Vart reser ni helst?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har funderingar på att börja resa en del för nöjes skull. Vart ska man resa? Vad får man inte missa? Ös på med idéer och tips. Bussresa till Malmskillnadsgatan eller Red Light District är helt ointressant dock.

Beror ju såklart på vad du tycker är roligt. Har du några exempel?

Jag är inte särdeles berest men man ska ha husvagn...

5 minuter Falsterbo och 5 minuter Koster!
5 minuter Flen och Hjo och 5 minuter Kloster.
5 minuter Örebro och 5 minuter fjäll.
5 minuters rast på ett europavägsmotell...

Jag var i Thailand för första gången förrförra vintern (jo jag är lite efter) på östkusten, besökte de tre öarna Ko tao, Kophan-gan och Ko Tao, det var riktigt nice. Ko Tao var bäst, grymt vatten och minst turistigt!

Edit: Här smälter jag frukostbuffén på Ko Tao :)

Bifogat

• 199418_10150113960128171_4221082_n.jpg
    199418_10150113960128171_4221082_n.jpg
    58.1 KB · Visningar: 93
Last edited:
Falklandsöarna skulle jag vilja åka tilbaka till.
Fiji var också trevligt.
Vanuatu likaså.

Jag är inte särdeles berest men man ska ha husvagn...

5 minuter Falsterbo och 5 minuter Koster!
5 minuter Flen och Hjo och 5 minuter Kloster.
5 minuter Örebro och 5 minuter fjäll.
5 minuters rast på ett europavägsmotell...

Jag var i Thailand för första gången förrförra vintern (jo jag är lite efter) på östkusten, besökte de tre öarna Ko tao, Kophan-gan och Ko Tao, det var riktigt nice. Ko Tao var bäst, grymt vatten och minst turistigt!
Se där ja. Ett tips. :)
Jag har bara varit i Turkiet England, Österrike, en kort tripp in i Italien och en weekend i Belgrad. Fler tips emottages tacksamt.

Svårt att ge resetips eftersom man har så olika preferenser. Borde kanske skriva lite mer vad du själv uppskattat med de resor du varit på och vilka intressen du har.

Själv blev jag väldigt fäst av Sydafrika. Ett otroligt vackert land med fantastiskt god mat. Råvarorna är väl i klass med det man äter i Italien. Man känner en enorm frihetskänsla i och med de enorma vidderna när man ser sig omkring. Sedan finns det så klart en baksida av myntet - den enorma fattigdomen man ser omkring sig. Men den är inte så påtaglig bakom skyddade murar utan mer något man ser när man förflyttar sig till olika destinationer. Jag hade gärna återvänt till Sydafrika och passat på att se några av grannländerna vid något tillfälle i framtiden.

Svårt att ge resetips eftersom man har så olika preferenser. Borde kanske skriva lite mer vad du själv uppskattat med de resor du varit på och vilka intressen du har.

Själv blev jag väldigt fäst av Sydafrika. Ett otroligt vackert land med fantastiskt god mat. Råvarorna är väl i klass med det man äter i Italien. Man känner en enorm frihetskänsla i och med de enorma vidderna när man ser sig omkring. Sedan finns det så klart en baksida av myntet - den enorma fattigdomen man ser omkring sig. Men den är inte så påtaglig bakom skyddade murar utan mer något man ser när man förflyttar sig till olika destinationer. Jag hade gärna återvänt till Sydafrika och passat på att se några av grannländerna vid något tillfälle i framtiden.
Detb är precis så jag menar. Jag vill att SHs medlemmar delar med sig av sina personliga favoriter eftersom jag inte är så berest. Jag vet alltså inte riktigt vart jag vill. Det är ungefär som en "vilken hoj ska jag köpa"-tråd. :)

Undvik Mexiko. Finns en miljon bättre och intressantare platser att besöka. Chichen Itza var iofs lite halvballt. Men nä...

Är däremot en sucker för västra USA.

