Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Klar blinkerslampa 18W wedge / glassockel

Blev Metzeler Sportec M3. Säker bra, M1 var ju goa ivf.

Har ett lustigt "problem", brukar vara överjävlig på o hitta delar. Har dock ej testat med Ebay än men tänkte försöka handla i Svedala.


Var tusan kan jag få tag på ovan nämnda blinkerslampa med klart glas, hittar den bara som orange?

Nån som vet på rak arm, har vart hos två handlare i Borås o de var slut fanns inte etc..:4skrika :)
 
3000 mila service/råd önskas för K4a

3000 mila service/råd önskas

Då var man tillbaks i den gammla K3-4 tråden igen efter lite exil (nä inte finkan) :)

Har en fråga ang. service och skulle behöva lite råd. Min är en K4, inga problem whatsoever med moppen och den är i bra skick, väldigt bra skick. Har fullstämplad bok (från aktoriserad Suzukiverkstad) från fabriksny till 2400 mila servicen förra sommaren (den stora = dyra med bl.a ventiljustering). Nu är det dags för 3000 mila service och jag har en del frågor ang. detta.

I servicemanualen (för ägaren) så är är bara milantalen och vad som ska göras upp till 2400 mil. Hur ska man därefter tänka då? Som en 600 mil lilla service med oljebyten + filter, rengörning av luftfilter (har KN) etc? Känns ju knäppt att man inte fortsatt med servicevägledning till typ 5000 mil åtminstone. hade kostat Suzuki lite en extra sida i boken typ.

Sen har jag en annan fundering. Såg i servicemanualen att vissa saker ska man byta med jämna intervaller. Följande lista går att utläsa.


Bromsvätska var 2e år
Kylavätska var 2e år
Kylarslang var 4e år
Bensinslang var 4e år
Bromslang var 4e år

Vill inte låta för korkad. Men seriöst, har ni bytt bensinlang, kylarslangar och bromslangar enl. bytesintervallet som Suzuki rekomenderar?

Oljebyte och filter, kylarvätska och bromsolja är ju självklart enl. intervallet. Men bromslangar, bensinslangar och kylarslangar?

Kan tillägga att min moppen alltid förvaras i varmgarage under vinteråret.

Tacksam för goda råd innan man börjar slänga ut massvis med pengar på gejor man inte ens behöver byta. Syftar på slangarna som garanterat enbart fungerar med Suzukis egna formanpassade och är svindyra. For the record. Jag skulle aldrig tumma på min och andras säkerhet beträffande bromsar, däck och dyl. Jaja, ni fattar poängen.

Drive safe och glad midsommar :)
 
Kanske inte precis vad #722 vill ha för svar i tråden. Men, jösses vilken bra, trevlig, rolig o snabb hoj K3an är.

I like it, men den är inte rå som Apan utan snarare förfinad.

Skulle göra sig streefighterkittad är min omedelbara tanke.

I löve it, -00 R1 som radfyrarepresentant blir fullständigt söndersulad av K3an
 
Finns det någon som vet var man kan få tag i originalcuts till min kopparfärgade k3:a?
(Den va uppenbarligen inte stängd helt, så den lossnade i farten och repades sönder)

/Smeckot
 
Finns det någon som vet var man kan få tag i originalcuts till min kopparfärgade k3:a?
(Den va uppenbarligen inte stängd helt, så den lossnade i farten och repades sönder)

/Smeckot

Med lite tur så finner du en på ebay. Söker själv en även om färg o skick är utan betydelse:) Inte helt enkelt att finna tyvärr.
 
Bromsvätska är ju hydrostatisk så varannat år ja, kylvätska njaee? kanske inte speciellt dyrt att byta ioförsig.
slangar det tycker väl inte jag. Bromsslangar kan man ju köpa stålomspunna så blir man av med det problemet.
 
Hej!
Jag har nu slagit till på en GSXR 1000 årsmod 03.
Jag är 42 år gammal och har varit utan hoj i 5 år. Jag började köra hoj som 20-åring. Innan har jag kört i kronologisk ordning: Kawasaki Gpz 1000 Rx-86, Suzuki GSXR-1100-89, Honda CBR 900-97, Husqvarna TE-610 Motard-00, Honda CBR 900 Streetfighter-96.
Nu har jag alltså en GSXR-1000-03 som jag skall lära känna:)
Det blir nog att jag börjar köra den först till våren då försäkringen blir billigare efter årsskiftet då hojen är 10 år gammal. Känns kul att ha en hoj i garaget igen! Blir nog lite putsande och torrbrytning i vinter!:hihi
Så här ser hojen ut:
Gsxr1000.jpg

Gsxr1000bak.jpg
 
Halloj alla. Jag letar efter en k3/k4. Någon som har en till salu? helst i närheten av skåne.

Jag har en stående i garaget. Svart K4 som har gått 1180 mil och i skick därefter. Dvs så nära nyskick en 1200 milare kan bli. Absolut inte körd i regn eller på bana.
Gratis eller höstpris? Definitivt inte. Salu till rätt pris då jag sällan kör den.
 
Om nån har en original ljuddämpare + mellanröret som ligger och samlar damm i garaget får gärna skicka PM till mig om du vill bli av med den!

Inga drömpriser, har ett litet projekt och vill ha ett billigt alternativ till det.
 
Tjoo och hoooo Nu har jag köpt mig en GIXXER k3:a. Nu har jag en fråga det sitter quickchift på den och när jag använder mig av den så börjar en röd lampa uppe till höger att blinka och visar felkod F1 någon som vet om det ska vara så?
 
Här är den ju! Tråden jag letat efter!
Jag köpte en K4 Limited Edition för drygt en månad sedan. Den hade lite special-avgassystem som slutade med att jag satte tillbaka original. Nu går den skit under 5000 rpm och klockrent i övrigt, jag läste något i början av tråden om att TRE skulle kunna lösa detta om jag fattat rätt? Hur fixar jag det och var får jag tag i det (och vad är det...)? :confused:

Jag är också på jakt efter nytt slip-on (Länk till den tråden). Har hittat ett Shark som ska passa och var riktigt snyggt och så gillar jag Megaphone-grejerna men de hittar jag inte till K4... Tips?

Slänger upp ett par bilder på den också.

2012-10-06_17-09-24_HDR.jpg

2012-10-06_17-10-44_HDR.jpg
 
Last edited:
Kan det finnas någon som har några kåp delar som inte används? Tänker på den lilla delen som sitter längst fram närmast fram hjulet ( mellan dom stora kåporna längst ner ) kanske till och med mojjen som går under sadeln =). Finns det köper jag dom gärna.
 
Last edited:
Då är man här igen! Råkade buda på en GSXR-1000 k3 Med endast drygt 900 mil på mätaren som kvd hade, som jag vann för 28000:-, Denna är förövrigt min brors gamla så jag vet historiken om den. riktigt kul! Tyvärr silver modellen som jag inte gillar, men den ska få bli svart som le modellerna i vinter, (självklart seriös lack och originaldekaler kommer användas)
 
Ah, den kollade jag på nätet i går :-) Den var ju otestad så den vågade jag mig inte på att lägga några bud på, men det e klart. Känner man till historiken är det väl ingen fara. Grattis :tummenupp
 
Vad rekommenderar ni om man ska byta ut den enorma originaldämparen? Bolt on eller ta bort avgasventilen och dit med ett slipon?
Antar att jag kan tappa lite låg/mellan samt vinna lite topp med ett slip on?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top