Stummontera avgasystemet

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Tjenare allihopa.

Undrar om de kan bli några problem i längden om man stummonterar avgasystemet? ska ta bort fotpinnarna bak ett tag så vill gärna köpa en snyggare upphänging men de tråkiga är u att de finns inga bussningar i dom. vad säger ni?

Någon form av gummi någonstans i upphängningen är nog att rekommendera.
Jag skulle inte vilja ha "otämjda" vibrationer i chassit, ej heller framåt mot toppen/topparna.

Stum-montera det hur?

Bara skruva det i toppen? Isåfall skulle jag inte rekommendera det. Rören är rätt tunna och kan spricka pga vibrationer.

Såna eftermarknads delar har ingen gummibusdnibg vid "fotstödet" som original har. Då blir det att använda originalfästet då

Såna eftermarknads delar har ingen gummibusdnibg vid "fotstödet" som original har. Då blir det att använda originalfästet då

Vad e det för gummibussning du menar? så liten som man stoppar in skruven som håller avgasröret? tror jag har en extra o kan skicka den isf

Kommer bli som att åka på en stor eltandborste om du "bultar det i ramen":rolleyes:
(kanske fler cheyer åker med ifs..:tuttar)

Hade inga bussningar i infästningen vid fotpinnen varken på min Mille, Ducati Monster eller min Tuono.
Däremot var svepet runt dämparen gummmiklätt på en utav hojarna, men de andra har jag för mig var helt utan vibrationsdämpning.

Fast det kanske är så att riskokare vibrerar mer är europeiska stortwinnar?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon