steffe
"Mannen som talar med whisky"
En kan ju alltid spela in samtalet![]()
FB spelar väl alltid in samtalen till kundtjänst eller är det bara telefonbanker

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En kan ju alltid spela in samtalet![]()

Tar man genvägen "ringa" bryr man sig nog inte heller om att "spela in" samtalet...En kan ju alltid spela in samtalet![]()
opps.. sorry FB... den blev stulen, så det finns inget att hämta längre![]()

Shit va du är Outlaw!!!111oneoneone
Man måste väl dock väga straff/upptäcktsrisk mot vad man tjänar. Och med en så "billig" hoj? Ska man ändå gå den vägen skulle jag kunna tänka mig att det är smartare att säga opps wonderwizard... din R1:a är visst borta? Eller Sandstom... din FZ1 står inte längre i garaget, va? Och sen starta en tråd "Säljaren lämnade inte med alla nycklar och nu har min enda nyckel blivit stulen... hur kommer jag runt det"?![]()
Finns ju gott om vägar fram för Raffe. Han bör ju naturligtvis göra en polisanmälan mot säljare för bedrägeri och starta en civilrättslig process för att få tillbaka sina pengar från säljaren.
Sen förstår jag återigen inte varför Raffe kontaktar Transportstyrelsen EFTER köpet. Att köpa en oreggad "crosshoj" i dåligt skick från en kille på blocket utan att först kolla upp ägarförhållanden känns väldigt naivt.
Outlaw?
Är du medveten om hur många stulna mc den här snubben har letat upp och återbördat/försökt återbörda?
Hindret för att det skall gå är inte sällan en i vissa fall maktlös, i vissa fall lakoniskt axelryckande polismyndighet. Jag finner det lite alarmerande att folk fortfarande tror på vad enskilda polismän säger. Utbildade på bullsh*t academy ljuger de vanemässigt och lika geschwinnt som en patologisk lögnare. I vissa fall är det ju av yttersta vikt för polis att behärska den konsten, tyvärr slår det tillbaka på Joe Averege som försöker få hjälp eller på ett eller annat sätt hamnar i beroendeställning.
När ska folk fatta att det är ett arbetssätt som många gånger drabbar helt fel. Rätt/fel är mindre intressant då "uppklaringsprocent" är viktigare.
Sen förstår jag återigen inte varför Raffe kontaktar Transportstyrelsen EFTER köpet. Att köpa en oreggad "crosshoj" i dåligt skick från en kille på blocket utan att först kolla upp ägarförhållanden känns väldigt naivt.
Shit va du är Outlaw!!!111oneoneone
Man måste väl dock väga straff/upptäcktsrisk mot vad man tjänar. Och med en så "billig" hoj? Ska man ändå gå den vägen skulle jag kunna tänka mig att det är smartare att säga opps wonderwizard... din R1:a är visst borta? Eller Sandstom... din FZ1 står inte längre i garaget, va? Och sen starta en tråd "Säljaren lämnade inte med alla nycklar och nu har min enda nyckel blivit stulen... hur kommer jag runt det"?![]()
jag förstår vad du menar
men hur mycket man än försäkrar sig om att en vara är ärlig, så kan den då vara stulen
ska man då skita i & handla något begagnat över huvud taget ?
hur många racehojar, importhojar, avreggade finns det inte i svenska garage, där det bara fínns ett mc id t.ex
då kan ju en racehoj MED mc id också vara stulen, hur vågar då ni som har racehoj/köper racehoj handla/sälja ?
ska man aut. anta att allt utan registreingsbevis är stöldgods ?
i detta fall tycker jag polis & fb gjort fel. den förra ägaren har ju blivit ersatt (för 11 år sedan)
att försäkringsbolaget sedan ändrar sig tycker jag är svinigt.
Det finns ett annat fall här på SH, där en kille köpte en R6:a via kvardammens auktioner, där fogden sålde hojen, utan ramnummer... med papper från polis & allt.. sedan när han lyckades få fram identiteten, så ringde polisen & ville hämta hojen, fast han lagt en massa extra stålar på att byta tändningslås, system mm..
SVINIGT är det minsta man kan säga
Förr fanns ett brott som hette tjänstefel men det tyckte socialdemokraterna under Olof Palme, att det satte en hämsko på statens verksamhet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tjänstefel
så det avskaffades på 1970-talet.
Hade tjänstefelet funnits kvar så hade kanske kända sossar som Anna Lind, Göran Persson och Thomas Bodström avslutat sin politiska karriär på kåken för utvisningen av egyptierna.
Eller ännu troligare egyptierna hade aldrig blivit utvisade.
Att tänka på när man väljer parti att rösta på......
God tro är ett juridiskt begrepp och betyder ungefär utan kännedom. Det finns naturligtvis kvar.
Det vi nu talat om är köp av egendom som har stulits. Då anger lagen om godtrosförvärv av lösöre att köparen inte får äganderätt till egendomen. Förut kunde äganderätten gå över till köparen om köparen saknade kännedom (var i god tro) om att egendomen stulits.
Eftersom klart lagstöd finns och köpet är gjort efter lagändringen kommer äganderätten inte tillfalla köparen. Försäkringsbolaget är rättmätig ägare.
Varför det skulle vara problematiskt eller en rättslig principsak kan jag inte riktigt förstå. Mycket möjligt beroende på trötthet. Jag får sova på saken.

Väldigt mycket skuldbeläggande av FB och Polisen i den här tråden, återigen skulle jag vilja lyfta fram SÄLJAREN av stöldgodset som skurken i det hela. Är det någon som skall gottgöra Raffe för hans besvär så är det väl säljaren inte sant? Har polisanmälan gjorts mot denne?
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller