Cbr går bara på 2 cylindrar

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Tja

Har hållt på med min cbr 600 f2 i några veckor nu och kan inte hitta felet, har provat allt och lite till känns de som..

Det är dom två vänstra cylindrarna som inte går. Det finns gnista, soppa i förgasarna/cylindern och den får luft.

Har inte kopplat kablarna fel.

Vad mer kan jag felsöka??

Det har jag inte kollat men på grund av att tidigare gick hojen bara på dom två vänstra cylindrarna, nu är det tvärt om!

Och jag har ingen aning om hur det har blivit så heller :/

Jag satsar på kablarna iaf.....Tändföljdsfel ....

Det är inte problemet, hade allt som det ska sitta och provade utan att det hjälpte något, testade att byta plats på dom för att se om det var så att jag hade förväxlat dom men det va helt fel.

om du har original tändkablar kvar så är dem märkta med 1-4. 1 från vänster sida. sen hur man sätter dem på spolen är ett problem man får lösa på något sätt. men sitter dem rätt så gör dem.

Kolla kompen, har du inget verktyg så sätt handen där tändstiften är, men plocka ut dem först och känn så att det känns likadant på alla

Det är inte problemet, hade allt som det ska sitta och provade utan att det hjälpte något, testade att byta plats på dom för att se om det var så att jag hade förväxlat dom men det va helt fel.

Kablarna....

Byt plats på kablarna på cyl 1 och 2..... ( dvs de vänstra )

Har du gnista men ingen "tändning" på dessa... Så beror det troligen på att de "gnistar" på fel varv, Flertaktare vettu..

Men vad vet jag..
Jag har inte "sett" maskinen, försöker "tänka" :confused:fram problemet, å det e svårt med så lite å jobba med ( dvs grå celler asså)

Kablarna....

Byt plats på kablarna på cyl 1 och 2..... ( dvs de vänstra )

Har du gnista men ingen "tändning" på dessa... Så beror det troligen på att de "gnistar" på fel varv, Flertaktare vettu..

Men vad vet jag..
Jag har inte "sett" maskinen, försöker "tänka" :confused:fram problemet, å det e svårt med så lite å jobba med ( dvs grå celler asså)

Tömde förgasarna, blåste rent och slog i lite k sprit. den startade efter ett tag och gick några timmar tills den gav upp vid vägkanten efter att ha förlorat två burkar igen!!

Fick leda hem hojen och ta isär hela bränslesystemet och tömma tanken, fyllde på med ny soppa och k sprit. Nu startade den direkt och känns stabil men vi får se vad som händer när jag varit ute och kört ett tag.

Tömde förgasarna, blåste rent och slog i lite k sprit. den startade efter ett tag och gick några timmar tills den gav upp vid vägkanten efter att ha förlorat två burkar igen!!

Fick leda hem hojen och ta isär hela bränslesystemet och tömma tanken, fyllde på med ny soppa och k sprit. Nu startade den direkt och känns stabil men vi får se vad som händer när jag varit ute och kört ett tag.

Vad F-n....

Du vet att De går på BenZin va :va

Har Du tankat Vatten ? Inte bra! :D :hej

Om den går med sprit i kan du ha fått vatten i tanten? Är de två cylindrarna först i följd från tanken? Alternativt får de kanske vatten i sig när den står på stödet men inte de andra

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”