Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
DU menar att det är mer synd om dig som får åka skidor istället för att vara kvar i snöslasket här nere? Ska du gnälla får du fan lära dig att göra det på rätt sätt. :7peta

Ja, när systersonen skriker hela natten och håller mig vaken och det sen är så kallt och blåsigt att man knappt kan gå ut, då är det fan lite synd om mig:D Då hade jag också hellre legat i sängen till kl elva... ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vaddå kallt? Du har väl för fan kläder? Dagens ungdom....bortskämda as.......jävla gnäll hela tiden.
Jag har fyra tjocktröjor under jackan men fryser ändå, men värst är det om ansiktet för det är liksom småsvårt att skydda ordentligt... Kan inte riktigt vira in mig i halsduken så väl som man vill eftersom jag måste ta av den och snyta mig varannan minut... Så ja, här är kallt. Till och med min välhärdade far som tycker att det mesta är "perfekta förhållanden" har gett upp och gått in för att dricka kaffe ;)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tänkte mer på att gubben pratade men jag hörde inget ;)

Du kan va gubbe. :D

Sedär, inget nämnvärt att skylla på då.:D

Precis. :)


Jag har fyra tjocktröjor under jackan men fryser ändå, men värst är det om ansiktet för det är liksom småsvårt att skydda ordentligt... Kan inte riktigt vira in mig i halsduken så väl som man vill eftersom jag måste ta av den och snyta mig varannan minut... Så ja, här är kallt. Till och med min välhärdade far som tycker att det mesta är "perfekta förhållanden" har gett upp och gått in för att dricka kaffe ;)

*host*kärring*host
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Något mindre trevligt är att jag varit uppe sedan halv sju, men fortfarande inte fått mitt morgonkaffe eftersom de stängt av vattnet här.. Hur ska jag nu kunna tentaplugga? :huvet

Gnäll.

Jag klev upp 5 imorse. Körde ett yoga-pass 7 och nu är det snart lunch med älsklingen. :yoparty
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Mitt tandläkarbesök i morse gick lös på hela 31 riksdaler! :D

Hur gjorde du?

Jag har inte gått till tandläkaren på 5 år nu :glömdet

Vill inte.

Jag använder inte mummlisar, inte ens när jag tränar. Skulle inte kunna koncentrera mig, lika lite som jag inte skulle använd en bh som är så tunn så man ser knoppståndet för jag klarar inte av när folk glor när jag fryser. Sådeså. ;)

Vad tränar du i då? :va

Jag har fyra tjocktröjor under jackan men fryser ändå, men värst är det om ansiktet för det är liksom småsvårt att skydda ordentligt... Kan inte riktigt vira in mig i halsduken så väl som man vill eftersom jag måste ta av den och snyta mig varannan minut... Så ja, här är kallt. Till och med min välhärdade far som tycker att det mesta är "perfekta förhållanden" har gett upp och gått in för att dricka kaffe ;)

En annan åkte skidor i bikini.
MES!

För övrigt hade jag bara två plagg under den tunna jackan. Underställ, en tröja och sen jacka med tillhörande termobyxor räcker långt och gott i en skidbacke. Eller åker du mesigt också? :va
(Och jo jag har åkt skidor i Alperna när det var många minusgrader. En dag även utan jacka för jag söp bort garderobslappen kvällen innan :näsblod)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Gnäll.

Jag klev upp 5 imorse. Körde ett yoga-pass 7 och nu är det snart lunch med älsklingen. :yoparty

Jag menade inte att jag hade varit uppe extraordinärt tidigt. Betoningen ligger på att kaffe uteblivit, vilket min lilla skalle inte tycker är okej och envisas med att banka på inifrån.

Edit: NU är där rinnande vatten! Ååååh, jag ska ha en hel balja kaffe! :kär
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hur gjorde du?

Jag har inte gått till tandläkaren på 5 år nu :glömdet


Nån del var sånt där tandvårdsbidrag, och jag fick lite studentrabatt, men det mesta tog försäkringsbolaget. Jag har ju varit stamkund hos tandläkaren i många år sedan min vurpa. Ett tag var jag där varannan dag och fick en massa skit fixat. :3freak
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En annan åkte skidor i bikini.
MES!

För övrigt hade jag bara två plagg under den tunna jackan. Underställ, en tröja och sen jacka med tillhörande termobyxor räcker långt och gott i en skidbacke. Eller åker du mesigt också? :va
(Och jo jag har åkt skidor i Alperna när det var många minusgrader. En dag även utan jacka för jag söp bort garderobslappen kvällen innan :näsblod)

Inte i det här vädret ;) Tro mig, här är både kallt och blåsigt. När samtliga liftar uppåt de högre passen är avstängda på grund av väder så är det fan inte jag som är mesig... ;)
 

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Ort
I skogen på landet
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
:hej

God morgon alla glada. Nu känner jag mig utvilad efter lite sömn.
Läge att mysa runt nu fram till körning för ute blåser det fan och lite till. :glömdet
 

tkdrille

Guest
Inte i det här vädret ;) Tro mig, här är både kallt och blåsigt. När samtliga liftar uppåt de högre passen är avstängda på grund av väder så är det fan inte jag som är mesig... ;)

Jävla mes. Hade ni -15? Senaste vintern jag var uppe i Malung hade vi -30 och enorma högar snö. Och vi gick ut i skjorta för att röga.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Inte i det här vädret ;) Tro mig, här är både kallt och blåsigt. När samtliga liftar uppåt de högre passen är avstängda på grund av väder så är det fan inte jag som är mesig... ;)

Jo de har stängt högzonen p.g.a att det är v.8 och skåningarna har sportlov. De har ingen lust att köra omkring och plocka upp stelfrusna skåningar överallt fast det är en temperatur i vilken finnarna fortfarande går i T-shirt. :fakta
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jävla mes. Hade ni -15? Senaste vintern jag var uppe i Malung hade vi -30 och enorma högar snö. Och vi gick ut i skjorta för att röga.

Spelar väl ingen roll hur kallt det är, blåser det inte så är det klart man kan smita ut en stund utan att frysa. Men när det blåser satana så är -15 ghanska kallt...:näsblod
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo de har stängt högzonen p.g.a att det är v.8 och skåningarna har sportlov. De har ingen lust att köra omkring och plocka upp stelfrusna skåningar överallt fast det är en temperatur i vilken finnarna fortfarande går i T-shirt. :fakta

Hah! Finnarna som satt bredvid oss i liften gnällde som fan på hur kallt det var här i "Jävla siiitsverje"... :D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top