DaPirate
Gudomlig sporthojare
Om man tar bort skruvarna/bultarna till bromskivan så säger mc-firmorna att man ska köpa nya sedan och inte använda samma skruvar. Jag undrar om detta verkligen stämmer? Klart mc-firmorna vill sälja saker. Om jag rengör skruvgängorna med stålborsten från gammalt gänglås och lägger på loctite innan jag drar fast dem ordenligt korsvis enligt konstens regler så undrar jag varför detta inte skulle motsvara nya skruvar. Är skruvarna som är monterade idag inget bra för att de är använda en gång (fabriken satte dit dem)? Visst kan jag köpa nya skruvar för några hundralappar, det är inte det, men tycker det känns meningslöst, eller??
Antar att insexnyckeln inte var den bästa, brukar sätta dit en insexnyckel och banka till med en tung hammare så knäpper det till bara och så är det bara gänga upp skruven. Har aldrig varit något problem tidigare men nu har det hänt i all fall. Tänkte köra torx-metoden, men min största torx är för liten, tror inte torx kommer hjälpa heller då de sitter med loctite. Har bankat på dem och kört med värmepistol. Vill inte prova grispitt-metoden och vill inte borra bort skruvhuvudet för att sedan lossa skruvarna med polygrip, ger mig fan på att nån av dem går av då. 

Då kan man skruva ut skruven och sedan sätta in en ny skruv.

på spärrskaftet eller hur menar du förlängare? Jag provade det alternativet men så fort man börjar ta i så börjar den sakta med säkert dra sig snett. Jag skulle vilja använda det stora spärrskaftet men det går ju inte för insexbitsarna kräver ju det mindre spärrskaftet. Man skulle ha typ en mindre mutterdragare med bits för insexskruvar för att få den där snärten.
men tack ändå