Kaffebryggare

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Dags att inhandla en ny bryggare men vilken skall jag köpa? att den brygger gott kaffe är viktigare än priset!

så, vilken bryggare är bra/bäst?

Jag hade köpt en Moccamaster, finns i några olika utföranden. Faktum är att jag köpte en igår till min mamma som ersättning till den gamla som gått sönder efter lång och trogen tjänst.

Jag har en Siemens, i borstad aluminium som brygger ner i en termoskanna. Har nog haft den i 10 år. Helnöjd. Kollade lite snabbt och den verkar ha utgått på flera ställen men om du hittar den kan jag rekommendera den.

Om min skulle gå sönder och jag inte hittar en likadan skulle jag nog köpa en moccamaster.

bosch_porsche_coffee_maker-400-400.jpg

moccamaster.jpg

Vi köpte en Electrolux EKF7000 för några månader sedan. Den gör riktigt bra kaffe och har legat bland toppbryggarna till i det tester den varit med i. Kostar ca 600 :-

moccamaster verkar vara populär!

Jag hade köpt en Moccamaster, finns i några olika utföranden. Faktum är att jag köpte en igår till min mamma som ersättning till den gamla som gått sönder efter lång och trogen tjänst.

ja det finns några att välja mellan så det är väl bara att köra på den som kostar mest, för alla vet ju att ju dyrare det är desto bättre är det:tungan

kör du kok-kaffe i den eller går det bra att använda vanligt brygg-kaffe? är det en typ av perkulatorbryggare?

Näe, alltså Presso-bryggare(ibland kallade Bodum-bryggare) är en sån däringa glasburk som man pressar ner kaffet i botten i med handkraft...
Jag mal eget kaffe vilket blir riktigt gott. Det går utmärkt att använda vanligt bryggkaffe.
Jag har inte plats för en stor bryggare i köket och då det bara är jag som dricker kaffe är presso-bryggaren perfekt eftersom den står i sitt skåp på dagarna.

Jag har en Nespressomaskin som jag använder när jag behöver koffein lite kvickt. Pressobryggaren använder jag oftast på helgerna och gör en termos kaffe eller när jag har gäster.

ImageTransformer.ashx

Näe, alltså Presso-bryggare(ibland kallade Bodum-bryggare) är en sån däringa glasburk som man pressar ner kaffet i botten i med handkraft...
Jag mal eget kaffe vilket blir riktigt gott. Det går utmärkt att använda vanligt bryggkaffe.
Jag har inte plats för en stor bryggare i köket och då det bara är jag som dricker kaffe är presso-bryggaren perfekt eftersom den står i sitt skåp på dagarna.

Jag har en Nespressomaskin som jag använder när jag behöver koffein lite kvickt. Pressobryggaren använder jag oftast på helgerna och gör en termos kaffe eller när jag har gäster.

ImageTransformer.ashx

ok! moccamaster verkar dock vara "the shit" man ska satsa på, får masa mig iväg till elgiganten å kika på´na:)

OBH's King of Coffee ska enligt uppgift vara snäppet vassare än Moccamastern.

Men den är ju inte alls lika snygg eller lika dyr. (OM du nu är homo eller bara fåfäng)

Det här är bra shit. Kostar bara några hundringar, tar ingen plats OCH gör fett bra kaffe:

bialetti_moka.jpg

Köp en begagnade kaffeautomat från en fabrik. Under tio års tid vänjde jag mig vid kaffet i den sortens automat som stod bland järnspån och slipdamm. När vi fick bättre och modernare automater i matsalen smakade kaffet inte lika bra längre.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back