Jag är också asdålig på att googla, det är inget att skämmas för.
Nån expert är jag inte men jag har lyckats byta kylarvätska med gott resultat på min egen hoj och då var jag ändå aningens bakfull så det ska nog gå bra för dig också.
Ungefär så här gjorde jag:
Skruva av locket från kylaren
Ställ lämpligt uppsamlingskärl under hojen, lossa dräneringspluggen och inse att du totalt missbedömt positioneringen av uppsamlingskärlet.
Städa upp glykolspillet och vicka hojen fram och tillbaka för att få ut lite till, kanske behöver du lossa nån slang också för att få ut allt. Lossa även på expansionskärlet och häll ut det som finns däri också.
Sätt tillbaka dräneringspluggen, lossa avluftningsnippeln (finns säkert nåt annat och bättre ord?) och sätt dit en passande slang så slipper du glykolskvätt över hela garaget.
Fyll systemet med glykol (nu bör hojen stå upprätt), kläm lite på slangarna för att få ut luft. När du fyllt tillräckligt skruvar du tillbaka locket och kör igång (å dra åt avluftningsnippeln såklart) Ta bort locket för att se om du har luft i systemet, fyll på mer glykol om det behövs. Har du luft i systemet får du köra igång en stund och sen lufta, fortsätt så tills det inte är nån luft kvar.
Skulle nog råda din att investera några hundralappar i en Haynes manual och muta en kompis med öl som kan sitta och läsa högt för dig samt agera moraliskt stöd (kompisen, inte ölen) jag är som sagt inget hojmeckarorakel, kanske måste man vända uppochner på din hoj för att byta glykol men jag gissar att det är ungefär liknande som på min.
Lycka till
