Byta dioder Polisport HMX LED

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hej.

Fick just hem min nya kåpa. Blev lite besviken på ljuset så jag tog ut och kolla dioden. Det borde vara lätt att få tag i en värre som passar rätt i. På sockeln står det "Power MR16 3w cool white ac/dc 12V Cree" och sen 0411. Min fråga är såklart vilken diod ska jag beställa som är värre. MR16 är hela sockeln gissar jag. Är det bara att beställa MR16 10W cool white 12V. 30 grader spridning var det men gissar att jag kan byta "glaset" för att få rätt vinkel. Kommer jag elda upp något? Ska man satsa på en svag till halv och en herre jösses till hel? Har ca 200w på hojen och det ska räcka till insprut, framljus, handtagsvärme och hjälmlyse. Har kick så ingen jätte fara om man laddar ut batteriet på 3 timmar.

Skruvade isär sockeln men gissar på att löda om dioden är överseriöst. Hittar ni något bra på ELFA så hojta till mer art. nummer eller länk. Kan beställa billigt (gratis) därifrån. Annars Ebay så klart.

Tusen tack alla kunniga nördar.

Ser ut att vara rätt. Finns det någon klassning för utomhusbruk? Vinterenduro...

Ptja, du säger ju att det är såna lampor som sitter i så då är du väl rätt ute :P
Det enda jag kunde läsa mig till o tveka på var den första "Not for use in totally enclosed recessed fixtures" om det nu är så att det är så.
Annars vette tusan.

Helt stängt är det väl inte i en framkåpa på en endruo? Snarare för öppet.

Det jag tvekar om är om man ska gå på Watt, Lumens eller Cd. Och om man ska bry sig om färgtemperatur och spridningsvinkel.

Helt stängt är det väl inte i en framkåpa på en endruo? Snarare för öppet.

Det jag tvekar om är om man ska gå på Watt, Lumens eller Cd. Och om man ska bry sig om färgtemperatur och spridningsvinkel.

Nej jag vet inte riktigt hur det klassas som öppet eller stängt och hur din lykta ser ut därför ja fundera bara.
Spridningen o färgtemperaturen är ju tycke o smak.
Jag kör två LED med stor spridning på hojen för att se "allt" och en på huvet som ger en smal avlång spridning där jag tittar.

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort