Honda crf 450 hm

shteffe

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2012
Ort
Sävsjö
Hoj
03 Honda crf450
är det någon som vet vad det är för relä som sitter vid tutan på hm modellen ?
den sitter där på polarns hoj iallafall. jag köpte den utan dragen el och är i behov av skisser och info om elsystemet tack på förhand
 
Jag tänkte bygga in komplett elsystem på min crf 450 2010. hoppas någon har lite kunskap i detta. =)
 
Fanns hm crf 450 2010 eller har du en vanlig crf?
Ja den fanns, inte många men den fanns. Men jag har en vanlig crf 450R. stator har jag hittat men bara med tillhörande batteri, något som jag helst vill slippa. vad behöver man mer? en likriktare, ström upp till styret där hel/halv, blinkers och tut sitter. sen från den ut till alla komponenter. ett relä till blinkers. säkringar. bromsljuskontakter.
någon som vet något OK som passar rakt av? har en HM adapter, men tänkte om det fanns något större från någon mc som man kunde ta med tillhörande bromspump med bromsljuskontakt
 
Är det inte en HM kommer du ändå inte att få det COC som krävs för regbesiktning.

Stator och en likriktare/voltregulator samt en stor kondensator är grunden. Sedan är det bara att börja koppla. Bromsljuskontakter är universal och kan köpas på massor av ställen.
 
kan det vara en voltregulator jag menar? den är svart och cirka 30*30mm med två hanar på om jag inte minns fel.
om det är det var får jag tag i en sådan ?
 
lånar tråden ett litet ökonblick =).. är det nån som vet vart man får tag på hålade bultar för najtråden som man måste ha på hojen för att få köra lite bana? samt om man kan köpa den här 0,5L behållaren nånstans? finns en bild på svemo av en kille som gjort alla grejer på en honda typ nått sånt vill jag ha! =)

http://www.supermotosweden.se/?page_id=161
 
Är det inte en HM kommer du ändå inte att få det COC som krävs för regbesiktning.

Stator och en likriktare/voltregulator samt en stor kondensator är grunden. Sedan är det bara att börja koppla. Bromsljuskontakter är universal och kan köpas på massor av ställen.
COC?
Den är ju redan förregistrerad, tycker det borde gå då?
 
COC?
Den är ju redan förregistrerad, tycker det borde gå då?

Det är nog frågan om enduroreggning...vilket ställer lite krav på hur man kör hojen (det är enbart en specialare för att få köra tävlingsfordon på transportsträckor under pågående tävling...egentligen...).
 
Får väl gå den vägen. Finns ju alltid någon crossbana som är öppen som man kan hävda att man ska till =)
 
Licens...till från svemo-sanktionerat arr...etc. :hihi Kan bli svårt...men jag har i ärlighetens namn aldrig hört om någon som åkt dit, tror det skall till en redigt nitisk kapten för att se skillnad på lv och enduroreggat.

Trafikdelen lär ju gälla oavsett, men försäkringsbolagen lär ju älska möjligheterna till kryphål om något händer. :crash
 
innehar licens och det är ju till arrangerad träning/tävling=) hur eller hur. vill mest åt att det är hyffsat lagligt och att man har en gällande trafikförsäkring.
 
innehar licens och det är ju till arrangerad träning/tävling=) hur eller hur. vill mest åt att det är hyffsat lagligt och att man har en gällande trafikförsäkring.

Du kommer inte lura någon med en e-reggad motard om du krashar på landsvägen, polisen säger ajabaja o försäkringsbolaget skrattar dig i ansiktet.
 
COC?
Den är ju redan förregistrerad, tycker det borde gå då?

COC= Certifikat som styrker att fordonet överenstämmer med den homologiserade varianten. Utfärdas av tillverkaren.

Är den förregistrerad så har du ett regnr, ring då bilprovningens tekniska rådgivning (inte den vanliga kundtjänsten) och prata med dem vad du behöver för papper för en regbesiktning och vilka dispenser som finns i dit förregbevis.
 
Beställt ett intyg nu från honda. Ska ringa bilprovningen och höra med dom, finns ju lv-reggade 250R och enligt BlomsMX var det ingen omöjlighet.

Ska inte stjäla tråden=)
 
Det är nog frågan om enduroreggning...vilket ställer lite krav på hur man kör hojen (det är enbart en specialare för att få köra tävlingsfordon på transportsträckor under pågående tävling...egentligen...).

Finns enduroreggningen kvar? Jag trodde den försvann för en massa år sedan.
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top