TL-tråden - v2 !

Ok, då har jag hittat termostathuset iaf ;) Skulle nån vilja vara grymt sjysst och ta bilder på alla dessa delar på sin hoj, nån som moddat alltså?

Lyckades hitta det mesta på tl planet nu. Men en sak förstår jag inte, tempgivaren som nu sitter på kylen, kopplar man bara loss kabeln och låter den gamla givaren sitta kvar?
 
Last edited by a moderator:
Givaren ska flyttas till huset och dess plats på kylaren måste pluggas.. Eller sitta kvar om du har en till givare till huset. Så måste det ju bli annars går den nog lite varm istället? ;)
 
Skulle kränga tillbaks original mätare på hojen för att få reda på hur långt den har gått, självklart så passade inte kontakten (slog på någon millimeter, jävla skit)...
Var hittar man en ny och hur i hela fridens namn ska jag reda ut att byta den?
Jag kan på sin höjd tanka hojen liksom, allt annat blir överkurs och alldeles för tekniskt :rofl

TLS -97 är det som gäller!
 
Skulle kränga tillbaks original mätare på hojen för att få reda på hur långt den har gått, självklart så passade inte kontakten (slog på någon millimeter, jävla skit)...
Var hittar man en ny och hur i hela fridens namn ska jag reda ut att byta den?
Jag kan på sin höjd tanka hojen liksom, allt annat blir överkurs och alldeles för tekniskt :rofl

TLS -97 är det som gäller!
Denna kanske löser dina problem?
http://bit.ly/14GV34Q
 
Då sätter jag igång med fjäderbytet i kopplingen! Oljan på väg ur. Håll tummarna nu :va
 
Min hastighetsmätare visar för mycket vs GPS (typ 12-18%)

Kan man justera mätaren ?
 
Vilket moment ska skruvarna som håller fjädrarna på plats dras med?
 
Tack :tummenupp! Orkade inte vänta bara så vi drog 12. Nära nog, kåpan drog vi försiktigt 8 och tar kaffe å bulle nu så packningssilikonet får stelna lite innan vi fyller på ny olja. Fan hoppas detta blir bra nu. Lamellerna såg inte slitna ut iaf :yoparty
 
Hemma i sängen igen :fakta Inget slir och ingen läckande olja :banana

Då är det bara att ta tag i nästa problem, tempen. Tills jag får hem nytt termostathus funderar jag på att testa att sätta en täckskiva framför en tredjedel av kylet.. Vad har ni för tankar kring det?
 
Hemma i sängen igen :fakta Inget slir och ingen läckande olja :banana

Då är det bara att ta tag i nästa problem, tempen. Tills jag får hem nytt termostathus funderar jag på att testa att sätta en täckskiva framför en tredjedel av kylet.. Vad har ni för tankar kring det?

Den går varm då eftersom anledningen till sensorflytten inte är den faktiska motortempen utan värdet som sensorn ger till styrenheten.. Rekommenderas icke.
 
Den går varm då eftersom anledningen till sensorflytten inte är den faktiska motortempen utan värdet som sensorn ger till styrenheten.. Rekommenderas icke.

Jo förstår ju att den går varmare, men det är väl lite samma som att byta till en termostat som öppnar senare, lekte med tanken att man skulle hitta en lagom yta för att få upp tempen <10 grader. Skulle en liten platta precis pramför tempmätaren göra någon skillnad eller skulle det inte märkas på kylvattnet ändå?

Men ett annat problem som jag ser, som inte flrsvinner genom flyttad temp-mätare är ju det att tempmätaren som startar fläkten vid 107 grader eller vad det är sitter på kylen på andra sidan! Det betyder ju att den egentligen startas alldeles för sent... eller?

Ni får ursäkta alla dumma frågor, men som jag ser det går jag bara runt och undrar om jag aldrig ventilerar mig och får svar :confused:
 
Har bytt pushrod tätningen för tredje gången tror jag men det läcker ändå olja från området kring framdrevet, nu har jag beställt drivaxel tätningen och den lilla o-ringen i brickan framför. Nån som har bytt dessa? Var det ungefär lika enkelt som det verkar? Man behöver inte tappa oljan va? :va
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top