iPad-tråden

Jag ska köpa en padda. Vad ska jag köpa för modell?? Ngt ni rekommenderar och inte rekommenderar??
Bara Wifi som det känns nu.

När jag ändå skriver här måste jag också rekommendera en grym app: Flipboard.
Tankade hem den för nån månad sedan. Kanske skulle det bli en sån app som man testar ooch sen glömmer?

Nix, använder den varje dag. Den sammanställer alla feeds (nyheter, facebook, sporthoj ALLT) i ett snyggt läsbart format. Det är en riktig überapp :yoparty

Jo, så gör jag idag. Musik behöver jag inte i paddan.
Det svåraste är inte hur jag skall få IN saker i paddan, utan hur jag skall få ut dom.
Om jag tex editerar 100 bilder och vill få över dom till min Mac. Inte en i taget utan alla på en gång?

De editerade bilderna ligger väl i kamerarullen som alla andra, anslut med kabel så finns paddan där som vilken digitalkamera som helst.

Jag ska köpa en padda. Vad ska jag köpa för modell?? Ngt ni rekommenderar och inte rekommenderar??
Bara Wifi som det känns nu.

Själv prioriterade jag med 3G (4G nu då då) just för att få inkl GPS som inte finns med i Wifi-versionen.
Sen som Starstriker skriver, inte mindre än 32GB.

Jag ålde min iPad wifi+4G 64GB vit till någon lycklig sate på blocket, var bara ungen som satt med den.
Hojen blev glad när den fick ett par motard fälgar dock!

Någon som ska sälja sin Ipad 3:a??
Bra att du sa det med att GPS funktionen bara finns på 4G varianten.. Det tänkte jag inte ens på.

Fan också. :( Jag vill ha en sån som du hade känns det som.
vad fick du för den om jag får fråga?

Måste få över lite musik till min iPad. Musiken ligger på min MacBook.
Aldrig använt iTunes tidigare, men det är installerat i MacBooken.

Hur gör jag enklast?

Måste få över lite musik till min iPad. Musiken ligger på min MacBook.
Aldrig använt iTunes tidigare, men det är installerat i MacBooken.

Hur gör jag enklast?
Du väljer synka via WiFi i din iPad - Inställningar, allmänt, iTunes WiFi synkronisering.
Ha MacBook med iTunes igång samtidigt så hittar de varandra om de är på samma WiFi.
Markera de artister, låtar, podcast, filmer whatever du vill föra över i iTunes och välj synkronisera.
Då synkar din iPad via WiFi. Klart.
Kom ihåg att göra en säkerhetskopia på iPaden via WiFi först bara.

Great! Tack, skall testa.

Paddan ville först inte koppla ihop sig med Macen eftersom jag hade ett SIM i som inte var aktiverat (?). Vad det nu har med saken att göra. Plockade ut SIM-kortet och de hittade varandra.

Du väljer synka via WiFi i din iPad - Inställningar, allmänt, iTunes WiFi synkronisering.
Ha MacBook med iTunes igång samtidigt så hittar de varandra om de är på samma WiFi.
Markera de artister, låtar, podcast, filmer whatever du vill föra över i iTunes och välj synkronisera.
Då synkar din iPad via WiFi. Klart.
Kom ihåg att göra en säkerhetskopia på iPaden via WiFi först bara.

Funderar på att jailbreaka min padda. Nån som gjort det? Vilket verktyg är bäst?
Blir det problem vid uppdateringar etc framöver?

Vinner jag något?

Enda "problemet" är att en uppdatering tar bort din JB.

Fördelen som jag ser det är att du för tillgång till Cydia för att kunna köpa Appar som inte godkänts av Apple.

Enda "problemet" är att en uppdatering tar bort din JB.

Fördelen som jag ser det är att du för tillgång till Cydia för att kunna köpa Appar som inte godkänts av Apple.

Jag e pantad jag vet, men jag jailbreakade min padda 3:a, har lagt till nya sources i guida men jag fattar inte var jag kan hitta alla "vanliga" apar i cydia, tex dom somkostar pengar som man inte kanske vill betala för....?

Hilfe Bitte?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...