Ktm 660

Hur fick du till det där, bara att kapa eller vad gör man?

Jag tog isär ljuddämparn och plockade ut innehållet sen fick man kapa av innerröret lite och svetsa om det, kapade av själva utterhöljet där vid krökningen så den blev rak ist sen la jag bara i nytt dämparull och nitade ihop de :D:yoparty
 
Man måste svetsa innerröret alltså, aja ska väl vara en första gång för allt.

Vart köpte du ny dämpning?

Edit - Glömde helt bort, kröken sitter ju i början på röret, fick du göra nytt hål i ramen då också för fästet på utblåset?
 
Last edited:
Man måste svetsa innerröret alltså, aja ska väl vara en första gång för allt.

Vart köpte du ny dämpning?

Edit - Glömde helt bort, kröken sitter ju i början på röret, fick du göra nytt hål i ramen då också för fästet på utblåset?

Du får göra nytt hål och kapa lite längst fram. Dämparullet köpte jag på biltema :tummenupp
 
SPRING 85-260 (59) D=12,5
Vad är det för hårdhet på denna fjäder i N/mm? - kg/mm

har artikelnr 91010155 från KTM

Är den hårdare än – 9.6kg/mm?
 
Eller göra som jag köp -05 överdrag & byt själv. Lite tightare men det gick & mkt skönare än att halka på -04 orig.
 
Nej det är den ej.

Hur mycket hårdare är 9,6?

SPRING 85-260 (59) D=12,5 är den 8,5 som är hårdheten 260 som är längden 59 som är tjockleken på fjädern?

9,6 bak och 5,4 fram för mig 115-120kg med utrustning rek. slavens. Tycker du ja borde ha 10.0 bak istället för 9,6.?

Slavens har grymma priser och nu är dollarn låg också. Med ktm-original fjädrar blir man ju bankrutt
 
Är det någon som vet var eller vad det är för art. nr. på bromshandtaget med justering till SMC modellen... Handtaget sitter på Duke å även 690... Den organge modellen som powerpart del....
 
Tjenare, en sån fråga: Hur långt slipper man ungefär på en tank? När man kör "normalt" :) visst är det 9 + 2,5 liter?
 
Tjenare, en sån fråga: Hur långt slipper man ungefär på en tank? När man kör "normalt" :) visst är det 9 + 2,5 liter?

Enl. ktmshop.se så är det 9 liter totalt, var av 2,5 är reserv på årsmodell -03/-04
på -05/-06 är det 9,2 totalt var av 2,5 reserv...

Kör du lungt så drar den 0,5 milen, å gasar du så blir de me säkerhet 1,0 per mil.... Allt der i mellan är normalt då....
 
Enl. ktmshop.se så är det 9 liter totalt, var av 2,5 är reserv på årsmodell -03/-04
på -05/-06 är det 9,2 totalt var av 2,5 reserv...

Kör du lungt så drar den 0,5 milen, å gasar du så blir de me säkerhet 1,0 per mil.... Allt der i mellan är normalt då....

Tack! Jävlar vad taggad ja börjar bli tills sommaren!
 
Hur mycket hårdare är 9,6?

SPRING 85-260 (59) D=12,5 är den 8,5 som är hårdheten 260 som är längden 59 som är tjockleken på fjädern?

9,6 bak och 5,4 fram för mig 115-120kg med utrustning rek. slavens. Tycker du ja borde ha 10.0 bak istället för 9,6.?

Slavens har grymma priser och nu är dollarn låg också. Med ktm-original fjädrar blir man ju bankrutt

Jag tycker det låter som en bra rekommendation. Original bakdämpare behöver shimsas om för att hantera om du skall ha +10N/mm i bakfjäder.
 
Idag har man kört över 80 mil och köpt sig en 660 -04a med ~1000 mil på mätaren :yoparty:yoparty
Lycklig kille kan jag lova! Måste bara komma på hur man startar den :brinnerup Svårare än jag trodde :crash


Edit : Kom gärna med tips ur man startar besten, förstår att det är teknik men finns alltid lite genvägar!
Eftersom jag var inne på 625an först så har jag inte läst så himla mycket i den här tråden, cirka 30 sidor bara, finns det något man bör ha extra koll på? Sjukdomar etc..
 
Last edited:
Jag är sugen på motard jag också. Och har fastnat för KTM:s modeller.
Jag läste i början av denna tråd att flera klagade över att 660:n är vobbelbenägen, är det så? Är det nå uppdateringar av hojen mellan årsmodellerna? Viken är första / sista årsmodell av 660:n? Nåt man ska spana extra på innan köp?

Tack på förhand!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top