Jag är helt kär i Thailand, varit där hur många gånger som helst. Dock så gillar jag inte Phuket. Väldigt avslappnad attityd, allt har sin tid, ingen stress. Jätte uttjatat resmål men för den som inte varit där så är det ett måste att besöka iaf en gång i sitt liv. Jag ska till Dubai i början på nästa år, har bara hört bra om staden. Nu bor min bästa kompis där så jag slipper hela den här turistgrejen. Sen åker jag dit mest för att sola. :) Kan ge lite mer info när jag varit där. :tungan

Detb är precis så jag menar. Jag vill att SHs medlemmar delar med sig av sina personliga favoriter eftersom jag inte är så berest. Jag vet alltså inte riktigt vart jag vill. Det är ungefär som en "vilken hoj ska jag köpa"-tråd. :)

Vet du vad du vill du få ut av dina resor? Vill du uppleva nya kulturer eller är du intresserad av att åka mer eller mindre som en charterturist och få allt serverat? Intresserad av att bara ligga på en strand med en drink i handen och en bra bok eller den rastlösa typen som vill röra på sig? Om du är den senare typen kan det ju vara extra roligt om man t ex har något intresse. T ex dykning, golf, bergsklättring, vandring, motorsport, segling etc som man kan utöva i fantastiska miljöer. Språk är aldrig fel och kan öppna dörrar till ännu genuinare upplevelser.

Jag är helt kär i Thailand, varit där hur många gånger som helst. Dock så gillar jag inte Phuket. Väldigt avslappnad attityd, allt har sin tid, ingen stress. Jätte uttjatat resmål men för den som inte varit där så är det ett måste att besöka iaf en gång i sitt liv. Jag ska till Dubai i början på nästa år, har bara hört bra om staden. Nu bor min bästa kompis där så jag slipper hela den här turistgrejen. Sen åker jag dit mest för att sola. :) Kan ge lite mer info när jag varit där. :tungan

Min flickvän älskade Dubai, men det kan bero på shoppingen som erbjuds. Sedan är nog allt ett rätt imponerande bygge med en sådan stad mitt ute i ökenlandskap. Själv har jag dock fått för mig att det är yta. Men det kan ju vara en förutfattad mening.

Min flickvän älskade Dubai, men det kan bero på shoppingen som erbjuds. Sedan är nog allt ett rätt imponerande bygge med en sådan stad mitt ute i ökenlandskap. Själv har jag dock fått för mig att det är yta. Men det kan ju vara en förutfattad mening.

Jo, det kan jag tänka mig. Dock är inte jag så jätte intresserad av shoppingen, faktiskt. Mer av värmen och maten. Låter dötråkigt men jag behöver verkligen ren avkoppling. :) Sen lär jag säkert vilja rida kamel och annat roligt som finns att kolla på där. Men tar det lite som det kommer. Tycker inte om att planera.

Jo, det kan jag tänka mig. Dock är inte jag så jätte intresserad av shoppingen, faktiskt. Mer av värmen och maten. Låter dötråkigt men jag behöver verkligen ren avkoppling. :) Sen lär jag säkert vilja rida kamel och annat roligt som finns att kolla på där. Men tar det lite som det kommer. Tycker inte om att planera.

Återkom gärna med vad du tyckte om Dubai när du varit där. Maten kommer du nog inte att bli besviken på. Den ska vara något utöver den vanliga. Värme lär du nog få så att det räcker och bli över.

Vad vill du få ut av din resa?

Ex. Aruba är riktigt fint men vet inte om det är för lugnt och avslappat för dig.

Enda stället jag gillar i Thailand är Similan Islands, snorkla vid öarna bland koralerna och havssköldpaddor, och uppleva den kristallklara vattnet och vita sanden, gå upp på ön och titta på flygandehundar osv. Var så nice att jag åkta dit flera ggr under samma vistelse i thailand. Annars är Australien rätt nice tror jag, inte varit där själv men bara hört gott om det. Gillar man extremsporter så finns nog det mesta där som klättring, fallskärmshoppning, downhill, dykning, kolla på vilda djur ja beror väldigt mycket på vart i Australien du har möjlighet eller vill åka till.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back