Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte komma på någon BMW med V4:a, men SAAB hade en i många år.BMW har redan byggt den![]()
Inte om man smakat italienska...Alla drömmer om en Honda V4. Vissa har bara inte kommit på det än...
Kan inte komma på någon BMW med V4:a, men SAAB hade en i många år.
This is definitely not a replacement for the CBR1000RR Fireblade and will be more akin to the £40,000 Ducati Desmosedici RR which sold out and was built in bigger numbers than first planned despite a massive price tag.Som jag har fattat det ska det vara en ersättare till Firebladen och inte en MotoGP hoj eller exklusiv Desmocedici variant.?
Säger vem?This is definitely not a replacement for the CBR1000RR Fireblade and will be more akin to the £40,000 Ducati Desmosedici RR which sold out and was built in bigger numbers than first planned despite a massive price tag.
Hondas VD sade igår att hojen ska...Tolkar det som att Honda bygger en exklusiv och begränsad produktionsvariant av RC213V, ungefär som Desmosedicin.
När har Honda uttalat detta tidigare?S&S3M skrev:jag trodde Radare/Bike hade ett nytt scoop men så var alltså inte fallet.
Hur skulle hojen gå att använda för CRT, som kräver prototypchassi? För MotoGP skulle bara en strikt produktionsracer som saknar allt vad landsvägsattribut heter kunna bli aktuell.S&S3M skrev:Hoppas den blir ett konkurrenskraftigt alternativ till CRT och/eller satellithojarna.
För att de hade tagit in fler än de sålt föregående år och det inte var några större ändringar på senaste årsmodellen så de valde att sälja ut det de hade i lager istället?Låter spännande men kommer Honda Sverige ta in modellen tro? Visst CBR1000RR tar de fortfarande in men ex CBR600RR har de inte tagit in sedan 2010, varför? Likaså VFR800 gav de upp några år för att sedan återinföra i modellprogrammet.
Hur skulle hojen gå att använda för CRT, som kräver prototypchassi? För MotoGP skulle bara en strikt produktionsracer som saknar allt vad landsvägsattribut heter kunna bli aktuell.
Kolla länken till MCN tidigare i tråden:Säger vem?
kan du förklara? jag är nyfiken![]()
Men det är ju inte brist på effekt som gör att CRT-förarna inte har en chans. Det har förekommit race under 2012 där somliga CRT-hojar har haft högre toppfart än somliga prototyper. Elektronik/chassi verkar istället vara den materiella svaghet som CRT-förarna lider av. Därför lär motorn i Hondas nya gathoj inte göra mycket för MotoGP.Hoppas den blir ett konkurrenskraftigt alternativ till CRT och/eller satellithojarna.
Det hela är en aning rörigt då Honda tidigare i år gick ut och sa att man hade planer på att ta fram en enklare variant av RC213V, en så kallad produktionsracer, som skulle kunna köpas av satellitteamen istället för att leasa dem. Det är den modellen jag tänker på då den kommer att ha en enklare men väl beprövad elektronik som borde kunna bli konkurrenskraftigare än dagens CRT-hojar.Men det är ju inte brist på effekt som gör att CRT-förarna inte har en chans. Det har förekommit race under 2012 där somliga CRT-hojar har haft högre toppfart än somliga prototyper. Elektronik/chassi verkar istället vara den materiella svaghet som CRT-förarna lider av. Därför lär motorn i Hondas nya gathoj inte göra mycket för MotoGP.
Om det kommer en gatversion som ersätter Firebladen lär den vara långt ifrån gudomlig och en trovärdig replika, annat än utseendemässigt. Om Honda däremot väljer samma väg som Ducati gjorde med Desmosedicin kan det bli mer intressant men bara för dem med en stor plånbok.Däremot är det ju en gudomlig nyhet för oss konsumenter som kommer kunna köpa en japanska sporthoj som faktiskt är en trovärdig replika av Hondas MotoGP-prototyp.
Det har inte funnits ett enda race under 2012 där CRT hojar haft högre toppfart än prototyperna.Men det är ju inte brist på effekt som gör att CRT-förarna inte har en chans. Det har förekommit race under 2012 där somliga CRT-hojar har haft högre toppfart än somliga prototyper.

Det har inte funnits ett enda race under 2012 där CRT hojar haft högre toppfart än prototyperna.
De ligger solklart efter i effekt liksom i hur sofistikerad elektroniken är och hur bra deras chassien är. Inget konstigt med det iofs men fakta är att CRT hojarna är sämre på i princip allt.
Jag skulle ha preciserat: CRT har haft högre toppfart på kvalet. Det var på Sachsenring som en CRT hade högre toppfart än Honda Gresini och var lika snabb som den långsammaste Ducatin.Det har inte funnits ett enda race under 2012 där CRT hojar haft högre toppfart än prototyperna.![]()
Att han inte vurpade berodde knappast på någon ”räddning” utan på slumpen.Fast gode Silva ger sig inte han bjuder på en fruktansvärd CRT räddning där iallafall jag satte kaffet i halsen!
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |