Frågor man aldrig vågar ställa

På alla växlar framåt så har du snedskurna drev, detta ger en mjukare inläggning vid varje kugg och ger en tystare gång.
Nackdelen är en större axiell belastning men dimensionerar men bara lager rätt och ger dessa rätt form så är det inga problem.

Backdrevet är nästan alltid osynkroniserat och rakskuret.
Den högre ljudnivån är acceptabel under den korta tiden och konstruktionen är oftast väldigt simpel i form av en hävarm som flyttar ett drev på en axel.

Denna BMW 320 har endast rakskurna drev och en dogboxlåda och till det kommer ett mycket manligt ljud :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8

Nu har jag inte läst alla svaren, men är det rakskurna drev på backen?
 
jävligt synd. Hade rätt roliga trådar som tyvärr folk inte fattade vilken mening han la ut dem i utan hackade som fan på honom.
Well, gränsen var väl nådd när han hävdade att han skrev vad han ville på forumet och ingen jäv*a moderator skulle topprida honom och radera nåt.
 
På alla växlar framåt så har du snedskurna drev, detta ger en mjukare inläggning vid varje kugg och ger en tystare gång.
Nackdelen är en större axiell belastning men dimensionerar men bara lager rätt och ger dessa rätt form så är det inga problem.

Backdrevet är nästan alltid osynkroniserat och rakskuret.
Den högre ljudnivån är acceptabel under den korta tiden och konstruktionen är oftast väldigt simpel i form av en hävarm som flyttar ett drev på en axel.

Denna BMW 320 har endast rakskurna drev och en dogboxlåda och till det kommer ett mycket manligt ljud :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8

Tack för (ett till) svar :tummenupp

Förstår att man inte gör likadant på framåtväxlarna för det där ljudet hade man ju snabbt tröttnat på.
 
Tack för (ett till) svar :tummenupp

Förstår att man inte gör likadant på framåtväxlarna för det där ljudet hade man ju snabbt tröttnat på.

Första kilometern transportsträcka med rallybil, så känns det coolt.
Andra så börjar man tröttna.
Efter tredje så hatar man det.
 
Jag skulle vilja fråga en doktor om jag har en bokstavskombination som gör att jag känner att jag måste göra något hela tiden.
Innan veckan är slut så är jag säkerligen upp i 100 timmars arbete och väldigt lite sömn och det enda som märks är att jag ser lite sliten ut under ögonen. Jag kommer knappt ihåg när jag drömde senast så jag antar att jag har kvalitetssömn och inte behöver mer än 6 timmar per natt.

Jag behöver hitta ett sätt att varva ner men hur? Alla försök till att lugna ner resulterar i stress och en gång gick det så illa att magen pajade och det tog 6 månader innan jag blev någorlunda normal igen, allt för att jag inte kunde jobba pga en olycka.
 
2. Vet fortfarande inte, upplys mig!

Du har faktiskt alldeles rätt. Yttersta magmuskeln, den stora som utgör rutmönster, delar sig faktiskt för att ge plats åt den växande grejen där inuti. Det är därför gravida har så svårt att sätta sig upp från liggande.
Om du nån gång tränat magen så mycket att du verkligen inte har nån kraft kvar att göra ens en ansats till situp närmar du dig hur det är för kvinnan. I just den aspekten alltså.
 
På alla växlar framåt så har du snedskurna drev, detta ger en mjukare inläggning vid varje kugg och ger en tystare gång.
Nackdelen är en större axiell belastning men dimensionerar men bara lager rätt och ger dessa rätt form så är det inga problem.

Backdrevet är nästan alltid osynkroniserat och rakskuret.
Den högre ljudnivån är acceptabel under den korta tiden och konstruktionen är oftast väldigt simpel i form av en hävarm som flyttar ett drev på en axel.

Denna BMW 320 har endast rakskurna drev och en dogboxlåda och till det kommer ett mycket manligt ljud :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8

Vad är det med killen? Har han absolut skabbigast bil i startfältet eller har han mjältbrand? Alla verkar ju flytta sig när han kommer...
 
Du har faktiskt alldeles rätt. Yttersta magmuskeln, den stora som utgör rutmönster, delar sig faktiskt för att ge plats åt den växande grejen där inuti. Det är därför gravida har så svårt att sätta sig upp från liggande.
Om du nån gång tränat magen så mycket att du verkligen inte har nån kraft kvar att göra ens en ansats till situp närmar du dig hur det är för kvinnan. I just den aspekten alltså.

Lägg där till känslan av den vanliga manliga höstförkylningen så får vi med förlossningsbiten också.
 
Du har faktiskt alldeles rätt. Yttersta magmuskeln, den stora som utgör rutmönster, delar sig faktiskt för att ge plats åt den växande grejen där inuti. Det är därför gravida har så svårt att sätta sig upp från liggande.
Om du nån gång tränat magen så mycket att du verkligen inte har nån kraft kvar att göra ens en ansats till situp närmar du dig hur det är för kvinnan. I just den aspekten alltså.

Äckligt och Awesome! Hur vet du sådant?
Jag undrar också vart Guw tog vägen.
 
Äckligt och Awesome! Hur vet du sådant?
Jag undrar också vart Guw tog vägen.

Letade upp hans profil. Han har inte gjort inlägg sen i somras men har varit inloggad nu i oktober i alla fall.
Så han lever i alla fall. Han kanske bara har tröttnat på oss andra.:hihi
Hoppas han återvänder i våra tröstlösa och ointelligenta diskussioner snart så vi får skratta även i vinter.:tummenupp


Min syrra har 6 barn.
 
Låt mig ställa en motfråga: På vilket sätt upplever du det som negativt att vara så aktiv?

Ja, det vore ganska skönt att kunna chilla med barnen lite oftare och så mår inte kroppen så bra alla gånger av att få slita hela tiden.
 
Vad kan en så försynt och frökenaktig kvinna som R5+1 ha för feminint och kvinnodominerat yrke? :)
Jag tänker på att hon äger en massa verktyg och verkar vara bra på matte, dessutom har hon ett så välvårdat språk.
 
Varför lägger de alltid kebabköttet ovanpå pommes fritesen när man köper kebabtallrik?
Jätteirriterande att man alltid ska tvingas äta mjuka, soggiga pommes. Ibland dränker de till och med skiten i sås så hela högen med pommes bara blir en stor blöt hög med potatis. Jag vill att mina pommes ska vara krispiga gadd däm itt!!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top