Någon som har testat Draggin K-shirt?

Lite utanför ämnet, men den finns i sverige hos Handelsboden. Intressant tips, visar den sig vara bra kommer jag nog köpa den.
 
Eftersom jag har vurpat i Icons så kallade kevlar jeans i låg hastighet och kan inte efter den händelsen riktigt motivera mig att ha kevlar jeans som skydd längre...så skulle jag aldrig i liver ha en sån där tröja på mig och tro att det skyddar.

Skulle jag komprimisa...så skulle jag köra kevlar jeans i nödfall men sen ha ryggskydd + mc skinjacka + hjälm + handskar + mc stövlar även om det blir varmt.
 
Eftersom jag har vurpat i Icons så kallade kevlar jeans i låg hastighet och kan inte efter den händelsen riktigt motivera mig att ha kevlar jeans som skydd längre...så skulle jag aldrig i liver ha en sån där tröja på mig och tro att det skyddar.

Skulle jag komprimisa...så skulle jag köra kevlar jeans i nödfall men sen ha ryggskydd + mc skinjacka + hjälm + handskar + mc stövlar även om det blir varmt.
Menar du att de inte höll eller slog du dig pga avsaknad av hårda skydd?

Fast jag tänker nog åka med ryggskydd som har armar och magplatta under tröjan och sen jeans, hjälm, handskar och stövlar. Och bara när jag kör inom stan, skulle aldrig sticka iväg på en tur utan stället.
 
Last edited:
Jag kör naken jämnt och vurpar hela tiden!

Inget fel på mig trots att jag på vissa delar av min kropp slipat bort allt skinn och kött mot asfalten så att benen syns!
Men wtf jag slapp ju dra på mig stället när jag skulle ner till butiken för det händer ju aldrig något på den lilla sträckan!
:tungan:krama
 
Vad är syftet med tröjan? Vara som ett extra skydd på överkroppen?
 
Menar du att de inte höll eller slog du dig pga avsaknad av hårda skydd?

Fast jag tänker nog åka med ryggskydd som har armar och magplatta under tröjan och sen jeans, hjälm, handskar och stövlar. Och bara när jag kör inom stan, skulle aldrig sticka iväg på en tur utan stället.

Om du nu ändå skall dra på dig allt det där kan du väl lika gärna köra i riktig utrustning?
 
Om du nu ändå skall dra på dig allt det där kan du väl lika gärna köra i riktig utrustning?

Var lite inne på samma spår. Jag fick en duktig åktur efter asfalten för 1½ vecka sen och enda stället mitt ställ pajjade nämnvärt på var en söm vid vänster knä som gjorde att det rev upp ett hål. Annars ser stället / utrustningen ut som ny, bortsett från hjälmen.'

För att ge ett kort och enkelt svar: Det är en tunn tygtröja du tar på dig. Oavsett vad den är gjort i för mirakelmaterial och hur många patent Draggin' än har på eländet så kommer en riktig skinnjacka med hårda skydd + vanlig t-shirt eller underställ skydda dig bättre än den där undertröjan + vanlig jacka.

Tro mig, asfalt är väldigt hårt och det skrapar utav bara helvete.
 
Last edited:
Menar du att de inte höll eller slog du dig pga avsaknad av hårda skydd?

Fast jag tänker nog åka med ryggskydd som har armar och magplatta under tröjan och sen jeans, hjälm, handskar och stövlar. Och bara när jag kör inom stan, skulle aldrig sticka iväg på en tur utan stället.

Skiten håller inte.....räddningen va att jag hade extra plastskydd under jeansen vid knäna, rumpan som jag även hade kevlar shorts under kevlar jeansen den vart bränskadad...gick rakt igenom kevlar jeansen + kevlar shortsen.

Jag skulle nog föredra skinjacka med skydd + ryggskydd före cross skydd + något annat som glider omkring.
 
I vilken verklighet är en skyddsjacka för cross och en såndär tröja smidigare o svalare än en skinnjacka?
 
Skiten håller inte.....räddningen va att jag hade extra plastskydd under jeansen vid knäna, rumpan som jag även hade kevlar shorts under kevlar jeansen den vart bränskadad...gick rakt igenom kevlar jeansen + kevlar shortsen.

Jag skulle nog föredra skinjacka med skydd + ryggskydd före cross skydd + något annat som glider omkring.

Tack det var detta svar jag ville ha, alltså av någon som har erfarenhet av en krasch. Då är det avgjort, det blir inget...
 
Finns olika sorters kevlar också så man ska inte dra för stora växlar av att någon gått igenom med ett märke av kevlarkläder.

Trots allt är ju militärens kevlarvästar gjorda för att stoppa granatsplitter.
 
Finns olika sorters kevlar också så man ska inte dra för stora växlar av att någon gått igenom med ett märke av kevlarkläder.

Trots allt är ju militärens kevlarvästar gjorda för att stoppa granatsplitter.

Och det är skillnad på tålighet för "penetrerande våld" och nötningstålighet. Också.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top