Rsv 4, Banhoj eller S1000RR?

Vilken hojkombo?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Valet är lätt , räkna antalet vinster i WSBK de senaste 3-4 åren

nigga-please.jpg
 
Du menar Superstock 1000?
Att kitta upp hojen till WSBK-standard är ju lite utanför budgeten.

Nä varför skulle jag mena superstock.

räkna och gör ditt val efter det. Vad gällande tysk kvalitet så är det mer ett talesätt än verklighet..
 
Valet är lätt , räkna antalet vinster i WSBK de senaste 3-4 åren

Aprilia använde enligt utsago dubbelt så många motorer som tvåan Kawwa så om jag inte vill byta motor så kanske jag ska ta den näst bästa?

Jag önskar verkligen att det tänket funkade och jag skulle bli så bra bara för att hojmärket vunnit WSBK men då skulle jag vara som alla småkillar som köper likadana fotbollsdojor som Zlatan...

Många bra svar i tråden men ditt hör inte dit tyvärr!
 
Jag säger RSV4:an av den enkla anledningen att du kan ställa in precis ALLT på den hojen för att passa dig perfekt vid banåka. Du kan ändra hela geometrin på hojen för att passa dig bäst. (mycket möjligt att man även kan det med BMWn vet ej)

Att den låter bättre och ser bättre ut än nassemoppen e bara bonus :D
 
Detta gäller bara Factory:n. ??

Ett problem är db nivån på Aprilian.
Då den är typad med 104 db.

Men med eftermarknadsdämpare och plugg i så blir den betydligt tystare.
 
Jag åker med LeoVince Helsystem och klarar kraven på Anderstorp och Gelleråsen, dessutom låter det gött och jag använder ingen plugg! Riktigt härlig hoj att åka bana med.:tummenupp
Har även provkört BMW:n och kan tänka mig en sån oxå.

Detta gäller bara Factory:n. ??

Ett problem är db nivån på Aprilian.
Då den är typad med 104 db.

Men med eftermarknadsdämpare och plugg i så blir den betydligt tystare.
 
Hej Aryey! Min RSV4:a är en så kallad grå-import, på 100-mila servicen upptäcktes ett glapp i länkaget mellan baksving och dämpare. SPG (General agenten) vägrade och åtgärda det och jag klagar inte heller förståligt hela kalaset gick på ca 4000sek tror jag + lite till. Men jag visste vad som gällde när jag köpte den. Totalt så har jag forfarande tjänat på affären. Kan passa på och berätta att min förra Aprilia en RSV mille blev inlöst pga att 2 vitala reservdelar ej gick och få tag på, en års modell -99 enligt verkstaden så har de slutat och tillverka delarna? Ganska så kasst på då en tio år gammal mc. Men fast jag blev utan hoj i 6 mån + att den sen blev inlöst
så slog jag till på Aprilia ha ha det är nåt speciellt med dessa skönheter. Men för mig så måste hojen ha en utstrålning bryr mig inte om det är 160 eller 200kusar i hojen kan ändå inte mästra dem. Tycker att den nya Panigalen och HP4:an har det där extra som får det och vattnas i munnen. Dynamisk och elektronisk fjädring suck vill ha. Hoppas du hittar rätt MC som passar dig samt ha det så bra Mvh Frysarn P.s Om du ska till mässan så hälsa på i montern hos Aprilia Klubben där står det många eldsjälar som kan svara på dina frågor.
 
