Nä, nu är det dags att sätta stopp för denna livsfarliga verksamhet....

Skall vi förbjuda folk från att åka till Thailand?


  • Antal röstningar
    0

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Aftonbladet.jpg

Nu får det vara nog tycker jag. Att riskera livet på andra genom att låta dem åka iväg till detta farliga ställe.
Thailandsresenärer är ju farliga för sig själva och andra. De är ju klara organdonatorer samma sekund de betalar resan.
Något måste göras....
Tänk på barnen....
Jag tycker försökringsbolagen borde höja premierna för Thailandsresor så att folk inte längre har råd.
Kanske införa hjälmtvång vid Thailandsresor.
Eller förbjuda dem helt och hållet.
 
Last edited:

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Svenskarna måste skyddas från Thailand helt klart. Det är ju livsfarligt att åka dit.
Chockhöjda premier känns självklart.
Hälsoundersökning av thairesenärer varje år.
Personnummer väl synligt i pannan samt obligatorisk reflexväst.
Till att börja med.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Utan att ha läst artikeln så är jag helt övertygad om att 90 av dessa personer har dött av naturliga orsaker, säkert fler än så. Fem personer har kört åt helvete på fyllan. Kvar återstår runt 10 personer som dött i någon typ av olycka utan att direkt ha orsakat den själv.

Sverige är också sjukt farligt, här dör betydligt fler svenskar än så!
Sorry om jag förstörde ironin och jargongen men aftonbladets redaktion förtjänar ett mjältbrands-brev för såhär dålig journalistik.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/thailand-vanligt-smittoland-for-hiv_8120282.svd
Thailand vanligt smittoland för hiv

De flesta nyupptäckta hiv-fall i Sverige förra året, 307 av 441 personer, har fått viruset i utlandet, visar ny statistik från Smittskyddsinstitutet (SMI).

25 april 2013 kl 06:11 , uppdaterad: 25 april 2013 kl 06:26

Thailand sticker ut. De fyra senaste åren har 231 infekterade smittats i landet, ungefär var åttonde fall.

Majoriteten är thailandsfödda som invandrat, men ungefär 20 per år är svenskfödda som smittas på resa.

- På något sätt måste vi uppmärksamma det här. Prevention måste riktas hit, säger Maria Axelsson, epidemiolog på SMI.

Förbjud skiten bums! :mad:
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Det är betydligt tryggare att semestra i Syrien .... har nog inte dött så många svenskar där i år :näsblod
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Reflexväst var en bra idé. :tummenupp
Dessutom skulle jag vilja se statistik över hur många som var berusade eller påverkade av droger när de kolar vippen där borta.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det är betydligt tryggare att semestra i Syrien .... har nog inte dött så många svenskar där i år :näsblod

Där har vi ju lösningen. Alla Thailandsflyg landar i Syrien istället och slänger av alla passagerare, drar igen dörren och sticker fort som fan. Folk kommer bli lite snopna, vissa t o m kanske förbannade men när dom till slut kommer till insikt blir dom tacksamma att dom blivit räddade från en oundviklig död.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Någon som har tipsat UD om möjligheten att införa någon form av elektroniskt övervakningssystem för våra stackars resenärer ännu? Även s k "anti-fart"-kameror kan ju vara någon form av alternativ längs särskilt utsatta och exponerade sträckor utefter t ex Pattaya?

Om de kontaktar handläggarna på Trafikverket är jag övertygad om att där finns en oändlig mängd uppslag till åtgärder, dessutom kommer med all sannolikhet polismyndigheten käckt att koncentrera sig på de personer på Arlanda som håller handen, nojsar eller på annat sätt uppträder misstänkt kärvänligt...:glömdet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är de djävlarna skenförsäkrade också... Ja jag tänker då fan inte betala för att Sven-Otto, 67 bast med dåligt hjärta, får hjärtsnörp i massagesalongen...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
men man åker ju till Thailand delvis för att slippa all svensk nazi-påtvingad-säkerhet och all anti-maskulin-manipulation som pågår här hemma... Lätt värt lite spill. ledsen om jag trampar någon anhörig på foten

PS: i Sverige dör det 73000 svenskar varje år.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
men man åker ju till Thailand delvis för att slippa all svensk nazi-påtvingad-säkerhet och all anti-maskulin-manipulation som pågår här hemma... Lätt värt lite spill. ledsen om jag trampar någon anhörig på foten

PS: i Sverige dör det 73000 svenskar varje år.

Tror du missade poängen här... ca 50 pers dör på MC varje år i trafiken och 2012 dog 296 personer totalt i den svenska trafiken inkl bilister och fotgängare.

Och svenska folket klappar högt i takt åt Dingvalls nollillusion.

Enligt samma logik borde vi alltså förbjuda Thailandsresor.
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
En annan intressant aspekt på Thailandsresor är att miljömuppar som helst vill förbjuda alla förbränningsmotorer inte har några problem med att åka till Thailand ett par gånger per år.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
För mycket fotografer i Thailand, förbjud! :mad:

Seriöst, åker inte typ 2 miljoner svenskar dit varje år varav 1 miljon pensionärer som ändå ska dö när som helst. Bättre dö lycklig i solen än två veckor senare bortglömd på långvården... :fyllisar
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top