Singeltråden

Idag har jag varit på antagningstester inför gmu och blivit godkänd och preliminärt antagen till gruppbefäl markstrid!:banana saknade en poäng hos psykopaten och kunde därför inte söka jägartrupp, vilket var lite synd då det var det jag helst av allt ville. Men markstrid får gå :) hade ju tyvärr lite otur i mitt val av gmu omgång, missade den senaste och vill inte vänta på nästa då jag har lite tidspress på mig om jag ska hinna in på mitt önskade officersprogram. Just denna utbildningsomgång var ovanligt fattig på alternativ som ger heltidstjänst efter avslut, så jag får gå omvägen via deltid och sen söka heltid innan jag kan söka till officer. Men på det här sättet hinner jag iallafall, så även om det väl kunde gått bättre idag så gick det helt ok. Jag är nöjd :)
Mina resultat:
Styrka 9.
Perfekt syn, färgseende och hörsel.
Kondition 7.
Teoritest 8 (9 på verbal förmåga, 9 på spatial förmåga och 8 på iq).
Befälslämplighet 6.
Psykisk funktionsförmåga, stresstålighet etc 6.
Sammanvägd tjänstbarhet A.

Helt ok :)

Det var över 20 år sedan jag mönstrade men om jag inte minns fel så slog du mina resultat ganska rejält i allt utom teori där hade jag 9, men jag tror inte verbal förmåga ingick i provet på den tiden. :)
 
Något ska man väl alltid kunna lära dig :)

Lära mig? :skrämd Nu blir jag ju rädd på riktigt. Visserligen är det åtskilligt som jag behöver lära mig när det gäller köra, men.... Ääääh... Jag saknar min R1100S :( Visserligen var den olämplig för bankörning, men ändå. Har man som jag fått en lowsider i ~30! som resulterar i en highsider, som skrotar hojen så att den blir löst... Ja, då har man mycket att lära. Har inte lyckats få knät i backen än. :( Alla säger att jag skulle behöva det, för nu har jag skrapat fotpinne (BWMn), ventilkåpa (BMWn) och avgasrör (MZn)... Men ff, jag tog ju körkort i somras, och till skillnad från Kärringen är jag tant på riktigt :gnissla

Edit: Årets planer är att förutom KNIX, göra som Sarah och hänga med Borlänge Bikers. Är jag inte nog snabb själv, så kan jag alltid ta bönpallen på K1300S'n. :)
 
Last edited:
Lära mig? :skrämd Nu blir jag ju rädd på riktigt. Visserligen är det åtskilligt som jag behöver lära mig när det gäller köra, men.... Ääääh... Jag saknar min R1100S :( Visserligen var den olämplig för bankörning, men ändå. Har man som jag fått en lowsider i ~30! som resulterar i en highsider, som skrotar hojen så att den blir löst... Ja, då har man mycket att lära. Har inte lyckats få knät i backen än. :( Alla säger att jag skulle behöva det, för nu har jag skrapat fotpinne (BWMn), ventilkåpa (BMWn) och avgasrör (MZn)... Men ff, jag tog ju körkort i somras, och till skillnad från Kärringen är jag tant på riktigt :gnissla

Det är ju i sort sett svårare att skrapa fotpinne än knä :) Så får du ner fotpinnen så är det bar aatt göra samma, luta lite mindre men att hänga av, mycket stabilare :)
 
Har du gjort en lowsider lär du definitivt skrapat knät i samma vända, om det nu är viktigt ...

Okey då :D

Skrapa mycket mer än bara knä. Gled en bra bit på skinnstället. Det var medans jag gjorde det som jag sån min älskade hoj göra volter alldeles på egen hand :(

Men visst. Jag försöker bli bättre på att hänga. Låg bakom T-Bags tjej på Gröndal. När hon flyttade sin rumpa, så gjorde jag detsamma utan att tänka på saken, och insåg sedan att det faktiskt inte var så farligt. Det gick ju bra :tummenupp Så nu ska jag bara köra in mig på Hondan. Sen så... :)
 
Varför det när man kan leva på släktingar i RR-cirkeln? xD Men håller med, ett klart vinnande koncept :D

I verkliga kostnader rullar en halvseriös rookie-säsong runt på ca 100 lök..

Som jag ser det vill jag jobba så lite som möjligt för att dra in den budgeten, om jag tjänar mer (mycket mer) på sponsjobb än lönejobb så är det en bra affär. Enkelt!

För vad jag räknat på skulle jag behöva tjäna ungefär 80´/mån för att det inte skulle löna sig att jobba med sponsorer.

Men du gör ju som du vill ;)
 
I verkliga kostnader rullar en halvseriös rookie-säsong runt på ca 100 lök..

Som jag ser det vill jag jobba så lite som möjligt för att dra in den budgeten, om jag tjänar mer (mycket mer) på sponsjobb än lönejobb så är det en bra affär. Enkelt!

För vad jag räknat på skulle jag behöva tjäna ungefär 80´/mån för att det inte skulle löna sig att jobba med sponsorer.

Men du gör ju som du vill ;)

Ja om jag FÅR dom pengarna genom kotakter/sponsorer så gör det väl inte dig något? :va
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top