_Dräparen_
Medlem
Guess who's back?
Välkommen tillbaka.
Guess who's back?
Ha haft min i snart 2½ månad och ännu har inte kärleken svalnat. Det känns precis som närman är nykär varje gång man vrider om nyckeln och får trycka på startknappen, pirrar lite i magen för att så fort motorn startar mot ett leende.
Tror och hoppas att denna känsla sitter i länge.
Ska kanske tillägga att jag hunnit med drygt 350mil under tiden jag haft den.
Jag älskar mullret från min Ducce 900SSie. Det sitter Ducati Performance på den. Är den någon som vet vad det blir för ljudnivå med med de som "ljuddämpare"? Klarar man bullergränsen på 95 dB på t.ex. Gelleråsen? Är den någon som varit på bana med den kombinationen av hoj och avgasningsrör? Var det ok?
Är det Remus burkar?
Köpte även jag en 900SSie så sent som i förra veckan, helnöjd och asgött ljud i piporna.
Jag vet dock att förra ägaren nämnde att han var tvungen att köra med "dB-killers" iskruvade för att klara bullergränserna på banorna.
Japp, Remus burkar.
Orginalburkarna följde med. Får väl eventuellt byta när jag ska ut på bana.
Grattis till fin hoj! Årsmodell? Min är en -02.
Lyckades med konst stycket att sparka sönder min vänstra bakre blinkers som nu hänger i kabeln
Var köper man nytt billigast o är det lätt o fixa själv
/ Newbe
Ska du köra original så är det nog enklast o få tag på via Ebay eller helt enkelt hos en ducati-handlare.
Byta ut den själv är inga bekymmer alls, med reservation för att du inte sparkat sönder skärmen som blinkersen sitter i.
Som sagt, ie står för insprutningen, Tidigare SS har förgasare.
här är en liten lista vad förkortningarna står för:
"DS = dual spark
IE = injected engine-----1999 - 2003 900's are refered to as an "IE" often
SS = SUPERSPORT
FE = FINAL EDITION the last of the carbed supersports
SP = SPORTS PRODUCTION,a ninteys catch cry,post 1995 supersports became SP's"
Hej,
Som en ny Ducati ägare så behöver jag få hjälp av en Ducceproffs här.
Har en S4 från 2001 som rullat 3200mil. Vet ej hur förra ägearen kört med den före mig.
Läst att kopplingen håller allt mellan 300-3000mil beroende på körstil.
Det skramplar och skakar mer än innan när man skal gasa iväg från stillastående. Framförallt vid start i uppförsbackar. Skrammelljud från kopplingen och det skakar/vibrerar en del.
Låter det som att det är dags för en inspektion av kopplingen?
Jag kan "slira" med kopplingen för att komma i väg mjukt och det känns inte helt rätt.
Om det är kopplingen så är det relativt enkelt att utföra jobbet själv och då undrar jag om det Finns en nätbutik som har bra grejor för shyffsat bra peng?
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
KTM 990 RC R på gång
KTM har presenterat prototy... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024
Söndagen den 19/5 var det d... |
|
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |
|
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |