23 %

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Lyssnade på radio P1 häromdagen. Det gällde husdjursförsäkring, hund å katt å sånt. Där fick jag höra att endast 23% av premierna går tillbaka till försäkringstagarna i form av ersättningar. Det innebär att 77% försvinner i administration och ner i ägarnas fickor.
Detsamma torde gälla MC-försäkringar. Upprörande! :gnissla

Det måste vara en hel del skatt och moms som går rakt till staten också, så frågan är hur mycket fb behåller?

Ja för ett försäkringsbolag behöver ju inte betala löner till anställda... tror du försäkringsbolagen går plus minus noll varje år och drivs som ideella föreningar?? Självklart måste dom gå med vinst och ge avkastning åt sina aktieägare.

För varje 100-lapp i lön jag kostar företaget jag jobbar på får jag sådär 10kr i köpkraft om jag köper konsumtionsvaror, om jag skulle få for mig att anlita någon så blir det bara 4:-.

23% låter ju bra i jämförelse med det.

För varje 100-lapp i lön jag kostar företaget jag jobbar på får jag sådär 10kr i köpkraft om jag köper konsumtionsvaror, om jag skulle få for mig att anlita någon så blir det bara 4:-.

23% låter ju bra i jämförelse med det.

- En gammal sanning; varje gång du arbetar, så är det nån annan som tjänar pengar.

Tänk på det!

Back