Hej Aryey! Min RSV4:a är en så kallad grå-import, på 100-mila servicen upptäcktes ett glapp i länkaget mellan baksving och dämpare. SPG (General agenten) vägrade och åtgärda det och jag klagar inte heller förståligt hela kalaset gick på ca 4000sek tror jag + lite till. Men jag visste vad som gällde när jag köpte den. Totalt så har jag forfarande tjänat på affären. Kan passa på och berätta att min förra Aprilia en RSV mille blev inlöst pga att 2 vitala reservdelar ej gick och få tag på, en års modell -99 enligt verkstaden så har de slutat och tillverka delarna? Ganska så kasst på då en tio år gammal mc. Men fast jag blev utan hoj i 6 mån + att den sen blev inlöst
så slog jag till på Aprilia ha ha det är nåt speciellt med dessa skönheter. Men för mig så måste hojen ha en utstrålning bryr mig inte om det är 160 eller 200kusar i hojen kan ändå inte mästra dem. Tycker att den nya Panigalen och HP4:an har det där extra som får det och vattnas i munnen. Dynamisk och elektronisk fjädring suck vill ha. Hoppas du hittar rätt MC som passar dig samt ha det så bra Mvh Frysarn P.s Om du ska till mässan så hälsa på i montern hos Aprilia Klubben där står det många eldsjälar som kan svara på dina frågor.
 
Billigast är att köpa Bazzaz till Gixxern. Då behöver du inte vara speciellt orolig ut ur depåkurvan på Åsen. Upp på femman ska du åtminstone ;) Jag monterade det på min i våras och det är ju riktigt gött med QS och ställbar TC. Bara stampa växel efter växel i långa högern och vrida på ställskruven om man vill ha mer driv ur böjen :)

Det kloka valet om du ska byta är ze German, främst mtp försäkringspremien. Pratade med en Pro-Bikesäljare på mässan i fredags och en av hans kunder som köpt RSV4 hade fått betala 27tkr i bara trafik :eek:

Har du råd med 100tkr så finns det en RSV4 Factory till salu i Ungern (www.mobile.de) Bara 470 mil :tummenupp
Jag har tänkt exakt samma tankar och en RSV4 ligger klart högst på önskelistan. Jag känner mig så jäkla hemma på RSV4'an. Den talar till mig :D
 
Last edited:
Billigast är att köpa Bazzaz till Gixxern. Då behöver du inte vara speciellt orolig ut ur depåkurvan på Åsen. Upp på femman ska du åtminstone ;) Jag monterade det på min i våras och det är ju riktigt gött med QS och ställbar TC. Bara stampa växel efter växel i långa högern och vrida på ställskruven om man vill ha mer driv ur böjen :)

Det kloka valet om du ska byta är ze German, främst mtp försäkringspremien. Pratade med en Pro-Bikesäljare på mässan i fredags och en av hans kunder som köpt RSV4 hade fått betala 27tkr i bara trafik :eek:

Har du råd med 100tkr så finns det en RSV4 Factory till salu i Ungern (www.mobile.de) Bara 470 mil :tummenupp
Jag har tänkt exakt samma tankar och en RSV4 ligger klart högst på önskelistan. Jag känner mig så jäkla hemma på RSV4'an. Den talar till mig :D

Misstänkte att du skulle posta pro gixxer :)

Den är ju väldigt bra på alla sätt men nu har jag liksom gjort det och börjar bli sugen på ngt nytt! Finns en 3-4st i Tyskland ffa två factory i Hamburg som ser väldigt bra ut.

Femman på Gåsen???
Skojar du på mig?

Martin2011: Utanför min prisbild...
 
Jag har en kugg mindre fram än original - lite nerdrevat. Annars kanske jag inte hade hunnit upp på femman :)
Får se om denna länk funkar. Måste skriva den manuellt. Trean runt depåkurvan, fyran i utgången av den osv :) Filmat 2011 utan Bazzaz/QS/TC
https://www.youtube.com/watch?v=ZcBSrO3QwoA

Kolla upp försäkring innan du importerar en Factory! Är du sugen och har råd så köp!! Den är så läcker och ljudet...! :tummenupp

I engelska Fast Bikes sa de om Aprilian: "Nothing, and we mean nothing, feels as sexy as an Aprilia in a corner" så jag vill verkligen ha en och blir avis om du köper en!
Do it! Man lever bara en gång ;)
 
Last edited:
Gör dig själv en tjänst, är du lite ovan med bankörning, åk på en 600a till att börja med, där vågar du mer, och det är lättare att kliva över lite trösklar.

