin höjd tanka hojen liksom, allt annat blir överkurs och alldeles för tekniskt :rofl

TLS -97 är det som gäller!
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Skulle kränga tillbaks original mätare på hojen för att få reda på hur långt den har gått, självklart så passade inte kontakten (slog på någon millimeter, jävla skit)...
Var hittar man en ny och hur i hela fridens namn ska jag reda ut att byta den?
Jag kan på sin höjd tanka hojen liksom, allt annat blir överkurs och alldeles för tekniskt :rofl

TLS -97 är det som gäller!
Denna kanske löser dina problem?
http://bit.ly/14GV34Q
 

Raderad medlem 61114

Guest
Då sätter jag igång med fjäderbytet i kopplingen! Oljan på väg ur. Håll tummarna nu :va
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Min hastighetsmätare visar för mycket vs GPS (typ 12-18%)

Kan man justera mätaren ?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Vilket moment ska skruvarna som håller fjädrarna på plats dras med?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tack :tummenupp! Orkade inte vänta bara så vi drog 12. Nära nog, kåpan drog vi försiktigt 8 och tar kaffe å bulle nu så packningssilikonet får stelna lite innan vi fyller på ny olja. Fan hoppas detta blir bra nu. Lamellerna såg inte slitna ut iaf :yoparty
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hemma i sängen igen :fakta Inget slir och ingen läckande olja :banana

Då är det bara att ta tag i nästa problem, tempen. Tills jag får hem nytt termostathus funderar jag på att testa att sätta en täckskiva framför en tredjedel av kylet.. Vad har ni för tankar kring det?
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Hemma i sängen igen :fakta Inget slir och ingen läckande olja :banana

Då är det bara att ta tag i nästa problem, tempen. Tills jag får hem nytt termostathus funderar jag på att testa att sätta en täckskiva framför en tredjedel av kylet.. Vad har ni för tankar kring det?

Den går varm då eftersom anledningen till sensorflytten inte är den faktiska motortempen utan värdet som sensorn ger till styrenheten.. Rekommenderas icke.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Den går varm då eftersom anledningen till sensorflytten inte är den faktiska motortempen utan värdet som sensorn ger till styrenheten.. Rekommenderas icke.

Jo förstår ju att den går varmare, men det är väl lite samma som att byta till en termostat som öppnar senare, lekte med tanken att man skulle hitta en lagom yta för att få upp tempen <10 grader. Skulle en liten platta precis pramför tempmätaren göra någon skillnad eller skulle det inte märkas på kylvattnet ändå?

Men ett annat problem som jag ser, som inte flrsvinner genom flyttad temp-mätare är ju det att tempmätaren som startar fläkten vid 107 grader eller vad det är sitter på kylen på andra sidan! Det betyder ju att den egentligen startas alldeles för sent... eller?

Ni får ursäkta alla dumma frågor, men som jag ser det går jag bara runt och undrar om jag aldrig ventilerar mig och får svar :confused:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har bytt pushrod tätningen för tredje gången tror jag men det läcker ändå olja från området kring framdrevet, nu har jag beställt drivaxel tätningen och den lilla o-ringen i brickan framför. Nån som har bytt dessa? Var det ungefär lika enkelt som det verkar? Man behöver inte tappa oljan va? :va
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top