Tips på GPS laptimer!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Finns det någon som har tips på GPS laptimer :)
Krav, varvtider, kvalite, hastighet, Batteridrift, LÄTTHANTERLIG!!!
maxpris runt 4 lök!

Tacksam för svar :):):)

- Köpte en AIM Solo på rekomendation från Håkan här på SH.....funkar kanonbra, har fin kvalitet och allt det andra. Kör mycket fortare nu också:yoparty

Last edited:
Är den inte lite stor/klumpig då? Har sett en sådan in real! Finns det inga mindre lite jobbigt att ha den på tanken???

Aim solo funkar klockrent! Köp den av allmotorservice så får du alla Svenska banor innlagda med :yoparty

Är den inte lite stor/klumpig då? Har sett en sådan in real! Finns det inga mindre lite jobbigt att ha den på tanken???

- Jo den kändes lite klumpig när man packade upp den ur lådan faktiskt.....men när man kör så är det bra med stor display och den känns riktigt robust. Har monterat min där nyckeln skulle suttit. Känns som det blir lite långt bak om du monterar på tanken. Man vill ju gärna kolla på den på en raka och då är man ju bakom kåpglaset...:)

Bild på montering bifogas;
DSC_0242.jpg

- Jo den kändes lite klumpig när man packade upp den ur lådan faktiskt.....men när man kör så är det bra med stor display och den känns riktigt robust. Har monterat min där nyckeln skulle suttit. Känns som det blir lite långt bak om du monterar på tanken. Man vill ju gärna kolla på den på en raka och då är man ju bakom kåpglaset...:)

Bild på montering bifogas;
View attachment 368840

Ser bra ut det där men, då får jag kapa min nyckel......:)
Verkar vara den alla rekommenderar....... kan bli en sådan Bohmen vad tar han för den då?

snyggt monterat!

har du ngn slags platta under?

- Jepp, ingick en platta som den sitter på. Passade perfekt med sin hålbild i dom två småhålen jämte 'nyckelhålet' på Hondan. Lite uppskuren gummislang som distans emellan bara så den kom upp lite plus lite dämpning gjorde susen. Laptimern sitter fast med magneter på plattan och även två skruvar

Det bästa med SOLO är att man slipper sladdar och annan skit till GPS mottagare och annat tjafs, allt är inbyggt!:yoparty

Det bästa med SOLO är att man slipper sladdar och annan skit till GPS mottagare och annat tjafs, allt är inbyggt!:yoparty

Fast då gäller de ju att man vill montera den så den har fri sikt uppåt också. Ska den sitta på tanken (som Peter vill?) så är ju extern puck ett krav om du inte vill sitta upp på varje start-, & målraka.

Fast då gäller de ju att man vill montera den så den har fri sikt uppåt också. Ska den sitta på tanken (som Peter vill?) så är ju extern puck ett krav om du inte vill sitta upp på varje start-, & målraka.

Helst vill jag ju ha som nya Bmwbilar har det i kåpglaset :D
Kanske kan bygga nåt så man får den vid mätarhuset ska kolla lite!

- Nja....den hittar till och med 8-9 satelliter i garaget så om man har den på tanken och magen är ivägen så lär du ändå få fin mottagning...inga problem :tummenupp

I vinter ska jag köpa en Qstarz LT-Q6000 MX 10Hz

3.-LT-Q6000-product-picture-with-6-screens.gif

Polarn har deras puck och den funkar riktigt fint, klarat en highsider också :)

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”