max350
Yamaha RD-2Takt
- Gick med
- 23 Jan 2006
- Hoj
- 83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Hur många här på SH stannar bilen för att prata i mobilen, räcker upp en hand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur många här på SH stannar bilen för att prata i mobilen, räcker upp en hand![]()
...Sen kom nog samvetet krypande...
Hon ljög tills hon blev motbevisad och därefter hävdade hon att hon talat via högtalaren... Det här känns som samma diskussion som när allt beskrivs som mc-olyckor, mc-kriminalitet osv, bara för att en inblandad har en hoj, men det står aldrig rörmokar eller tidningsbudsvåld/olycka. Poliser är också människor, som kan begå precis samma misstag som alla andra, eller missar att parera för andras misstag.
Hade debatten blivit lika hätsk om det hade varit en biblotikarie eller en kemist som körde ut framför hojen?
Vi har redan en lag i sverige som förbjuder barn och tele i bilen, vårdslöshet i trafik. Spelar ingen roll vad som tar uppmärksamheten från att säkert framföra fordonet, kan du inte säkert göra det Är det vårdslöst och straffbart.
Kan du ta fram vad den lagen heter som förbjuder barn och telefon i bilen?
Mig veterligen så har det väckts förslag på att införa en lag mot att använda mobiltelefon i bilen då man kör, men att detta fortfarande är ett förslag och inte beslutat.
Jag förenar nytta med avkoppling. Jag undviker att svara i mobilen när jag kör bil.
Det här reagerar jag på:
Ursprungligen ljög Carpenter för polisen och sa att hon inte använt på telefonen, sedan att hon tagit ett kort samtal och till slut att hon varit på mobilen under hela resan och att den låg på hennes ben med högtalare på. Enligt vittnen körde ingen för fort innan kollisionen.
- Användandet av hennes mobil kan endast ha varit distraherande och har med stor sannolikhet bidragit till att hon inte sett motorcyklisten, sa utredare John Hayward till domstolen.
En taleskvinna kommenterade senare varför åtal inte väcktes och sa att det inte fanns tillräckligt med bevis mot Carpenter.
Hon ljög om det för hon visste att hon gjort fel. Sen kom nog samvetet krypande för även om hon är snut så har hon som kvinna fortfarande lite av det kvar vid sin unga ålder... men men hon mår nog dåligt av det och det är väl lite straff iaf. Men hon borde inte ha kvar sitt jobb, ljuger man upprepade ggr i en utredning ska man inte vara polis (hahaha den var bra, förmodligen skriver hon i det i CV:t när hon ska upp en nivå i karriären)

Bibliotekarier kan vara livsfarligaProblemet ligger väl mer i att polisen blev friad. Hade det varit en kemist/biblotikarie som kört på hojen så hade de antagligen blivit dömda..
Vårdslöshet i trafik!
Det är fortfarande ingen lag emot att använda mobilen, pilla på stereon eller titta på barnen under färd som förare av bil, däremot så KAN det bli vårdslöshet i trafik, dock skall detta vara 100% säkerställt, så kan du prata i mobilen och samtidigt framför bilen på ett säkert sätt, så kan tyvärr inte polisen åberopa vårdslöshet i trafik.
Att man hade rätt hjälper föga när man ligger nerskottad. Så ja, det borde han ha gjort.
Hon ljög säkert om att hon var polis också.. Tror hon är snickare egentligen, det hörs ju på namnet..
![]()
Hade till och med för mig att man enligt lagen måste stanna fordonet om man så bara vill justera radion... Hur kommer det sig då att hon frias?
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife