Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Precis sugit i mig ett par glas rött, så snart får jag storhetsvansinne och börjar spotta ur mig en massa lysande ideer... :fyllisar och bestämmt påstår att jag redan har ett eget märke AD.. :D
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ja ditt märke men en Harley-motor blir ju ADHD :rofl
Gott att du är på bra humör grabben ! Själv fick jag "låna" två flak öl av grannen idag för 130 kr/st
Ska smaka på en nu när jag ätit upp min glass :crash

Okej då...vad ståt AD för ? Borde det inte finnas nått Zäta med där nånstans ?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:) rea på flaköl, alltid trevligt... själv funkar rödtjut bäst, det sänker sockernivån... perfa för en diabetiker
Ja, du skrev det ju själv ADHD.... liksom jag, på nåt vis :D

Suttit och knåpat med pennan idag... teckna är kanske inte min starkaste sida :)
Men nu står tanken o cutsen på middagsbordet och gottar sig :)

Imorgon ska jag kila iväg och kika lite på en Sportster... vem vet, jag är 2a på den...
Mmmm, i bakgrunden, min Yngwie Malmsteen lookalike gura från -87 (har jag för mig), med DiMarzio HM3 pickisar... denna tillverkades i Japan med lyckad kvalite, sitter ett floyd Rose stall på... så man kan bryta faan... lite rolig anekdot.. jag åkte från norra bohuslän ner till Gbg och Skanstorget, och köpte denna av en gubbe på Gitarren, -87
Nu, 26 år senare bor jag några meter därfrån och var nere till affären för ett tag sedan... åh javisst, Juan filar band och kränger gurar än idag.


20130216 lackat 2.jpg 20130216 lackat 1.jpg 5280511002.jpg
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Man glömmer det ibland men du är ju FOTOGRAF, fina bilder!
Gillar verkligen färgerna du fått ihop.

/M
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ser fint ut mannen! Jag vill också ha motivation:/
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar Mtin.
Ja, fotograf är nog lite av en halvsanning numera, jag har aldrig levt på det, men ägnade under nästan 10 år, ungefär lika mycket tid åt det, som jag nu lägger på detta med motorcyklar.
Men det är fortfarande roligt, när man väl tar sig tiden.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjena Rally...
Tja... den verkar flytt din kos. Skit i det? Det kommer när det gör (om det gör det), låt det inte bli prestige i att du ska göra nåt som du inte alls känner för. Har ju själv hunnit med att både påbörja och avsluta ett antal saker i livet, och ibland ska man nog inse, att tid, pengar o lust kanske inte finns i tillräcklig utsträckning?
Vissa saker lägger man ner, för gott, andra tar man upp igen.
Behöver bara se till mitt eget fotograferande. Har kameror som idag inte är värda ett skit ... men som kostade, när det begav sig, lika som en shcysst HD eller en ett par år gamal gixxer :D
Hade en studio tillsammans med några andra fotografer och makeupartister, och en liten dröm att på heltid jobba med att plåta galanta damer :)
Nu står man i ett skitet garager med andra svettiga gubbar och bankar plåt... och tycker att det är det roligaste som finns.... :va (måste ju va sinnessjuk)

Får väl slänga upp en bild från den tiden... en av de sista jobben jag gjorde..

botaniska.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fy fan va fina bilder på tank/cut ! Blir nästan tårögd...de tar du inte med till garaget igen !
Så jävla retor det blev och med guran i bakgrunden....fan, man drömmer sig tillbaka :rolleyes:

O så ska han skaffa en sportster oxå...jag gluttar efter Järnsporre 1200:eek:r som näst nästa projekt ju ! :7peta

Äsch...varför plåta lättklädda damer när man kan sandblästra stålskort :hihi

Man får inte se smakprov på dina skisser ?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar tackar!
Ja, jag har fastnat för sportstern, har sett en del riktigt shysta byggen i min stil... men det är ju sådana jävla priser på skotet så man blir ju förbannad. En garagekompis kollade på en i staterna när han var där, låg i lådor...5000:- här hemma vill man ha minst 25000:- för samma låda skrot... :va
Men nu dök ju en upp för 28 igår... tyvärr var jag 2:a på den... så det blev inget... men men

