Glapp mellan magnesiumfälg och gaffelben

Kollar jag rätt på bild 3 så saknas distansen mellan lagren inne i fälgen.

Utan den distansen så kommer du defensivt dra för hårt & lagren kommer inte hålla länge.
 
Last edited:
Kollar jag rätt på bild 3 så saknas distansen mellan lagren inne i fälgen.

Utan den distansen så kommer du defensivt dra för hårt & lagren kommer inte hålla länge.

Spökgösta du ser rätt. Det saknas en distans mellan lagerna och ska beställa en ny sådan. Men sen såg jag att jag även saknar damskydd eller seal som det heter på svengelska http://www.robinsonsfoundry.co.uk/co...frontwheel.htm del nr 4.

Är det någon som vet om den kan fungera som en distans?
 
Dammskyd behövs inte, finns inte på min!

Distancerna är viktiga och det är inte säkert att original passar. Att tillverka dom är lätt men att veta vilka mått är desto svårare!!!

Hör av dig om du behöver dom tillverkade!
 
Dammskyd behövs inte, finns inte på min!

Distancerna är viktiga och det är inte säkert att original passar. Att tillverka dom är lätt men att veta vilka mått är desto svårare!!!

Hör av dig om du behöver dom tillverkade!

Jag har redan beställt en spacer och hoppas på att det bara är lagerna som har tryckts in när jag drog åt hjulet. Beställde nya lager och damskydd med. Men då vet jag att inte damskydden spelarna någon roll och skulle inte det fungera så skulle det vara riktigt schysst av dig att svarva till nåt åt mig :) Men som jag tänkte var att när det är original distans och axel så borde även innermåttet i fälgen vara samma men det kanske inte fungerar på det visset :P

Axel /distans går ju innuti tätningen så den bygger inget i bredd.

Det är i sidled hjulet glappar om jag förstod dig rätt :)
 
Original distansen (inne i fälgen) till min fälg var en aning för kort och då fick jag göra ny!

Jag hade problem med bakfälgen eftersom den har tre lager, två på fälgen och en på drevet, det som fattades på min var distansen mellan drev och fälg lagret.
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top