Innebandyklubba?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har vi några innebandyspelare här?
Slog av klubban igår o reservklubban har inte bästa känslan så ja måste nog ta o köpa mig en ny.
Men va ska man ha för nåt som passar en glad amatör som inte vill att bollen far iväg såfort man försöker ta emot en pass?
Vi lirar på småmål o försöker passa oss fram till mål så skott är inte huvudsaken men lite skjuter man ju så vill ju inte ha ett blad som viker sig för minsta lilla.
Sånadär kurvade klubbor är väl mest för skottglada typer väl? Tappar väl lite känsla i dribbling osv med dem eller är jag fel ute?

Vad jag vet handlar det främst om tycke, smak och plånbok. Om du inte hade tänkt mata slagskott räcker det antagligen med en medelhård sticka, vilket underlättar. Mitt tips är hur som helst att dra iväg till nån affär och prova lite klubbor, så du känner vad just du trivs med.

Vad jag vet handlar det främst om tycke, smak och plånbok. Om du inte hade tänkt mata slagskott räcker det antagligen med en medelhård sticka, vilket underlättar. Mitt tips är hur som helst att dra iväg till nån affär och prova lite klubbor, så du känner vad just du trivs med.

Mjo så är det ju alltid såklart.
Men de e så jävla svårt vad man tycker är bra o inte bra när man är amatör :D
Vet man vad man vill ha så räcker det ju gott att prova lite i affären men annars är det ju svårt.
Tänkte om nån vet nån klubba som kan va de ja söker som jag kan börja med o känna efter.

Äh, det är inte så märkvärdigt! Känns klubban som nåt man kan tänka sig att lira med är det bra. Om man bara testar ett par olika klubbor känner man oftast omgående vad som känns naturligt. Vilken längd och hårdhet man vill ha är så pass individuellt att det är svårt för nån annan att ge några goda råd. Vi glada amatörer kan gott inbilla oss att det är klubban som avgör hur vi presterar. Vilken prisklass hade du tänkt dig? :tungan

Last edited:
Äh, det är inte så märkvärdigt! Känns klubban som nåt man kan tänka sig att lira med är det bra. Om man bara testar ett par olika klubbor känner man oftast omgående vad som känns naturligt. Vilken längd och hårdhet man vill ha på är så pass individuellt att det är svårt för nån annan att ge några goda råd. Vi glada amatörer kan gott inbilla oss att det är klubban som avgör hur vi presterar. Vilken prisklass hade du tänkt dig? :tungan

Alla klubbor funkar ju att lira med :D
Dedär med hårdhet kommer ja inte riktigt underfund med, har tre olika klubbor med tre olika hårdhet men vilken som känns bäst de vette fan.
Klubban gör ju tyvärr mer än vad man skulle önska när man är såpass kass som en annan är tyvärr, den jag slog av igår hade jag mycket bättre bollkontroll med än de andra klubborna, om det beror på bladet eller skaftet eller tillome bara vinkeln på bladet har ja ju dock ingen susning om :gnissla
Glad amatör som man är så håller man sig ju gärna under 500, klubban ja slog av finns på rea nu för 900 så de får ju gärna va en klubba på megarea :D
Visste jag skulle köpt på mig en till klubba i våras när de reades ut lite klubbor :D

Dendär är en av klubborna jag kikat på, därav min fundering över kurvade klubbor.

Av egen erfarenhet kan jag då rekommendera att skaffa en billigare klubba, om du nu inte har såg mycket deg att du behöver nånting att kasta det på. Amatörlir brukar käka en del klubbor så satsa på nåt du har råd att byta lite oftare. Kurvad eller inte är en ren smaksak - själv trivs jag inte alls med det.

Edit: http://www.innebandybutiken.se/fat-pipe-hole-27-6991-Innebandybutiken.html Min senaste klubba känns väldigt allround och spelvänlig.

Last edited:
Av egen erfarenhet kan jag då rekommendera att skaffa en billigare klubba, om du nu inte har såg mycket deg att du behöver nånting att kasta det på. Amatörlir brukar käka en del klubbor så satsa på nåt du har råd att byta lite oftare. Kurvad eller inte är en ren smaksak - själv trivs jag inte alls med det.

Mjo, har ju alltid lirat med billigare klubbor, men så slog jag till på denna lite dyrare förra vintern o spelet blev ju helt klart bättre så de känns ändå värt att lägga lite mer, men hellre då nån dyrare klubba på rea om ja lyckas hitta nåt fint.
Känns inte som ja skulle trivas med kurvad heller, måste ju bli bra knepigt, vanesak såklart, men ja vill inte vänja mig :D
Ska ta o prova med o sätta på bladet på ett av de hela skaften o se hur de känns till o börja med, men måste ändå ha en ny klubba så man har reserv ifall man slår av skiten första kvarten, orka åka hem med svansen mellan benen för man inte har nån klubba.

Edit: http://www.innebandybutiken.se/fat-pipe-hole-27-6991-Innebandybutiken.html Min senaste klubba känns väldigt allround och spelvänlig.

Får kika lite på fat pipe också, verkar ju ändå va fina klubbor.
Man vet ju fan inte vad som är nå jävla kinaskräp o va som är riktigt ibland bland alla märken.

Va o kika på kurvade klubbor idag, fy fan de går ju inte spela med :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back