Jamen precis.... helt sinnessjuk e man :D

Så fort (om) jag får det att likna nåt så är du den förste som får beskåda det :)

Lämnat småttingarna ikväll och en tur till garaget, nån direkt inspiration infann sig ej, så det blev lite pill, tog isär bakdrevet och en del av navet för rengöring, knackade ut lagret, ska nog byta det när det ändå är isär.
Tog av ventilkåpan + några andra kåpor och kletade in med färgborttagningsmedel... ja dt var väl typ det som blev gjort idag... rengöring... inte kul :D
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fan Zäta...vi åker till USA, åker runt på skrotarna o köper en container full med HD-skort !
Vi packar även in en Ford Mustang Fastback -65:a till mig :tungan
När containern väl är hemma kan vi rulla oss i delar !

salvage_yard.jpg

salvage-8-585x250.jpg


:yoparty
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Usch, sådana där bilder får mig att må dåligt. Det är inte gamla sura 245:eek:r direkt...
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kawa: En liten shoppingrunda i staterna hade ju inte varit helt fel :rolleyes:

Har varit vaken sedan 4 i morse... började jobba vid 6 och kom hem från garaget nu.... mne det har blivit lite gjort, kan man säga... dock inga underverk... orkar inte tanka över någar bilder nu, slänger upp några imorrn...
Hade tänkt lägga ett lager grund på någar smådelar som, drevhubben, stödet o lite skit... men locket till sprutan verkar åkt på semester... eller nåt... och det var inte det enda jag har letat efter i kväll kan jag lova... de där sakerna man plockade isär, i gamal garaget och la på nåt smart ställe :va
trött blir man på sig själv...
Imorgon blir det en sväng till biltema och handla lite värmetålig färg till bromsskivorna... och oken... vad man nu ska ha för färg på dem.. nya skruv till skivorna också, om det går att finna nånstans, insex m8x25 kullriga... rostfria (guldeloxerade hade ju vart sexigt, men nu blir det stram budget ett tag) ... så brann väl svetshel***etet upp också... eller hade bara innanmätet åkt med färgsprutelocket på semester :va
Nä, den brann inte, den bara inte ville... så nästa svets... om nu inte garaget införskaffar en , då blir det en AC/DC, så ja kan smälta ihop en manxtank i aluminium som jag kan polera upp i brygga :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Man kanske kan be Yamaha Center fixa skruvar... det skulle säkert absolut, inte kosta mer än några hundringar ... per styck.
"Jo du förstår, det är Yamaha orginalskruv från vår egen skruvfabrik med orginaleloxering från -84... och då kostar det, ser du" :va
Var och kollade på lite lager o packningar till hojen för nåt år sedan.... :rofl
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Här kommer lite bilder från gårdagens lilla sessior :)
Det krängdes däck... verkade ju gå rätt lätt :D , jag var ju tvungen att fota det...
Koniska lager till styrstolpen... gjorde naturligtvis några små tavlor så man fick göra det 2 gånger :va Andra gången var roligast när man lagt en halv tub fett på grejerna...
Sedan på med krona och i med gafflar, mäta in och på med framhjulet.
Sedan var det lite pill med svingen, stötatren och alla smådelar därimellan
Clipon'en fick sig en överhalning samt ett skruvhål fick läggas igen, borras upp o gängas om.... hade ju förträngt att jag gjorde fel när jag tillverkade dem :dummer
Fotpinnar från en blade åkte på efter lite gängning.... en hel mm tillgodo mot svingen... eftersom jag höftade så hade man ju lite tur då :)

19 däck 1.jpg 19 däck 2.jpg

19 montera 6.jpg 19 styre.jpg

19 styrlager 1.jpg 19 stötare.jpg

19 fotpinnar.jpg

Nä, men om man skulle dra på sig arbetskläderna och köra ett litet rejs kanske.... :)
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Sweet!
Jag är inte ett dugg avis på dig som har färg på grejorna!
Det blir bra det där.

/M
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fan...rullande chassie redan ! Inte långt kvar nu inte...

Grr...jag måste kolla loss lite med mitt bygge nu :gnissla
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Sweet!
Jag är inte ett dugg avis på dig som har färg på grejorna!
Det blir bra det där.

/M

Tackar!
Imorgon blir det klarlack... om inget strular... och det gör det ju aldrig :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top