Vajernipplar?

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Hej

Tycker själv att det är en ganska korkad fråga men jag hittar fan inte det jag söker någonstans.

Letar alltså efter vajernipplar i lite olika storlekar...har kollat alla ställen jag kan komma på men inte ens hittat dom i fel storlekar.

Så nu hoppas jag att någon av er har några tips?

Kula kan ju vara lite svår att göra själv men rund pinne kan man ju tillverka själv av rundstång eller gammal skruv av lämplig dimension, varm stor lödkolv eller gasolbrännare så att tennet fastnar är ju att rekommendera :hej

MacGyverlösning :va

Köpte mina lödnipplar på Yamahacenter i hbg, vet inte om det finns hos alla men deras sortiment var stort.

Löder mina med kappilärlod till kopparrör det är hårt och går att löda med gasolbrännare.

Last edited:
Tror Duells har sådana grejer. Det har dom haft förr iaf.

Nån som vet om det finns någon som kan specialtillverka gasvajrar på beställning? Har dubbla på min, och dom hade behövt vara längre.

Letade själv efter det förra året. Fanns ingen stans...... Cykelhandlarna hade inget, inte heller moppe affärerna jag var på. Biltema hade då ett kit. Men inget som passade. Var för klena grejor.

Löste det hela med att åka till en MC verkstad här i götet och köpte lite olika begagnade kompletta vajrar för en billig peng. Fick dem gratis:) Men jag har lagt lite pengar hos dem på service och lite annat.

Började också fundera på vad jag gjorde för fel.

Letade själv efter det förra året. Fanns ingen stans...... Cykelhandlarna hade inget, inte heller moppe affärerna jag var på. Biltema hade då ett kit. Men inget som passade. Var för klena grejor.

Löste det hela med att åka till en MC verkstad här i götet och köpte lite olika begagnade kompletta vajrar för en billig peng. Fick dem gratis:) Men jag har lagt lite pengar hos dem på service och lite annat.

Började också fundera på vad jag gjorde för fel.

TACK! äntligen någon som förstår mitt problem! Trodde att det skulle vara det minsta problemet att få tag i sånna små skit grejjer.
Nu står det mellan att antingen leta vidare eller tillverka egna.

Men om någon vet var jag kan få tag i färdiga nipplar så är jag mycket tacksam

TACK! äntligen någon som förstår mitt problem! Trodde att det skulle vara det minsta problemet att få tag i sånna små skit grejjer.
Nu står det mellan att antingen leta vidare eller tillverka egna.

Men om någon vet var jag kan få tag i färdiga nipplar så är jag mycket tacksam
Tror att du måste gå utomlands..
Små lätta varor med låg frakt, finns nog i DE eller UK...
Vi är rätt bekväma av oss i mellanmjölkens land och köper hellre fääärdigt..Även om vi skulle få vänta ett par veckor på komplett wire..
När alternativet är 30 min i garaget, eller vid köksbordet..
Tidigare kunde man köpa sånt på Clas O både wire som metervara och nipplar, men inte nu längre.
Det går utför med vikingarna...
(sök inte på "nipples" i UK...:D)

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!