SV 1000-tråden

Jag petade på en tand mindre fram(16t) tillsammans med två till bak(42t) och det är inga problem med org.längden på kedja. Det skulle nog kunna tänkas gå på ett 43 tänder bak också.
Ca-måtten är ju en tand fram = ungefär tre bak.
Omdrevningen måste vara en av de bästa sakerna jag gjort för hojen.

Det är skyddet mot svingen som framförallt slits hårdare med mindre framdrev, ett 14t skulle jag nog undvika.
 
Trevligt, då antar jag att jag får skjuta fram bakhjulet så gott det går och sedan trä/snurra av kedjan från drevet? Ska passa på att montera min speedohealer också.
 
Tjäna!

Har väl glömt att typ säga hej i tråden..
Hittade mig en -03 på Blocket som jag slog till på. Har haft 2st TL1000S på 90-talet och sedan haft ett gänga olika hojar men har saknat motorkaraktären på v-twinen :)
Har precis finjusterat allt och mappat den hos Anderson Turbo och nu går den perfekt :yoparty:yoparty:yoparty
 

Bifogat

  • bild (1).jpg
    bild (1).jpg
    237.2 KB · Visningar: 190
Tja ny på sidan från idag :-)
Har letar runt lite men utan resultat
Var kan man köpa en TRE-mod till min
Suzuki sv 1000s de är en 03a
Tack för hjälpen i för hand
 
Har hittat felet och uppdaterat tråden i mekforumet

Jag måste även tacka BJN, som testade ecu boxen. :tummenupp

Sen.....har nu min neutrallampa gått sönder. Går det byta en ledlampa? Ser nästan omöjligt ut när man kikar på det då lampan ser integrerad ut.

Och så var även neutrallampanproblemet löst. Den aktiveras genom jord och det visade sig att det var blinkersreläet (som startar neutrallampan) var sönder. Det byttes och nu funkar allt :)
 
Hej alla!

Jag köpte en sv1000n 04'a i början av säsongen men var tyvärr med om en olycka strax efteråt då jag bröt benet. Kylaren rök, styret + lite andra smågrejer som nu är åtgärdat (hoppas jag, ska provköra imorgon).. undrar dock vid vilken temperatur er kylfläkt går igång? Jag drog igång hojen idag i garaget efter bytet av kylaren och lät den stå på tomgång till 106 grader utan att fläkten gick igång? Tänker om termostaten eller något annat är sönder? Fick också bara in ca 1L glykol och inte dem ca 2L som kylaren och allt ska rymma? Antar det kanske är luft i systemet... prövade att luta/vicka på hojen och vid ett tillfälle rann det ner men sen hände inte så mycket mer. Tacksam för svar!

Mvh Danne
 
Hej alla!

Jag köpte en sv1000n 04'a i början av säsongen men var tyvärr med om en olycka strax efteråt då jag bröt benet. Kylaren rök, styret + lite andra smågrejer som nu är åtgärdat (hoppas jag, ska provköra imorgon).. undrar dock vid vilken temperatur er kylfläkt går igång? Jag drog igång hojen idag i garaget efter bytet av kylaren och lät den stå på tomgång till 106 grader utan att fläkten gick igång? Tänker om termostaten eller något annat är sönder? Fick också bara in ca 1L glykol och inte dem ca 2L som kylaren och allt ska rymma? Antar det kanske är luft i systemet... prövade att luta/vicka på hojen och vid ett tillfälle rann det ner men sen hände inte så mycket mer. Tacksam för svar!

Mvh Danne

Min kylfläkt går in vid 106°. D v s jag brukar kunna se upp till 106°C men sen inte högre.

Beträffande mängden: Har den varit helt tömd? Om avtappningspluggen inte varit öppen så finns säkert en del vätska kvar.
 
Ja då var man med SV då.
Det blev en röd 1000n från 04 med GPR pipor som rullat 1710 mil.
Känns riktigt gött att få köra originalet. Körde en kopia innan. Hyosung GT650 som dock gick riktigt bra den med.
 
Ok tack, får se om fläkten går igång nu snart när jag ska ut och testa. Återkommer med resultat eller andra eventuella fel som säkert dyker upp : )

Den har varit helt tömd Yes men kom på att jag faktiskt fyllde på ca 1L för någon vecka sen när jag började skruva.. hade förträngt det bara.

Drive safe!
 
Ok tack, får se om fläkten går igång nu snart när jag ska ut och testa. Återkommer med resultat eller andra eventuella fel som säkert dyker upp : )

Den har varit helt tömd Yes men kom på att jag faktiskt fyllde på ca 1L för någon vecka sen när jag började skruva.. hade förträngt det bara.

Drive safe!

Då var det provkört, inga problem med kylaren och tempen höll sig kring 87-90 vid körning. Kom som mest upp i 102 nere i garaget men ingen fläktspinn ännu.

DOCK märkte jag att det 'klickar' lite lätt från frambromsen vid inbromsning och det verkar som att höger bromsok ligger på skivan. Någon som vet vad det felet kan vara? Lossade på oket och tog ur klossarna, rengjorde med en blöt handduk vid kolvarna och visst blev det märkbart resultat men fortfarande klickljud och klossen ligger emot alldeles för hårt fortfarande. Skivan + oket var alldeles för varmt för att ta i om man jämförde med andra sidan där det inte vara några problem att sätta handen..
 
Jag skulle nog titta på om skivan var rak är de samma skiva som satt på när du gick omkull?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top