Ktm 660

Vart ser man hur många kubik det är på motorn? brukar ju stå? vart står det på 660

Mvh
 
Någon som vet vilka/vilken typ av lampa som lyser upp hastighetsmätaren? och vart man köper det? Den är helt släckt. Fungerar dock som den ska för övrigt.
 
vipp.jpg

någon som varit med om att bulten som går genom vipparmsaxeln (avgassidan) gått av? Hur sjutton är det möjligt?
Var ute och tränade lite wheelies och skulle precis vända men stannade för jag hörde att det tickade lite lätt, precis då la den av.
Skulle prova kicka igång den igen men märkte att decompen inte kändes som den skulle, luta mig ner och såg att wipparmsaxeln hängde ut :va
allt ser ut som det har klarat sig. Beställer nya bultar och hoppas på det bästa..
 
View attachment 387168

någon som varit med om att bulten som går genom vipparmsaxeln (avgassidan) gått av? Hur sjutton är det möjligt?
Var ute och tränade lite wheelies och skulle precis vända men stannade för jag hörde att det tickade lite lätt, precis då la den av.
Skulle prova kicka igång den igen men märkte att decompen inte kändes som den skulle, luta mig ner och såg att wipparmsaxeln hängde ut :va
allt ser ut som det har klarat sig. Beställer nya bultar och hoppas på det bästa..

Dratt åt den jävligt hårt? Sträckningen ökar ju när metallen blir varm
 
Bilden innehåller ingen vipparmsaxel vad jag kan se. Det enda som ser skumt ut i bilden är ditt kamöverfall.

Begreppsförvirring? Menar du att nr 20 i min bild gick av?

05584363.gif
 
Bulten som går genom axeln (nr20).
Det är ett genomgående hål genom (nr20) längst ute vid kanten där o-ringen (nr21) sitter. Bulten drar ventilkåpan samtidigt som den håller "vipparmsaxeln" (nr20) på plats.
Syns på bilden att halva bulten sitter kvar närmast kant på avgassidan.

Passade på att tog bort autodecompen för stiftet på kammen var rejält böjt. har även beställt nållager,kullager, oringar till kammen... Men så kom jag och tänka på en rallykam... är det rätt ordning att slänga dit en rallykam när jag endast har slippon på? eller bör jag satsa på ett helsystem först och sen en kam?
 
Har beställt ett Sebring hunter slipon till min 660, en 2004. Dock undrar jag över bestyckningen. Just nu är den avstrypt samt SAS är borta, ägarn innan ska ha bestyckat den för det. Någon som har ett hum på vad jag måste ändra så jag har nått att starta på i alla fall? Har läst runt på forumet och läst väldigt olika svar, dock hade de flesta akrapovic.
 
Har beställt ett Sebring hunter slipon till min 660, en 2004. Dock undrar jag över bestyckningen. Just nu är den avstrypt samt SAS är borta, ägarn innan ska ha bestyckat den för det. Någon som har ett hum på vad jag måste ändra så jag har nått att starta på i alla fall? Har läst runt på forumet och läst väldigt olika svar, dock hade de flesta akrapovic.

Man slänger allt vad originalbestyckning heter åt fanders och skruvar i något som fungerar bättre oavsett vilket slipon som är monterat.
 
Haha joo misstänkte nått sådant:rolleyes: Men har du nått tips på storlekar på munstyckena så man har nått att börja på?

Det är meningslöst att svara på då det huvudsakligen är nålen som avgör det. Med original nål behöver du ett större huvudmunstycke än standard, med rätt nål mindre än vad du har nu.
 
Det är meningslöst att svara på då det huvudsakligen är nålen som avgör det. Med original nål behöver du ett större huvudmunstycke än standard, med rätt nål mindre än vad du har nu.

Så det finns andra nålar att välja på med. Vad skiljer sig de andra nålarna ifrån original nålen?
 
Vilka bromsbelägg kör ni med på era hojar?
Behöver man ett mer avancerat belägg än standard när man åker gata?
Man känner ju av mattningen efter ett par hårdare inbromsningar.
 
Någon som vet om man kan koppla en hastighetsmätare från en ktm 660/625 05-06 på en ktm 660 04?
Alltså rätt in med samma typ av kontakter?
Verkar som om min har gett sig men jag har fått tag i en nyare modell.
 
Någon som vet om man kan koppla en hastighetsmätare från en ktm 660/625 05-06 på en ktm 660 04?
Alltså rätt in med samma typ av kontakter?
Verkar som om min har gett sig men jag har fått tag i en nyare modell.

Nej den lilla hastighetsmätaren använder inte samma kontakt som den stora

Stor:
IMG_0292.jpg


Liten:
ktmspeedometer.jpg
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top