Problem med blinkers!

SnowRider

Medlem
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Östersund
Hoj
GasGas ec400 fse 2002
Hej!

Jag har ett problem. I slutet av förra säsongen så slutade mina främre blinkers fungera (orginal) ett undantag fanns, den vänstra framblinkersen fungerade vid maximalt styrutslag åt vänster. Tänkte att det var glapp och gladerligen öppnade jag upp och kontrollerade alla kablar. Allt såg bra ut. Funderade vidare på om det var relät som krånglade, men mina bakblinkers fungerade ju (led). Har försökt felsöka med elpenna men det gav ingenting förutom att det inte går någon el till framblinkersena. All el har alltid funkat jättebra tills framblinkersana helt plötsigt utan förvarning slutar fungera.

Jag är relativt ny i mc världen och skulle bli glad ifall någon kunde dela med sig av sina erfarenheter. Hojen är en Hyosung gt 125 för den som undrar.
 
Kabelbrott till framgaffeln, nånstans...
Alt jordfel, men framlyset funkar??
Ska du mäta med "elpenna" så ska du jorda sladden i gaffeln, då får du med ev jordfel också.

Allt funkar förutom framblinkers. Har ej hittat något kabelbrott, kontrollerat kopplingarna så att det är kontakt flera gånger. Jordfel... möjligtvis. Tack för svar föresten
 
Allt funkar förutom framblinkers. Har ej hittat något kabelbrott, kontrollerat kopplingarna så att det är kontakt flera gånger. Jordfel... möjligtvis. Tack för svar föresten
Jag försöker så ofta jag kan sprida lite ljus över det som för en del är magi - "el"..och för oss som pysslat/r med det, trivialiteter...:tummenupp
När man mäter "volt" är det en spänningskillnad man mäter och för det fordras TVÅ tåtar, BÅDE en plus och en minus. Betyder att man måste hålla koll på både plus- och jordsida.
Har du mätt om det finns spänning i bottenanslutn ( dvs+ )på blinklamphållarna fram?
Du kan först mäta mellan motor och plus i lamphållaren och sedan mellan framgaffel och plus i lamphållaren.
Ska inte vara någon skillnad om jorden funkar..
 
Jag försöker så ofta jag kan sprida lite ljus över det som för en del är magi - "el"..och för oss som pysslat/r med det, trivialiteter...:tummenupp
När man mäter "volt" är det en spänningskillnad man mäter och för det fordras TVÅ tåtar, BÅDE en plus och en minus. Betyder att man måste hålla koll på både plus- och jordsida.
Har du mätt om det finns spänning i bottenanslutn ( dvs+ )på blinklamphållarna fram?
Du kan först mäta mellan motor och plus i lamphållaren och sedan mellan framgaffel och plus i lamphållaren.
Ska inte vara någon skillnad om jorden funkar..

Vilken bra förklaring! Aldrig riktigt fattat dedär med jorden, men du menar alltså att sladden mellan gaffel och ram är av. Ska testa imorgon!
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top