Jag vill ha en R1, Tjejen suktar efter en FJR1300, vad göra?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har en R1:a och en Husaberg,,,,,,,,,,,,,, singel. :hej

Vilket är skönast Ligga med henne eller Ligga i kurvorna med killarna....
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
typ 80% av körningen jag ägnar mig åt är ju landsväg med polarna eller själv, tjejjen hänger kanske med 3 ggr per säsong, i ett lite annorlunda tempo :p fast sjukt mycket jobbigare att köra så, stelare och mer psykiskt krävande. :p därav lutar det inte direkt åt FJRens fördel..

med rätt hoj kanske hon följer med mycket mer. Prova olika hojjar och se vad ni tycker tillsammans. du kan få helt sjukt mycket roliga än vad du tror.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Du skall köpa den hoj du vill ha tycker jag.
Hade ni alltid åkt ihop så hade det varit lite annorlunda.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Har allt sedan FJRn kom ut sagt att jag ska ha en sån när jag blir stor...

Lyckade relationer handlar visserligen om lika delar kompromiss och självförnekelse men om den ena parten vill ha supersport och den andra tourer så får väl supersporttourer anses vara den mest logiska kompromissen?

Titta på Thunderace (har ALDRIG hört nå gnäll från kjoltyg på den bekväma bönpallen - tvärtom! Har t.o.m. hört hur bönpallspassagerare klagat över att killen deras sålt Thunderacen!), Blackbird, Hayabusa, FZ1, m.fl. m.fl.

Finns väl inte en karl med ett uns av självbevarelsedrift som sätter ett kjoltyg från hemmaplan på bönpallen på en R1:a?! Titta på sadeln för Guds skull! Vem tror du det är som kommer att avkrävas tid för att lyssna på alla klagorop?
Nä, det går liksom inte att förvänta sig gillande läten från en sån bönpall såvida vi inte snackar om en liten 40-kilos flicksnärta som är vig som en ormmänniska och hon är hysteriskt förälskad i badboyen med svart visir som krampaktigt håller i styret.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Hänvisar till ett citat från sporthojs outtömliga vishetsreserv;
"Mc-åkning är ditt intresse, så hon kan ju vara hemma och göra det hon tycker är kul dvs städa, diska och tvätta och så." Problem solved.:D
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Låter som en Sporttourer är grejen. Blackbird/Hayabusa som tidigare nämnts.
Skjutsa på R1 är inte kul för nån av er.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Du får ju med tjejen ett par gånger ivf:tummenupp Värt att vårda. Min tvärvägrar och det ställer till det en hel del:mad:
 

Heale

Guest
Min tjej uppmanade mig att köpa R1a för hon gillade den. Hade även en Gsx750 ett tag men hon ville alltid åka R1an istället.
Dock måste jag säga att R1an är ingen höjdare att ha passagerare på, var t.om roligare att köra Gsx:en. Mycket smidigare.
Men har fått "ge efter" för hennes vilja och kör R1.
Och ja... Jag såg till att gifta mig med tjejen!;)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Eftersom du uppenbarligen gärna vill ha med flickan på turerna skulle jag rekommendera dig att prova fler hojar.
Se till att ha några stycken alternativ du kan tänka dig som du tycker är roliga att köra.

När du har det tar du med flickan på åktur med samtliga och sen kan ni komma fram till vad som är det bästa.
Att bara välja mellan två olika modeller känns lite snålt :)
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
BMW K1300S. Går väl som Rettan rakt fram men kan även skjutsa runt damen i Europa i 1200 mil utan problem.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
bra att du gifte dig! ni får tillverka några småttingar oxå så fler kan få nöjet i framtiden. ;)
Min tjej uppmanade mig att köpa R1a för hon gillade den. Hade även en Gsx750 ett tag men hon ville alltid åka R1an istället.
Dock måste jag säga att R1an är ingen höjdare att ha passagerare på, var t.om roligare att köra Gsx:en. Mycket smidigare.
Men har fått "ge efter" för hennes vilja och kör R1.
Och ja... Jag såg till att gifta mig med tjejen!;)
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Nää har såklart tänkt på t.ex CBF1000, men den har jag hört skall vara en ganska dålig hoj, så det lutar snarare mer åt FZ1 i så fall. men egentligen har jag inte testat några i sporttouringsegmentet om jag skall vara helt ärlig :p
Är det de enda alternativen?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top