Körtråden 2013

1. Bjork3n
2. Skumgummits
3. Sordid
4. Putte
5.
6.

Som sagt sa VBK i TT 14/5 att det var 16.30 på Shell på Berga imorgon. Vet inte om vi ska hålla den eller vi ska ändra till 17.00 och YC? Hur/var/när får ni bråka om, sålänge jag får köra hoj skiter jag i vilket :smasha

Hej Tänkte köra till Ä-holm imorgon för att se lite snygga bilar gumball 3000 anländer ju för ett pit-stop och alla e välkomna och titta. Tänkte dra från Påarp vid 10:30 tiden skriv om ni vill hänga på. eller om ni vill mötas på annan plats.

Tjenare! En stor japsträff för bilar och MC i skåne under juli månad. Wangan meet , kolla in under träffar och samåkning och skriv upp er! :)

Ikväll ska jag ut och köra en sväng. Startar upp moppen 18-ish och tänkte köra helsingborg - söderåsen -Klippan - eket - hallandsåsen. (Den vägen vi körde sista TT:n)
Om det inte dyker upp bättre förslag:)

20+ mil senare tillbaka i HQ. Sinnessjukt kul och jag hittade fanimig exakt den vägen vi körde sist :) trodde jag skulle köra vilse, men det flöt på bra... Väl hemma i Helsingborg igen testade jag att köra ett par extra varv i rondellerna för att se hur mycket jag vågar lägga ner hojen och det går bättre och bättre, me.n det förbannade a:et på knäpuckarna är fortfarande kvar :)
Är det bara jag som är skruvad eller känns det bättre att lägga ner den åt vänster? Får inte alls samma häng när jag ska ha ner den åt höger.... Nåväl, får boka banträning och nöta högerkurvor.

20+ mil senare tillbaka i HQ. Sinnessjukt kul och jag hittade fanimig exakt den vägen vi körde sist :) trodde jag skulle köra vilse, men det flöt på bra... Väl hemma i Helsingborg igen testade jag att köra ett par extra varv i rondellerna för att se hur mycket jag vågar lägga ner hojen och det går bättre och bättre, me.n det förbannade a:et på knäpuckarna är fortfarande kvar :)
Är det bara jag som är skruvad eller känns det bättre att lägga ner den åt vänster? Får inte alls samma häng när jag ska ha ner den åt höger.... Nåväl, får boka banträning och nöta högerkurvor.

låter som en riktigt härlig tur :)

kan bara instämma att vänstersväng känns mer naturligt än högersväng. Bara fortsätt öva så kommer knäskrapet komma (har ju själv inte lyckats än men den som väntar på ngt gott.....)

Tänkte slänga in en blänkare här med och kolla om någon ska ut ngt imorgon e.m.? Rullar norrut från Malmö efter lunch och siktar på Söderåsen med omnejd (Om vädret tillåter)!

//H

Får inte alls samma häng när jag ska ha ner den åt höger.... Nåväl, får boka banträning och nöta högerkurvor.

Hårnålen (högersväng) på Knutstorp är ett utmärkt ställe att få ner pucken i backen. Iaf var det där jag lyckades skrapa först fotpinnen och sedan under nästa pass, efter tips från SMC-instruktören, när jag hängde mer ut så fick även pucken markkontakt. Just att våga hänga ut är jäkligt viktigt för att kunna skrapa bort "A:et".

Man glömmer aldrig första gången :D

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back