Eller så dyker du på den djupa sidan av poolen på en gång och tar ev. konsekvenser - mycket beror på vilken personlighet du har, kamikaze eller analytisk - översatt, rehab eller långsiktigt tänk. ;)
 
Jag har en kugg mindre fram än original - lite nerdrevat. Annars kanske jag inte hade hunnit upp på femman :)
Får se om denna länk funkar. Måste skriva den manuellt. Trean runt depåkurvan, fyran i utgången av den osv :) Filmat 2011 utan Bazzaz/QS/TC
https://www.youtube.com/watch?v=ZcBSrO3QwoA

Kolla upp försäkring innan du importerar en Factory! Är du sugen och har råd så köp!! Den är så läcker och ljudet...! :tummenupp

I engelska Fast Bikes sa de om Aprilian: "Nothing, and we mean nothing, feels as sexy as an Aprilia in a corner" så jag vill verkligen ha en och blir avis om du köper en!
Do it! Man lever bara en gång ;)

Vi ser ju ut att bromsa samtidigt iaf...men min shiftlight brukar tändas typ där så du måste komma in mkt snabbare i depåkurvan!

Ska försöka få en aprc om det går då den TC:n ska vara riktigt bra!

Vad betalar ni som kör RSV i försäkring?
Är ju över 30 och bor på landet så hur blodigt kan det vara?
 
Det är alltid lättare att gå och köpa en 1000cc eftersom det är det värsta man kan ha, man blir lite coolare vid korvmojen, det händer ganska mkt när man vrider på rullen. Det är lätt att övertala sig själv att man behöver "moset" osv.

Men funderar du på nåt att smiska bana med så tycker jag verkligen att du ska prova en 600:a åtminstone en hel bandag.

När min 1000cc pajjade så köpte jag en 600:a för att ha något att åka med under tiden. Och redan första gången jag körde den på bana så blev jag flera sekunder snabbare än vad jag körde med literklubban trots att jag kört den i 2,5 säsonger vid det laget. Av den enkla anledningen att man faktiskt vågade pressa i kurvorna. Man fick inte den där känslan att "nu vill 200kg egentligen rakt ut i sanden".

Personligen så tycker jag att det plötsligt blev ljusår roligare att köra en hoj som man faktiskt kan pressa lite.. faktiskt vrida fullt och såna saker.. körningen blir mkt mer aktiv än att åka runt på "halvgas" på en tung tusenkubikare.

Okej, på t ex Mantorp så är det frustrerande med en motorsvagare hoj pg a den långa raksträckan. Men tar man Gotland, Kinnekulle, Karlskoga osv så känns 600:an helt överlägsen.

Men visst, är man riktigt snabb så kan man säkert köra fortare på en 1000cc. Men för de allra flesta glada amatörer som lägger kanske 10 bandagar/säsong så tror jag att en 600:a ger mer rent varvtidsmässigt. (plus att det alltid är roligt att hoja ifrån någon med åtminstone 60 hk mer) :yoparty
 
Last edited:
personligen hade jag valt två hojar och då två olika som mångar skriver.

har du precis råd med bara en 1000ccm hoj lär du inte kunna slappnar av tillräckligt på bana med den och en krasch betyder snabbt "inget motorcykelåkande på ett tag"
med craschkåpor osv bli den inte lika snyggt ändå och att skifta hjul/däck efter varje gång på bana kan bli lite jobbigt i längden.

satsa du på en 600ccm ren banhoj kan du kitta den med bra dämpare/gaffel/däck(både regn,hårda,mjuka osv) osv så den bli riktig snabb - eller satsa på en färdigt byggd.

som det skrevs för i tråden lär du tycker att det är otroligt tråkigt att köra med en racehoj på gatan (om du håller dig inom lagens gränser) och jag skulle också säger att du då satsa på en annan slags hoj - tex en roligt lätt motard eller en större streetfighter/motard. med dessa är det nog lite roligare på kringelkrokiga vägar och de större fungerar även på en resa till sommarstugan osv.
 
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top