Nypa åt en pedofil på KIK-messanger, hjälp?

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Kort och gott. En person som presenterar sig som Kalle F, 29 år från Stockholm, hör av sig till min 13åriga lillasyster, ger komplimanger för hennes bilder men vill se bilder med mindre kläder, vill veta vilken skola hon går på osv osv. Eftersom jag råkar bo i tokholm även jag föds ju förstås funderingen på att hälsa på denna Kalle och säga hej, någon som vet hur man kan få tag i fanskapet? Jag har användarnamnet och en bild på honom, men kan man få reda på hans ip-adress på nå vis, vem kontaktar man angående en app osv? Har god lust att lägga upp bilden här om någon känner igen honom, men då blir man väl bannad fortare än kvickt...

Låtsas vara henne och bestäm en dejt i skogen ;)

Hade det varit min lillasyster så hade jag gjort en polisanmälan direkt.
Bra att hon berättade i alla fal, för det hoppas jag?

Jepp, bara att polisanmäla. De bör väl rimligtvis kunna få fram IP etc illa kvickt i såna här fall. Visserligen får du ju då inte den tveksamma glädjen att själv hälsa på fanskapet, men det kanske bara är bra. Kan man inte behärska sig är det nog lika bra att överlåta det hela åt lagens utövare.

Bilderna han skickat behöver ju inte vara på sig själv.

En del av mig tänker på att ringa snuten, anmäla skiten, låta dem spåra osv. En annan del tänker att det är långt till en fällande dom och på den underbara känslan att sparka sönder mjälten på ***************************)?&%¤/()=(/&%¤#=?`?=((%¤%¤()=)`? och dra ett koben över hans framtänder. Det är för det evenutella alternativ två jag behöver veta hur man kan söka rätt på skiten.
Hon blev rädd, och frågade mig vad hon skulle göra, tyvärr efter att hon tagit bort konversationen/bevismaterial.
Enda bilden på honom jag sett är hans profilbild, som ja, mycket väl kan varit utbytt mot någon annans plyte...

En del av mig tänker på att ringa snuten, anmäla skiten, låta dem spåra osv. En annan del tänker att det är långt till en fällande dom och på den underbara känslan att sparka sönder mjälten på ***************************)?&%¤/()=(/&%¤#=?`?=((%¤%¤()=)`? och dra ett koben över hans framtänder. Det är för det evenutella alternativ två jag behöver veta hur man kan söka rätt på skiten.
Hon blev rädd, och frågade mig vad hon skulle göra, tyvärr efter att hon tagit bort konversationen/bevismaterial.
Enda bilden på honom jag sett är hans profilbild, som ja, mycket väl kan varit utbytt mot någon annans plyte...

MSN?

Då finns allt loggat i burken

Tror du ska akta dig för att dra för mkt slutsatser för fort. Är rätt vanligt att folk letar upp och snor bilder från folks Facebooksidor och påstår sig att vara nån man inte är.

Finns rätt mkt trådar på flashback om hur folk lurar andra på olika communitys och flashback.

Mitt tips är att sakta men säkert försöka få fram hård fakta som verkligen styrker vem som finns i andra änden. Får du ett namn och en ålder, så kan du fråga vart personen bor.. kolla upp på ratsit.se om det verkar stämma. Matcha födelsedag osv mot när personen i chatten påstår sig fylla år.

Finns massor med öppna källor för att spåra personer.

De svarar inte ens på om det finns loggat, hänvisar till privacy policy och kan inte säga något om någon form av konversation, ber mig kontakta lokala polisen så kanske de kan hjälpa polisen istället. :huvet

Vet han att det är en 13-åring? Dottern och hennes kompisar tyckte det var väldigt kul att trimma folk och spela roller i den åldern. Då var man lite ängslig för vad de kunde råka in i.

Vet han att det är en 13-åring? Dottern och hennes kompisar tyckte det var väldigt kul att trimma folk och spela roller i den åldern. Då var man lite ängslig för vad de kunde råka in i.

Det var bland det första han frågade, och hon svarade att hon var 13, så ja... Det var efter det hon var väldigt söt på sina bilder, om hon skulle fylla år i år eller nästa, vilken skola hon gick i, kunde hon inte ta lite fler bilder osv...

Ta ett djupt andetag, lugna ner dig så hjärnan kommer igång igen. Var lite smart, starta upp konversationen med personen igen genom din syrras chat. Samla på dig lite information och polisanmäl sen.

Det var bland det första han frågade, och hon svarade att hon var 13, så ja... Det var efter det hon var väldigt söt på sina bilder, om hon skulle fylla år i år eller nästa, vilken skola hon gick i, kunde hon inte ta lite fler bilder osv...

Ok. Lyssna på Money, klok tant!:fakta

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...